Gå til innhold

Turnus arbeid som ikke er gunstig for barnet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå vært hjemme i fødselspermisjon i et år. Har et barn på snart 5 år og et barn på snart 10 mnd. Eldste har noen utfordringer og vi er i utredningsfasen (adhd? Autisme? Begge? Noe annet). Jeg skal nå begynne å jobbe. Jobber i ei ren nattevaktstilling. Eldste er svært knyttet til meg og rutinene vi har skapt det siste året. Hen gråter hvis jeg forlater, får panikk om jeg går ut døra, gråter når jeg går fra hen i bhg, kun jeg som får legge og stelle. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Mammahjertet blør. Gruer meg heøt grusomt til å begynne å jobbe, da det blir så vanskelig for hen. Vil skal til HABU for utredning rett før jeg skal begynne å jobbe.

Hva ville DU gjort i denne situasjonen?

Anonymkode: 7d333...4bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Byttet jobb.

Anonymkode: 29a62...c42

Skrevet

Hvis dette var jobben du hadde tidligere, hvordan fungerte det da? kan vel tenkes at det eldste barnet ditt også utvikler seg, modnes og takler endringer. Hvordan gikk dette før du gikk ut i permisjon.

Skal du få en annen jobb så er det nok ting der og som vil endres i forhold til å være hjemme.

Anonymkode: 2a13f...54a

• Liker 1
Gjest Lars1009
Skrevet

Be om annen turnus. Arbeidsgiver skal strekke seg ganske langt for småbarnforeldre. Evt permisjon uten lønn, og prøve noe annet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Byttet jobb.

Anonymkode: 29a62...c42

Har søkt på annan jobb, men ikke fått svar enda. Og har 3 mnd oppsigelse.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis dette var jobben du hadde tidligere, hvordan fungerte det da? kan vel tenkes at det eldste barnet ditt også utvikler seg, modnes og takler endringer. Hvordan gikk dette før du gikk ut i permisjon.

Skal du få en annen jobb så er det nok ting der og som vil endres i forhold til å være hjemme.

Anonymkode: 2a13f...54a

Hadde denne jobben før ja. Funket ok før, men når har de endret turnusen mtp når jeg startet/slutter.

Jeg kjenner barnet mitt slik at hen alltid har vært mest knyttet til meg, og hen har også blitt storesøsken midt oppi ei utredning. Hen har det generellt vanskelig med språk og forståelse. Da jeg ikke har rett utdannelse får jeg ikke gå over i ei evt dagstilling på jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...