Gå til innhold

Kan man reservere seg mot spørreundersøkelser?

Meaty

Anbefalte innlegg

Er så lei av å bli oppringt av firmaer som driver med meningsmålinger og spørreundersøkelser. Har reservert meg mot telefonsalg og får ikke sånne telefoner lenger, men nå har disse spørreundersøkelsene tatt over i stedet. De ringer både på mobil og fasttelefon. Finnes det noen måte å reservere seg mot dette? :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, dessverre. Det er bare mot salg og reklame en kan reservere seg.

Synes faktisk det er et økende problem med disse bestillingsundersøkelsene. Tror det vil gå på bekostning på seriøse undersøkelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Meaty.

Du kan ikke reservere deg mot spørreundersøkelser i Brønnøysundregisteret (det gjelder bare telefonsalg). Men du kan ta kontakt med det enkelte meningsmålingsinstituttet og reservere deg der. Det de gjør, er da å legge telefonnummerene dine i et "filter". For hver undersøkelse vil datasystemet gjennomgå dette filteret, og utelukke dine telefonnummer mot å bli brukt i undersøkelsen( det tilfeldige utvalget av telefonnumre kjøpes fra Telenor, så egentlig burde det vel vært mulig å reservere seg til Telenor om at numrene dine ikke skal bli videreformidlet.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan påstå du er journalist. Da har de ikke lov til å snakke med deg.  :sjarmor:

Helt sant.

Det har jeg aldri fått høre, og jeg jobber som telefonintervjuer.

Men av og til finnes det filtere på hvem man ikke kan spørre. F.eks ansatte i oljebransjen om man spør om bensinstasjoner, bensinpriser osv. Eller bankansatte i en brukerundersøkelse om banken din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar. Jeg sjekket websidene til diverse av byråene som driver med spørreundersøkelser, men fant selvfølgelig ikke noe info der om hvordan man kan bli lagt inn i filteret deres. Kanskje jeg skal spørre nestemann som ringer og vil ha meg med på en undersøkelse?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...