AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #1 Del Skrevet 20 timer siden Jeg og min partner har vært sammen i 1,5 år nå, og det er en ting jeg sliter med. Han har kun lyst på usunn mat, og bruker masse penger på godteri og brus. Han har også mistet interessen for å trene. Jeg er ekstremt glad i sunn mat, og jeg er vokst opp med at godteri er på lørdager, ikke i hverdagen. Jeg er også veldig glad i å være aktiv, og finne på ting som gjør hverdagen spennende. Vi er i begynnelsen av 20-årene, og jeg har lyst til å bygge en fremtid med han. Å få oss vårt eget sted ser jeg frem til, men da må vi spare begge to, ikke bare jeg… Når han kaster bort alle pengene sine på fastfood og godteri, så kjenner jeg en stor irritasjon ovenfor det. Før vi ble sammen trente han masse, og han spiste mye sunnere, men det virker som at han lar seg selv gå. Som om han ikke prøver å imponere meg lenger? Jeg elsker han så høyt, og vil at han skal bli min fremtidig ektemann og far til barna mine, men det bekymrer meg at han lever som han gjør. Jeg er redd for at om jeg tar opp dette med han, så vil han føle seg dømt… hva burde jeg gjøre? Anonymkode: 20517...4d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 20 timer siden #2 Del Skrevet 20 timer siden Du må nok prate med ham. Prøv å legge det fint frem, høre hvorfor han ikke lenger har interesse for å trene. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #3 Del Skrevet 20 timer siden Hva er det ved han du elsker? Han høres jo ut som en slask. Anonymkode: 59c07...b85 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #4 Del Skrevet 20 timer siden Det er nå du ser den virkelige han. Han trente og var sunn for å få seg dame. Nå giddee han ikke mer. Dumper du han, vil han skjerpe seg til han får ny dame... Anonymkode: b03bf...706 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #5 Del Skrevet 20 timer siden "mulig vi har feilkommunisert fra første stund, om hva vi så for oss i fremtida. Jeg vil leve et aktivt liv, forstre sunne unger og sparekonto. Jeg så for meg at vi kanksje etterhvert ville lande i sofaen med godis når ungene flytta ut og vi hadde vært pensjonister en stund, men ikke allerede nå. Ser at vi nå øver veldig forskjellig fra hva vi en gang gjorde og ikke minst fra hverandre.. Hva tenker du om hvor vi står i dag og hva er dine fremtidsplaner?" Om planene matcher, må oppfølginga bli konkrete tidsbestemte planer for hvordan og NÅR komme dit. Om han vil forbli på sofaen og leve fra hånd til munn, må du ta et valg for din fremtid... Det er trist og dumt når man vokser fra hverandre, men noen ganger er også alt som må til for enkelte et "spark i baken" og en oppvåkning.. Lykke til. 😊 Anonymkode: 10dfc...704 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #6 Del Skrevet 15 timer siden Så han har plutselig sluttet å tenke på helsen og han bruker lønnen på junk istedenfor å spare til EK? Les igjen. Anonymkode: eade2...3ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #7 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg og min partner har vært sammen i 1,5 år nå, og det er en ting jeg sliter med. Han har kun lyst på usunn mat, og bruker masse penger på godteri og brus. Han har også mistet interessen for å trene. Jeg er ekstremt glad i sunn mat, og jeg er vokst opp med at godteri er på lørdager, ikke i hverdagen. Jeg er også veldig glad i å være aktiv, og finne på ting som gjør hverdagen spennende. Vi er i begynnelsen av 20-årene, og jeg har lyst til å bygge en fremtid med han. Å få oss vårt eget sted ser jeg frem til, men da må vi spare begge to, ikke bare jeg… Når han kaster bort alle pengene sine på fastfood og godteri, så kjenner jeg en stor irritasjon ovenfor det. Før vi ble sammen trente han masse, og han spiste mye sunnere, men det virker som at han lar seg selv gå. Som om han ikke prøver å imponere meg lenger? Jeg elsker han så høyt, og vil at han skal bli min fremtidig ektemann og far til barna mine, men det bekymrer meg at han lever som han gjør. Jeg er redd for at om jeg tar opp dette med han, så vil han føle seg dømt… hva burde jeg gjøre? Anonymkode: 20517...4d9 Dette vil jo ikke BEDRE, men verre med tiden… Om du ikke tar en prat med han, og han legger om skuta, sakte, men sikkert, vil far til dine barn være en slask som lærer ungene dine å slaske seg også… Anonymkode: e44dd...68b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #8 Del Skrevet 3 timer siden Hvordan er foreldrene hans? Det var et viktig kriterium for meg i datingfasen, det sier mye om hvem man egentlig