Gå til innhold

Feire bursdagene til ungene med ex?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er voksen og inkluderer alltid nye partnere til mine foreldre i bursdagsfeiring. Så veldig rart at hun krever det, det vil bare skape dårlig stemning mellom deg og din nye partner og samme med den andre foreldre. Det virker som at din datter prøver å skape en splittelse eller lage drama. 
Men det beste er å spørre henne hvorfor hun ønsker det slik, er det pga hun er i mot en av den nye partnere så tenker hun sikkert at da må hun nekte begge partnere og ikke bare den ene hun ikke liker. 

Anonymkode: 32fc0...023

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor fersk er skilsmissen og hvor nye er de nye partnerne? Å ikke ønske partnere man knapt har truffet i sin egen feiring når man fortsatt sliter med å venne seg til en ny famuliekonstellasjon er helt forståelig uansett alder, å forlange at samboere gjennom flere år ikke kommer er tilsvarende urimelig. 

Men som nå godt voksent barn av en ryddig skilsmisse for 30+ år siden, kan jeg fortsatt bli overrasket over hvor mye og uventede følelser som kan dukke opp rundt dette. Det er lett å si at en 20-åring er voksen og burde takle det, men de andre involverte er tross alt mer voksne - og er de som har valgt dette.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er voksen og inkluderer alltid nye partnere til mine foreldre i bursdagsfeiring. Så veldig rart at hun krever det, det vil bare skape dårlig stemning mellom deg og din nye partner og samme med den andre foreldre. Det virker som at din datter prøver å skape en splittelse eller lage drama. 
Men det beste er å spørre henne hvorfor hun ønsker det slik, er det pga hun er i mot en av den nye partnere så tenker hun sikkert at da må hun nekte begge partnere og ikke bare den ene hun ikke liker. 

Anonymkode: 32fc0...023

For meg virker det også som en slags «split og hersk»

Anonymkode: 2cf89...986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter ikke at flere syns dette er så veldig rart "ønske" av datteren. Hvis de skal ut og spise en bursdagsmiddag f.eks., så er det da helt innafor å ville ta den kun med mor og far uten at det skal være med to nye partnere, slik at det sitter 4 stk voksne der uten særlig relasjon og med en halvklein stemning og overfladisk prat. Ofte vil også nye partnere bare være glad for å slippe og sitte i en slik setting. 

Endret av Anonym90059005
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig stiller man opp for barna. Om hun ønsker en feiring med kun dere så blir dere med på det. Såpass må dere klare å svelge av hensyn til barna. Hvis det derimot er snakk om å ha med utvidet familie, som besteforeldre m.m. så ville jeg tatt en prat med henne og sagt at det blir litt feil å utelukke nye partnere (forutsatt at disse har vært inne som en del av familien en stund, og ikke er helt ferske). Jeg er skilt og har selv en som snart blir 20 år. Sannsynligvis feires han to ganger, en gang i hver familie, men om han ønsker felles feiring med alle, eller kun en familiemiddag med oss foreldrene og søsknene uten stefamilie, så får han det. Om man som voksen ikke klarer å gjøre såpass for egne barn at man kan tåle ekser eller eksers nye partnere noen få timer så har man såpass store problemer at man bør ta seg en tur i terapi.

Anonymkode: 1a1b7...042

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det hadde ikke falt naturlig. 

Jeg hadde forstått det med et lite barn, men ikke med et voksent barn. Hun bør klare å forholde seg til at foreldrene er skilt og etablert på ny.

Anonymkode: 2b649...196

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når man er 20 år er man voksen og det er på tide å lære seg å ta hensyn til andre, også foreldrene sine. I familiesammenkomster inkluderes partnere, selv om man ikke nødvendigvis liker de. Sånn er det å vokse opp. 

Jeg går ikke særlig godt overens med kona til min bror, men det har aldri skjedd at jeg inviterer kun min bror med barn til sammenkomster, fordi jeg er voksen og glad i min bror! 

Om hun er glad i sine foreldre, så lar hun de være lykkelig og inkluderer de som gjør foreldrene lykkelige! 

Anonymkode: 820dc...c64

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å feire sin egen bursdag med kunnsine egne foreldre når man fyller 20 år et et minimum av hva man bør forvente av seg selv som foreldre og ikke minst for normalt ønske. Blitt sammen med en psyko eller ts som ikke tåler du har hatt et liv? 

Anonymkode: 8122e...14b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...