Gå til innhold

Voksne men ingen venner

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og kona kom sammen for snart 20 år siden, hun hadde ingen nær vennekrets, jeg hadde noen. 

Ettersom årene har gått har vi likt med mine venner fått barn, mine «venner» som jeg nå ser på som bekjente er en god gjeng som møtes i sammen, reiser på turer osv feirer runde dager, nyttår osv med, disse har vært heldigere med både jobb og økonomi enn oss, tillegg har vi et barn vi må sette foran alt, dette har resultert i vi har måtte takke nei til mye pga av tingenes tilstand og corona gjorde ikke ting lettere så vi har sluttet å bli invitert, kjenner det er sårt når de deler ting de gjør på so-me

Savner det å være inkludert i en vennepar gjeng å få være med innimellom uten at ting skal koste en fot og en arm

er jeg alene om og føle det slik ????

Anonymkode: e302c...f0f

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Kan dere ikke ta initiativ selv og foreslå aktiviteter som ikke koster så mye?

Anonymkode: cdfc7...379

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Hei! Kan dere ikke ta initiativ selv og foreslå aktiviteter som ikke koster så mye?

Har blitt foreslått, men det er jo noen få som vil det, og det blir nedstemt fort, dette er folk som desverre ikke trenger å tenke så mye på økonomi da de har feks arvet mye, har disponibelt to hytter, leilighet i Spania, har kjærestetur feks annenhver mnd på spa helg, shopping i storby etc

Reker og vin som vi feks foreslo er ikke godt nok desverre

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Har blitt foreslått, men det er jo noen få som vil det, og det blir nedstemt fort, dette er folk som desverre ikke trenger å tenke så mye på økonomi da de har feks arvet mye, har disponibelt to hytter, leilighet i Spania, har kjærestetur feks annenhver mnd på spa helg, shopping i storby etc

Da må dere jo prøve å finne nye venner. Dere må ta ansvar for deres eget sosiale liv.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.11.2024 den 20.28):

Den "vennegjengen" der skal dere være glad for å bli kvitt.

Det er altså ikke bra nok når dere, som de vet ikke har like god råd som de andre, og som har begrensninger grunnet barnet, inviterer til reker og vin? Ville aldri ha giddet å brydd meg med å invitere dem igjen.

Dere har nærmiljøet deres. Er det ikke noen hyggelige naboer som dere kan bli kjent med privat, eller kanskje kolleger fra jobben? Hvis barnet deres deltar i skole og/eller aktiviteter møter dere vel noen der som dere kan bli kjent med? Om dere har ork og mulighet til det, så kan dere også engasjere dere i turgrupper, organisasjoner dere har interesse for, eller annet.

Anonymkode: fd490...665

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må dere ta tak i selv. Ingenting kommer av seg selv. Melde dere på aktiviteter eller invitere andre til dere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler meg i litt samme båt, har et lite sosialt liv, kun jobb, prate med naboer og nærmeste familie 

Ting ble liksom annerledes etter koronaepedemien for mitt vedkommende da, jeg føler de som var mine venner er nå blitt bekjente, da kontakten har liksom opphørt/ blitt kun enveis fra mitt ståsted

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...