AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #1 Skrevet 4. november 2024 Jeg har nylig fått meg fast jobb 50 %. Fra før har jeg ca 30 % på en annen arbeidsplass. Jeg kommer nok til å jobbe litt mer en 50% i den nye jobben. Det jeg egentlig lurer på er hvordan reglene er med ferie. Jeg syns egentlig 3 uker ferie er mer en nok neste sommer. Men MÅ jeg ta ferie? Om jeg må ta ferie i den nye jobben, kan jeg f.eks jobbe i ferien på den andre arbeidsplassen? Anonymkode: 4b338...280 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #2 Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har nylig fått meg fast jobb 50 %. Fra før har jeg ca 30 % på en annen arbeidsplass. Jeg kommer nok til å jobbe litt mer en 50% i den nye jobben. Det jeg egentlig lurer på er hvordan reglene er med ferie. Jeg syns egentlig 3 uker ferie er mer en nok neste sommer. Men MÅ jeg ta ferie? Om jeg må ta ferie i den nye jobben, kan jeg f.eks jobbe i ferien på den andre arbeidsplassen? Anonymkode: 4b338...280 Arbeidsgiver har plikt til å passe på at arbeidstaker tar ferie, men de er ofte villige til å lempe på det om man ikke har opparbeidet seg nok feriepenger året før. Du kan fritt jobbe hos andre når du har ferie fra en plass. Anonymkode: 3d0ac...fc9
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #3 Skrevet 5. november 2024 Du har plikt til å avvikle ferie. Hva du gjør i ferien er helt opp til deg, så du kan derfor jobbe for en annen arbeidsgiver i ferien. Anonymkode: 8f95a...c2e 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #4 Skrevet 5. november 2024 Du har plikt til å ta ut dine feriedager, men de må ikke være sammenhengende. Du kan f.eks. ta fri hver mandag. Når du jobber 50% så bare legger du fridagene til de dagene du uansett ikke jobber. Anonymkode: c33ee...a8f 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #5 Skrevet 5. november 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du har plikt til å ta ut dine feriedager, men de må ikke være sammenhengende. Du kan f.eks. ta fri hver mandag. Når du jobber 50% så bare legger du fridagene til de dagene du uansett ikke jobber. Anonymkode: c33ee...a8f Nei. Man har vel ikke krav på 3 uker i en 50% stilling heller? Anonymkode: 576ea...fbc
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #6 Skrevet 5. november 2024 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Nei. Man har vel ikke krav på 3 uker i en 50% stilling heller? Anonymkode: 576ea...fbc Ferieloven er lik uansett stillingsprosent. Anonymkode: 8e86a...609
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå