Gå til innhold

Hvordan roe ned en sint kvinne? Dine beste tips.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 4.11.2024 den 21.31):

"Ro deg ned"

"Ikke vær så hysterisk"

"Har du mensen eller?"

"Nå minner du meg om min galne eks"

"Kanskje du burde ha en time out?"

Anonymkode: 7d0a9...6b3

Disse er alle sikre vinnere👍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 4.11.2024 den 21.26):

Lytt mer en du snakker tilbake😁

Si at du forstår at hun er sinna.

Hvis du er skyld i at hun er sint så kan du si unnskyld (uansett om du ikke nødvendigvis mener det)

Gå bort til henne og hold rundt henne og si at du er glad i henne selv om hun er sint som en lemén. Ikke bry deg om at hun dytter deg unna. Hold rundt henne. 

Anonymkode: cfa30...c2a

Hold en dame fas selv om hun slås for å komme seg unna deg? Det er vel kriminelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.11.2024 den 23.40):

Det er ikke ditt ansvar å regulere følelsene til voksne mennesker. Har en kvinne valgt å bli sint? Ja, så evner hun roe seg ned igjen. Hun er en voksen, ikke et barn. Hun skal ikke «roes ned», det skal kun og kun bare mindreårige barn og voksne med diagnoser som juridisk gjør at de tilsvarer mindreårige barn.

Er hun sint på deg etter å ha faktasjekket egne følelser? Ok. Da er nok det velfortjent. Men, igjen: hun roer ned seg selv. Det er ikke din oppgave. Om hun velger eller ikke velger å fortsette relasjonen til deg? Også hennes valg. Begge deler er greie valg.

Føler en kvinne (eller mann) at det er andres ansvar å regulere deres følelser? Da tar de feil, og må realitetsorienteres på det en gang de er rolige og mentalt stabile. Men de må aldri roes ned. De er ikke barn.

Anonymkode: 89e3c...5d5

Man velger ikke å bli sint da. Er ikke bare barn som har lov til å ha følelsesregister

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.11.2024 den 0.08):

Det kommer jo an på hvorfor hun er sint.

Sist gang jeg var sint på en mann, så var det fordi han fortalte at han hadde vært utro over tid, og elskerinnen var blitt gravid. Da kan jo ikke mannen gjør så mye annet enn å legge seg flat. Kastet han ganske raskt ut og. 

Anonymkode: 6b0fd...f77

Åååå da hadde jeg tømt alle eiendelene hans ut av vinduet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.11.2024 den 21.31):

"Ro deg ned"

"Ikke vær så hysterisk"

"Har du mensen eller?"

"Nå minner du meg om min galne eks"

"Kanskje du burde ha en time out?"

Anonymkode: 7d0a9...6b3

Ja, det er en vinner 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (8 minutter siden):

Hold en dame fas selv om hun slås for å komme seg unna deg? Det er vel kriminelt...

Jada, kjempefarlig ..

nå skrev jeg dette gitt at det ikke er en fra før av voldelig relasjon. Står vel ingenting om at de sloss. Ro ned. Få noen til å holde rundt deg😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lag god mat eller bestill noe på døra som du vet hun liker. En sint kvinne er ofte sulten innerst inne.

Anonymkode: 19e47...215

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs litt hvorfor du trenger å roe henne ned. Går det utover deg eller henne at hun er sint?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lever i 2024. Jeg er lei av at voksne mennesker oppfører seg sinte for å få viljen sin. Det er umodent. Selv om du kanskje har gjort noe dumt gir det ikke den andre personen rett til å være sint. Skuffet er lov, men ikke sint. Be henne få kontroll over følelsene sine.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nope det var det ikke. Begrunn?

Holde noen fast mot sin vilje, er det ikke ganske åpenbart?

Anonymkode: 6f970...e47

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (16 minutter siden):

Vi lever i 2024. Jeg er lei av at voksne mennesker oppfører seg sinte for å få viljen sin. Det er umodent. Selv om du kanskje har gjort noe dumt gir det ikke den andre personen rett til å være sint. Skuffet er lov, men ikke sint. Be henne få kontroll over følelsene sine.

Selfølgelig har man lov til å være sint. Du kan ikke kreve at folk skal undertryke naturlige følelser bare fordi du synes det er ubehagelig å se dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Holde noen fast mot sin vilje, er det ikke ganske åpenbart?

Anonymkode: 6f970...e47

I fare for å bli slettet av moderator for brukerdebatt, men nei det er ikke åpenbart. Jeg skrev ingenplass at hun skulle bli holdt fast mot sin vilje. Men en bestemt klem er det JEG ville hatt. Jeg skrev ikke hva DU ville hatt! Kutt ut å kvervulere, spis deg en ostebit😌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (19 minutter siden):

Alle har rett til å være sinte. Det som er ugreit er å legge ansvar for egne følelser på andre. Sinne er en viktig følelse, og en man ikke bør overse eller dempe, men man bør ha lært å regulere følelsene sine når man er voksen. Det vil si at man absolutt har lov til å ytre sinne, men f.eks vold er ulovlig, skriking er ugreit, avstraffing er ugreit, og å legge ansvaret for egne følelser på andre, er også svært ugreit. Å "oppføre seg sinte for å få viljen" er ikke sinne. Det er hersketeknikk, det blir noe annet. 

Anonymkode: 19e47...215

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Majer skrev (14 minutter siden):

Er flere her inne som oppfører seg sint for å få vilje sin? Ble nysgjerrig 🤭 

Jeg har prøvd å få vilje min, selvom det ikke går så blir jeg ikke sint. 😅😅

Lurer om du noe gang blir sint 🤔 Hvis en dag viser seg at din partner feks er utro, håper du blir bare skuffa og snakker rolig. 

Anonymkode: a9680...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, eksen var sånn, ble sint av ingenting. Det løste seg ved at jeg kom meg vekk fra henne 

Anonymkode: 59046...806

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (2 timer siden):

Enig. Jeg blir flau på samboers veine når hun blir sint. Det er noe barnslig over det å ikke kunne kontrollere seg.

Anonymkode: 68ddc...be4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Snabeltann skrev (På 4.11.2024 den 21.36):

Legg et pledd over skuldrene hennes, smil og si «sånn, nå er du super-sint», og gi henne et kyss på nesen.

😄 dagens beste tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.11.2024 den 21.21):

Si unnskyld for det du gjorde for å gjøre henne sint. 

Anonymkode: 5d417...e43

Hva hvis en ikke har gjort noe galt, og hun alikevel retter sinne sitt mot meg? 

Anonymkode: 59046...806

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør om ho har PMS og gi ho en femtilapp så ho kan gå en tur på Rema og kjøpe seg ostepop, - så får ho i tillegg litt tid til å tenke over oppførselen sin på vei til butikken. 

Anonymkode: 7b757...df5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan være nyskjerrig på følelsene hennes. Funker fjell på kolleger også om de er sure. I stedet for å gå i forsvar, futt ut hva som har såret, og hva du kan gjøre bedre for å ikke lage samme problem neste gang. Sånn får man bedre relasjoner. Så lenge hun ikke er sur for helt surrealistiske ting da. Noen er jo det. Og bor på månen. 

Anonymkode: 5fc41...fcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...