er, og blir mer og mer lik med alderen. Det kan bare være en fase, og at han snur igjen. Men risikoen er at han faller tilbake. Og for meg hadde dette vært uakseptabelt, både i hvordan det påvirker egne muligheter og livsstil, økonomisk, og som forbilde for barn. Anonymkode: cab64...ef7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #9 Del Skrevet 2 timer siden Dere er i starten på 20-årene, dere er ikke ferdig utvikla som personer. Nå utvikler dere dere i forskjellige retninger og er ikke lenger kompatible. Ikke noe spesielt eller ekstraordinært med dette, faktisk helt naturlig. Anonymkode: 8b53a...093 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymAnonymm Skrevet 2 timer siden #10 Del Skrevet 2 timer siden Jeg tok en prat med han i går, og det gikk kjempe fint! Han var enig i at han hadde mistet litt motivasjon til å trene og spise sunt, og han har lyst til å endre dette. Vi skal fokusere på å gjøre hverandre til en bedre versjon av oss selv fremover. Han er virkelig den mest søte gutten der ute, veldig romantisk og respektfull. Er det noe jeg sliter med, så lytter han og gjør det han kan for å «endre» seg. Og han har verdier jeg setter stor pris på. Takk for alle tips ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaneel Skrevet 2 timer siden #11 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg og min partner har vært sammen i 1,5 år nå, og det er en ting jeg sliter med. Han har kun lyst på usunn mat, og bruker masse penger på godteri og brus. Han har også mistet interessen for å trene. Jeg er ekstremt glad i sunn mat, og jeg er vokst opp med at godteri er på lørdager, ikke i hverdagen. Jeg er også veldig glad i å være aktiv, og finne på ting som gjør hverdagen spennende. Vi er i begynnelsen av 20-årene, og jeg har lyst til å bygge en fremtid med han. Å få oss vårt eget sted ser jeg frem til, men da må vi spare begge to, ikke bare jeg… Når han kaster bort alle pengene sine på fastfood og godteri, så kjenner jeg en stor irritasjon ovenfor det. Før vi ble sammen trente han masse, og han spiste mye sunnere, men det virker som at han lar seg selv gå. Som om han ikke prøver å imponere meg lenger? Jeg elsker han så høyt, og vil at han skal bli min fremtidig ektemann og far til barna mine, men det bekymrer meg at han lever som han gjør. Jeg er redd for at om jeg tar opp dette med han, så vil han føle seg dømt… hva burde jeg gjøre? Anonymkode: 20517...4d9 Mest sannsynlig er dere ikke kompatible gjør det slutt å Finn en mann som du kan leve med. Evnt må du si det her rett ut til han Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #12 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Hvordan er foreldrene hans? Det var et viktig kriterium for meg i datingfasen, det sier mye om hvem man egentlig er, og blir mer og mer lik med alderen. Dette så jeg etter hos min eks. Foreldrene hans var fornuftige ressurssterke folk og foreldre med gode verdier. Vi var unge da vi møttes og da var han «en av familien sin». Men så skjedde det ting i livet hans, han nådde ikke opp til målene deres og rotet det til. Begynte å ta avstand for alt de sto for og har bare fortsatt å rote det til for seg selv. Men ja, i de fleste tilfeller vil det nok være en god indikator. Anonymkode: 1bce9...b1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymAnonymm Skrevet 2 timer siden #13 Del Skrevet 2 timer siden Kaneel skrev (2 minutter siden): Mest sannsynlig er dere ikke kompatible gjør det slutt å Finn en mann som du kan leve med. Evnt må du si det her rett ut til han Jeg vil ikke bare gi opp med en gang det kommer et problem. Han tok det veldig fint <3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #14 Del Skrevet 2 timer siden AnonymAnonymm skrev (9 minutter siden): Jeg tok en prat med han i går, og det gikk kjempe fint! Han var enig i at han hadde mistet litt motivasjon til å trene og spise sunt, og han har lyst til å endre dette. Vi skal fokusere på å gjøre hverandre til en bedre versjon av oss selv fremover. Han er virkelig den mest søte gutten der ute, veldig romantisk og respektfull. Er det noe jeg sliter med, så lytter han og gjør det han kan for å «endre» seg. Og han har verdier jeg setter stor pris på. Takk for alle tips ❤️ Kanskje han er slik som sliter veldig med å ha et eget liv i et forhold, egne ting, kjøre eget løp? Har han andre interesser han gjør, eller er det mest dagligdagse ting, dine ting, og jobb, tv mobil osv? Kjenner ei som var veldig trent, selvstendig, hadde mange prosjekter på gang og var på farta hele tiden, men da hun