Gå til innhold

Vimovo mot frossen skulder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har fått Vimovo mot frossen skulder, hvor lenge tok dere tablettene? Legen sa en uke først, men regnet med at jeg måtte ta dem lenger enn det. Mer vet jeg ikke. Jeg synes det er vanskelig å vite om de hjelper, og frossen skulder varer jo lenge. Kanskje jeg merker littegranne bedring.

Anonymkode: 226f3...869

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde god effekt av vimovo mot kronisk senebetennelse, skuldersmerter ol. Jeg endte med å gå på de i ett halvt år og var superfornøyd.

Anonymkode: 4ba29...4e1

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Dere som har fått Vimovo mot frossen skulder, hvor lenge tok dere tablettene? Legen sa en uke først, men regnet med at jeg måtte ta dem lenger enn det. Mer vet jeg ikke. Jeg synes det er vanskelig å vite om de hjelper, og frossen skulder varer jo lenge. Kanskje jeg merker littegranne bedring.

Ingen effekt på meg. Har nå satt  kortison, hos manuell terapeut. Opplever noe bedring. Tatt for noen dager siden og kan gjentas.

jeg tok vimovo i 10 dager. 

Anonymkode: b30ef...c61

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg hadde god effekt av vimovo mot kronisk senebetennelse, skuldersmerter ol. Jeg endte med å gå på de i ett halvt år og var superfornøyd.

Anonymkode: 4ba29...4e1

Godt å høre! :) 

Jeg fikk til fire ukers forbruk, og hvis de ikke gjør så mye til da så kan jeg få kortisonsprøyte. Men jeg håper jo at de virker godt nok og innen noen få dager.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ingen effekt på meg. Har nå satt  kortison, hos manuell terapeut. Opplever noe bedring. Tatt for noen dager siden og kan gjentas.

jeg tok vimovo i 10 dager. 

Okei. Jeg må vente i fire uker før sprøyte blir vurdert, men jeg har ingen planer om å ta tablettene så lenge. Jeg har tatt de i åtte dager nå.

Skrevet

Ikke skulder, men ankel. Tok det i 4 uker før jeg kunne kaste krykkene, deretter to uker mens jeg begynte opptrening.

Anonymkode: 07bed...ea8

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Okei. Jeg må vente i fire uker før sprøyte blir vurdert, men jeg har ingen planer om å ta tablettene så lenge. Jeg har tatt de i åtte dager nå.

Legen hadde liten tro på vimovo, fordi jeg hadde vært plaget i nesten 3 måneder, før legebesøk. Og at jeg selv hadde prøvd voltaren gel, uten effekt. Så hun sa gi det en uke- 10 dager, om ingen effekt, så anbefalte hun ultralyd utredning manuell terapeut. Han var klar med engang på kortison var rett behandling. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Legen hadde liten tro på vimovo, fordi jeg hadde vært plaget i nesten 3 måneder, før legebesøk. Og at jeg selv hadde prøvd voltaren gel, uten effekt. Så hun sa gi det en uke- 10 dager, om ingen effekt, så anbefalte hun ultralyd utredning manuell terapeut. Han var klar med engang på kortison var rett behandling. 

Tre måneder, ja. Jeg gikk vel i en og en halv, tenker jeg. Jeg har tatt ultralyd, som bekreftet diagnosen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tre måneder, ja. Jeg gikk vel i en og en halv, tenker jeg. Jeg har tatt ultralyd, som bekreftet diagnosen. 

Da er det en større sannsynlighet for effekt av vimovo. Bra å komme tidlig i gang , også kortison hjelper bedre i tidligere fase. Jeg  fikk beskjed om at jeg var en god kandidat.🤞🤞og du har kortere forløp enn jeg. 🤞🤞

Jeg burde ha dratt tidliger, men tenkte det ville gå seg til. 

• Nyttig 1
Skrevet

Usikker på om det hjalp, hadde en vond nakke - det hjalp ikke mot den, men så fikk jeg en liten betennelse i fot/ankel, der tror jeg det hjalp (ble hvett fall bedre).

Det det hvert fall hjelper mot, er menstruasjonssmerter om ikke annet. Jeg er vanligvis sterkt plaget av smerter den første dagen i menstruasjonen, men Vimovo fjerner så og si alt av smerter.

Anonymkode: c4b26...f24

Skrevet

Nei. Er et "frøkenprodukt" Kortison ell Tramadol er det eneste som virker skal man holde seg i arbeid.

Anonymkode: b960b...d55

Skrevet

Frozen shoulder må gå sin gang. Jeg fikk hjelp av en som er både kiropraktor og fysioterapeut. Selve tilstanden kan ikke behandles, men når du ikke kan bruke skulderen som normalt så feilbelaster du andre steder. Dette fikk jeg hjelp med. En vanlig fysioterapeut avviste meg og sa jeg kunne komme tilbake når det ikke var vondt.

Anonymkode: 26dc7...b4e

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Frozen shoulder må gå sin gang. Jeg fikk hjelp av en som er både kiropraktor og fysioterapeut. Selve tilstanden kan ikke behandles, men når du ikke kan bruke skulderen som normalt så feilbelaster du andre steder. Dette fikk jeg hjelp med. En vanlig fysioterapeut avviste meg og sa jeg kunne komme tilbake når det ikke var vondt.

Anonymkode: 26dc7...b4e

Min fysioterapeut mener at jeg skulle gjøre øvelser med den skulderen. Jeg kjente på et innvendig hyl bare ved tanken. Heldigvis, må jeg si, sa legen min at jeg ikke skulle belaste armen i smertefasen. For de øvelsene gjorde VONDT. Jeg har også forstått at frozen shoulder bare må gå sin gang, og at ingen behandling egentlig forkorter forløpet. Men fysioterapeuten behandler andre ømme og vonde steder, som du også sier. På et vis har jeg bare lyst til å forskyve hele behandlingen til skulderen er bedre, men på den andre siden er det greit å få gjort noe med resten. Det er bare ikke så enkelt å komme meg på og av den benken...

Skrevet

Det hjalp ingenting da jeg hadde det. Var egentlig ingenting som hjalp, fikk sterkere også som jeg ble kvalm og skjelven av.

Det måtte bare gå sin gang. Fikk kortisonsprøyte to ganger. Usikker på om det hjalp veldig, vet jo ikke hvordan det hadde vært uten. Men det tok lang tid ja, dessverre.

Anonymkode: 50353...cd8

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har nå tatt Vimovo i rundt to uker, og har ikke tatt i dag. De virker, det er ihvertfall sikkert. Det er vondere i dag enn det har vært før. Men jeg er så usikker på hvor lenge jeg kan ta dem. 

Jeg har, som jeg vet, ingen risikofaktorer som skulle tilsi at jeg ikke bør ta dem lenger. Legen sa altså: Du har tabletter for fire ukers bruk, ta i en uke først, men du må nok ta dem lengre. Jeg må også vente i fire uker før kortisoninjeksjon vurderes, og det orker jeg ikke!

Kan jeg tolke det legen sa som at jeg kan fortsette med tablettene i et par uker til? Jeg skjønner jo at ingen her kan svar klart på det, men er det noen som har tatt Vimovo over litt lengre tid? Jeg merker ingen bivirkninger.

Skrevet

Jeg har gått på vimovo fast i flere år, så du kan fint spise dem en måned TS. Jeg har en helt annen smerteproblematikk enn deg, men uten Vimovo er jeg omtrent sengeliggende.

Anonymkode: 71b04...1a9

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har gått på vimovo fast i flere år, så du kan fint spise dem en måned TS. Jeg har en helt annen smerteproblematikk enn deg, men uten Vimovo er jeg omtrent sengeliggende.

Takk! :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

...og stakkars deg, det høres slitsomt ut! ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...