Gå til innhold

Blå/lilla flekk/klump ved endetarmsåpning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann. Merket istad at jeg hadde en blå/lilla flekk ved endetarmsåpningen, veldig lik en blåmerke i fargen. Føles egentlig ut som en kul/klump om jeg virkelig drar over den. Og jeg klør til tider.

Hva kan det være? Ingen blod eller slik.

Anonymkode: 7c45e...3cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som en blodåre som i likhet med åreknuter på leggene, blir kraftigere og mer "kulete" pga press i området. Du presser kanskje mye når du er på do og skal gjøre nummer to? Åreknuter på leggene kommer av press og tyngde ovenfra, og dukker gjerne opp ved graviditeter og vektøkning. En "åreknute" eller hemoroide kan det være du har, men en som ikke sitter akkurat i åpningen som de pleier (hemoroidene)...?

Den ser blå ut fordi det er hvite vegger i blodårene og rødt blod ser da blåaktig ut når man ser det under huden, nær overflaten.

Anonymkode: 893ae...e76

Skrevet

Hemoroide?

Anonymkode: 419b3...18e

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Høres ut som en blodåre som i likhet med åreknuter på leggene, blir kraftigere og mer "kulete" pga press i området. Du presser kanskje mye når du er på do og skal gjøre nummer to? Åreknuter på leggene kommer av press og tyngde ovenfra, og dukker gjerne opp ved graviditeter og vektøkning. En "åreknute" eller hemoroide kan det være du har, men en som ikke sitter akkurat i åpningen som de pleier (hemoroidene)...?

Den ser blå ut fordi det er hvite vegger i blodårene og rødt blod ser da blåaktig ut når man ser det under huden, nær overflaten.

Anonymkode: 893ae...e76

Høres jo veldig som en hemoride jeg har da? Er det noe jeg kan gjøre da? 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Høres jo veldig som en hemoride jeg har da? Er det noe jeg kan gjøre da? 😅

Får kjøpt salve/krem på apoteket -hjelper hemorriden å tørke inn litt kjappere i hvertfall. 

Anonymkode: 3563c...3fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...