traff en fyr kunne hun plutselig bare gjøre hans ting og ting med ham, hun bare fallt helt sammen. Anonymkode: 5f3a4...9f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymAnonymm Skrevet 2 timer siden #15 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan er foreldrene hans? Det var et viktig kriterium for meg i datingfasen, det sier mye om hvem man egentlig er, og blir mer og mer lik med alderen. Det kan bare være en fase, og at han snur igjen. Men risikoen er at han faller tilbake. Og for meg hadde dette vært uakseptabelt, både i hvordan det påvirker egne muligheter og livsstil, økonomisk, og som forbilde for barn. Anonymkode: cab64...ef7 Han har ikke kontakt med faren sin, men moren er den skjønneste og råeste dama! Han er veldig motivert til å ikke bli som sin far, men ser veldig opp til mor si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymAnonymm Skrevet 2 timer siden #16 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kanskje han er slik som sliter veldig med å ha et eget liv i et forhold, egne ting, kjøre eget løp? Har han andre interesser han gjør, eller er det mest dagligdagse ting, dine ting, og jobb, tv mobil osv? Kjenner ei som var veldig trent, selvstendig, hadde mange prosjekter på gang og var på farta hele tiden, men da hun traff en fyr kunne hun plutselig bare gjøre hans ting og ting med ham, hun bare fallt helt sammen. Anonymkode: 5f3a4...9f1 Vi hadde litt forskjellig interesser når vi møttes, men han har både vist og lært meg hans interesser, og jeg har gjort det samme med han. Vi er like mye med mine venner som med hans venner, men er mer med familien hans av naturlig årsaker. Vi gjør ting hver for oss også. Vil si det er ganske sunt forhold på den måten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #17 Del Skrevet 2 timer siden AnonymAnonymm skrev (Akkurat nå): Vi hadde litt forskjellig interesser når vi møttes, men han har både vist og lært meg hans interesser, og jeg har gjort det samme med han. Vi er like mye med mine venner som med hans venner, men er mer med familien hans av naturlig årsaker. Vi gjør ting hver for oss også. Vil si det er ganske sunt forhold på den måten. Bra! Jeg tror dette kan ordne seg, men sukkeravhengighet er noe dritt så pass på at han faktisk vil gjennomføre det, og at han legget opp konkrete mål for feks sparing. Tenk feks 30-40.000 i depositum, til flyttedag skal han ha halvparten av det osv. Anonymkode: 5f3a4...9f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #18 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan er foreldrene hans? Det var et viktig kriterium for meg i datingfasen, det sier mye om hvem man egentlig er, og blir mer og mer lik med alderen. Det kan bare være en fase, og at han snur igjen. Men risikoen er at han faller tilbake. Og for meg hadde dette vært uakseptabelt, både i hvordan det påvirker egne muligheter og livsstil, økonomisk, og som forbilde for barn. Anonymkode: cab64...ef7 Dette stemmer heldigvis ikke alltid. Man kan miste noen veldig verdifulle personer om man følger dette kriteriet. Heldigvis sammenlignet ingen av kjærestene mine meg med mine foreldre, da ville jeg vært evig singel. Jeg var ikke som dem og ble ikke som dem. Min mann hadde også foreldre som var ille. Utrolig snobbete og fordomsfulle personer som så ned på alt og alle mens min mann var og er helt motsatt. Det hender virkelig at eplet faller langt fra stammen, både på godt og vondt. Anonymkode: 25251...d4a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #19 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette stemmer heldigvis ikke alltid. Man kan miste noen veldig verdifulle personer om man følger dette kriteriet. Heldigvis sammenlignet ingen av kjærestene mine meg med mine foreldre, da ville jeg vært evig singel. Jeg var ikke som dem og ble ikke som dem. Min mann hadde også foreldre som var ille. Utrolig snobbete og fordomsfulle personer som så ned på alt og alle mens min mann var og er helt motsatt. Det hender virkelig at eplet faller langt fra stammen, både på godt og vondt. Anonymkode: 25251...d4a Enig, mine foreldre er svært preget av rus og psykiatri, jeg jobber innfor det. Man kan ikke alltid se bakover for å se fremover. Anonymkode: 5f3a4...9f1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 1 time siden #20 Del Skrevet 1 time siden Si rett ut at dette ikke er det du gikk inn i med tanke på en fremtid og hva tenker han om dette - det er ikke et angrep når det er en lyskaster på en endring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå