Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan bilbergingselskaper hente en bil der eieren ikke har nøkkelen til bilen og bilen er låst? Og kjøre den hjem til eieren? 

Anonymkode: 0d467...6ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. 

Hver gang mine gamle biler røk så måtte jeg alltid legge nøkkel på dekket så bilberging kunne skje, eller vente på nafbilen. Men nøkkel måtte de ha

Anonymkode: 2c0c6...537

Skrevet

Ja det kan de hvis bilen står parkert sånn at det er enkelt å vinsje den opp på bergingsbilen.

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei. 

Hver gang mine gamle biler røk så måtte jeg alltid legge nøkkel på dekket så bilberging kunne skje, eller vente på nafbilen. Men nøkkel måtte de ha

Hvordan tror du bilbergerne flytter på en totalvraket bil?.

Anonymkode: 0dd05...0af

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja det kan de hvis bilen står parkert sånn at det er enkelt å vinsje den opp på bergingsbilen.

Hvordan tror du bilbergerne flytter på en totalvraket bil?.

Anonymkode: 0dd05...0af

En totalvraket bil er ikke noe problem om blir mer skadet regner jeg med. Jeg fikk alltid beskied om å la nøkkel være tilgjengelig. Men du vet dette sikkert bedre basert på synsing og teori. 

Skrevet

De må jo da slepe bilen på stive hjul opp på lasteplanet. Og så må de bruke fraktebil for å levere bilen etterpå. Litt usikker på hvordan man skal få bilen av lasteplanet etterpå uten nøkkel. Uansett vil det antagelig koste noe penger, ingen driver biltransport gratis

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Kan bilbergingselskaper hente en bil der eieren ikke har nøkkelen til bilen og bilen er låst? Og kjøre den hjem til eieren? 

Anonymkode: 0d467...6ab

Uten problem, med noen unntak. Om hjulene står rett frem er ikke rattlås noe problem, og så lenge bergingsbilen kan komme rimelig nære bilen som skal hentes er det ingen problem å winche den opp.

Jeg hadde en bil en gang hvor bremsen låste seg på det ene hjulet, og bilbergeren hadde da en liten "tralle" eller hva man skal kalle det som han dro hjulet opp i, slik at den ikke ble dratt på låst hjul lengre enn nødvendig (og i grunn helt minimalt).

Ingen skade på dekk eller felg, eller bilen for øvrig :)

Anonymkode: 550dc...113

Skrevet
newman01 skrev (2 timer siden):

De må jo da slepe bilen på stive hjul opp på lasteplanet. Og så må de bruke fraktebil for å levere bilen etterpå. Litt usikker på hvordan man skal få bilen av lasteplanet etterpå uten nøkkel. Uansett vil det antagelig koste noe penger, ingen driver biltransport gratis

Man har ordninger som dette i mange varianter, som gjør at man slipper å dra bilen på stive hjul.

Og klarer ikke helt se hvorfor de ikke kan bruke samme bergingsbil for å levere bilen (som normalt er til et verksted), men uansett, samme konseptet vil fungere fint, bare tyngdekraften hjelper til litt og ;) 

Anonymkode: 550dc...113

Skrevet

Ja, de kan bruke dollyhjul f.eks., litt usikker på hva det kalles på norsk da. Men bare se et par episoder av den svenske serien "veiens helter", de bruker de der.

Anonymkode: 17213...7ce

Skrevet

Selvfølgelig kan de det. Hvordan tror du ellers de som jobber med tauing henter bilene. Ringer den som har feilparkert og ber de komme og låse opp bilen slik at de kan ta den med seg?

Anonymkode: 98ae1...7c0

Skrevet

En bergingsbil kan fint hente en bil uten nøkkel.

Men, det er enklere med nøkkel.

- Lese av km stand, er det en forsikringssak ønsker forsikrings selskapet å vite km stand på bilen.
- Ta av parkeringsbrems.
- Kan styre bilen, når bilen skal lastes på og av.
- Slå av varsel blink, vil føre til tomt 12V batteri om den står på over tid.
- Kan slå av alarm (hylende biler på bergingsbil er ikke uvanlig..)

Sikkert andre årsaker også som gjør det praktisk å ha nøkkelen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...