Gå til innhold

Reservere seg mot dørmattereklame

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Vi får enorme mengder med reklame levert på dørmatta (tror det er avisbudet til Aftenposten som slenger dette fra seg på runden sin). Er det noen som vet om og eventuelt hvordan det går an å reservere seg mot slikt?

Takk for svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh! endelig noen i samme båt som meg! jeg er så lei av det! Og tenk på gamle damer da, som sliter med å bøye seg, hvordan skal de klare å få opp alle papirene som ligger foran døren?

Gjest Gamle Alex
Skrevet

Man kan reservere seg mot reklame både for telefonsalg og husstandreklame hos brønnøysund.

Skrevet

Men jeg liker reklamen i postkassen... :sjenert: for da kan jeg sile, og kaste det i bøtten rett ved dersom det er noe uinteressant...

Gjest Gamle Alex
Skrevet

ta kontakt med posten og få sånn " ikke reklame" skilt og fest det på døren

Skrevet

Og hvorfor gå som katten rundt den varme grøten?

Hvis du tror reklamen kommer fra Aftenposten, ring dem og reserver deg! Jeg er avisbud som bl.a distribuerer Aftenposten, og jeg har da flere adresser i budboken min som har reservert seg mot reklame.

Kan da vel ikke være så vanskelig, vel?

Skrevet

Håpløst for blokkbeboere! Dem sniker seg inn døra når andre åpner den.. og trer reklame overalt! Husker sinnatid fra da jeg bodde i blokk, og vet at alle andre jeg kjenenr sliter med det samme.

Vet ikke om noe annet enn å ringe selskapene og klage... For det er fryktelig frekt!

Post skal i postkassen, ikke ved døra! :(

Skrevet

Men budet her er så peeeeen... :sur: Høy, slank afrikaner som smiler så pent og... Vil jo gjerne se litt på han, så tror jeg bare må holde ut gitt ;)

Skrevet
Og hvorfor gå som katten rundt den varme grøten?

Hvis du tror reklamen kommer fra Aftenposten, ring dem og reserver deg! Jeg er avisbud som bl.a distribuerer Aftenposten, og jeg har da flere adresser i budboken min som har reservert seg mot reklame.

Kan da vel ikke være så vanskelig, vel?

Nei, ikke når jeg veit at det er det som skal til! :)

Ringer Aftenposten i morra! Takk for innspill.

Skrevet

Jeg får også noen gratisaviser på dørmatta mi. Greit nok dersom det hadde kommet i postkassen (for dette er vel "informasjon" slik at de har lov til å gi det ut), er jeg bortreist er jo det rimelig tydelig dersom ikke avisa forsvinner i løpet av en dag eller to. Er det noen mulighet for å bli kvitt sånt også?

Skrevet

Men hva med reklamern som blir lagt inni avisene da?

De er det vel umulig å reservere seg i mot, og kjempelurt av de som sender ut reklamen; folk får reklamen deres om de vil eller ikke.

Skrevet

Avisa har faktisk lov til å legge med reklame. Det kalles såkalt redaksjonelt innstikk. Veldig omdiskutert men fortsatt lovelig, det kan du ikke reservere deg mot

Gjest Summertime
Skrevet

Vel, vi abonnerer ikke på noen avis, men det er ofte masse reklame på dørmatta etter at avisbudet har vært der.. Irriterende!!

Skrevet

Det kan være andre en avisbudet som legger reklamen der :) Det er mange som deler ut reklame, og "nei takk til reklame" skiltet fra posten, gjelder kun for postbudene. De fleste andre aktører respekterer skiltet, men det gjelder ikke alle. Også fins de kunder av disse (og posten) som betaler for at deres reklame skal legges på dørmatter eller i postkasser som er reservert mot uadressert reklame.

Skrevet

Det er ingen måte å reservere seg mot reklame på dørmatten, jeg skrev brev til Forbrukerombudet (eller noe sånt, er en stund siden) angående dette, og det var svare jeg fikk. Vi satte opp en lapp ved døren om at vi ikke ønsker uadressert reklame på døren, og heldigvis blir det stort sett alltid respektert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...