Gå til innhold

Skadelig stemor/stefar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er en stemor som holder litt avstand mer «skadelig» enn om en stefar gjør det?

at om stemor ikke drar på shoppetur med 13 årige jenta så er det forferdelig, men om en stefar heller ikke gjør det samme så er det helt ok?

om stemor trekker seg litt på kvelden og ser serie i sengen så er det avvisende, men igjen om en stefar gjør det så er det ok?

hvorfor så mye mer krav til en kvinne?

Anonymkode: ddf0c...18e

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi dette er «forventet» av en kvinne. Av menn forventer man ingenting og de kan sitte å rape å fise å klø seg på ballene hele dagen uten at noen reagerer før det er forsent. Det ser man jo på alle trådene inne på samliv.. 

Skrevet

Stemødre kan aldri vinne. Enten holdere de for mye avstand eller så blander de seg for mye. Stefedre blir korrigert av mor hvis det går galt avsted.

Anonymkode: 97c7b...cf5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er en stemor som holder litt avstand mer «skadelig» enn om en stefar gjør det?

at om stemor ikke drar på shoppetur med 13 årige jenta så er det forferdelig, men om en stefar heller ikke gjør det samme så er det helt ok?

om stemor trekker seg litt på kvelden og ser serie i sengen så er det avvisende, men igjen om en stefar gjør det så er det ok?

hvorfor så mye mer krav til en kvinne?

Anonymkode: ddf0c...18e

Jeg er stemor og har trukket meg tilbake når jeg har følt for det og vært på shopping med bonusbarna hvis det har passet.

Men, jeg har ALLTID vært ærlig og fortalt hvorfor jeg har trukket meg tilbake, hvorfor jeg blir sliten av lyder osv. De vet utmerket godt at det ikke er deres feil, men jeg som bare blir litt sliten i hodet. 

Og i 15 år har jeg vært som en mamma for ungene minst annenhver uke. Nå er de snart voksne og vi har et fantastisk forhold. Har aldri vært den som har lagd matpakke eller kjørt de til trening, men har de trengt en trygg person og en samtalepartner, har jeg vært der. Og det har de alltid visst, selv om jeg har droppet å være med på et par ferier, eller ting som har skjedd i helgene. 

Anonymkode: fd7d8...b51

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...