Gå til innhold

Hvordan er reglene med ferie? To jobber.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nylig fått meg fast jobb 50 %. Fra før har jeg ca 30 % på en annen arbeidsplass. Jeg kommer nok til å jobbe litt mer en 50% i den nye jobben. 

Det jeg egentlig lurer på er hvordan reglene er med ferie. Jeg syns egentlig 3 uker ferie er mer en nok neste sommer. Men MÅ jeg ta ferie? Om jeg må ta ferie i den nye jobben, kan jeg f.eks jobbe i ferien på den andre arbeidsplassen? 

Anonymkode: 4b338...280

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har nylig fått meg fast jobb 50 %. Fra før har jeg ca 30 % på en annen arbeidsplass. Jeg kommer nok til å jobbe litt mer en 50% i den nye jobben. 

Det jeg egentlig lurer på er hvordan reglene er med ferie. Jeg syns egentlig 3 uker ferie er mer en nok neste sommer. Men MÅ jeg ta ferie? Om jeg må ta ferie i den nye jobben, kan jeg f.eks jobbe i ferien på den andre arbeidsplassen? 

Anonymkode: 4b338...280

Arbeidsgiver har plikt til å passe på at arbeidstaker tar ferie, men de er ofte villige til å lempe på det om man ikke har opparbeidet seg nok feriepenger året før. Du kan fritt jobbe hos andre når du har ferie fra en plass. 

Anonymkode: 3d0ac...fc9

Skrevet

Du har plikt til å avvikle ferie. Hva du gjør i ferien er helt opp til deg, så du kan derfor jobbe for en annen arbeidsgiver i ferien. 

Anonymkode: 8f95a...c2e

• Nyttig 1
Skrevet

Du har plikt til å ta ut dine feriedager, men de må ikke være sammenhengende. Du kan f.eks. ta fri hver mandag. Når du jobber 50% så bare legger du fridagene til de dagene du uansett ikke jobber. 

Anonymkode: c33ee...a8f

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du har plikt til å ta ut dine feriedager, men de må ikke være sammenhengende. Du kan f.eks. ta fri hver mandag. Når du jobber 50% så bare legger du fridagene til de dagene du uansett ikke jobber. 

Anonymkode: c33ee...a8f

Nei. Man har vel ikke krav på 3 uker i en 50% stilling heller? 

Anonymkode: 576ea...fbc

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Nei. Man har vel ikke krav på 3 uker i en 50% stilling heller? 

Anonymkode: 576ea...fbc

Ferieloven er lik uansett stillingsprosent. 

Anonymkode: 8e86a...609

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...