AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #1 Skrevet 4. november 2024 Vi har 2 barn. En bekjent dame av oss og hennes voksne sønn koker i sammen falske bekymringsmeldinger til barnevernet fordi vi ikke går overens eller vil ha kontakt med de . De er sinte og fornærmet , men det er virkelig ikke mennesker jeg føler meg trygg på. Nå aner jeg ikke hva de kan finne på å si til barnevernet. Vi har aldri hatt noe med barnevernet å gjøre. Men dersom de melder inn alvorlige falske meldinger vil jeg tro de åpner sak. Jeg er redd for at barnevernet vil tro de og at det da blir satt i gang et voldsomt styr som kan skremme barna og belaste hele familien. Hva ville dere gjort og tenkt ? Anonymkode: ab6ff...7df
BobbySocks Skrevet 4. november 2024 #2 Skrevet 4. november 2024 Ingenting. Jeg har mitt på det rene og er ikke redd for barnevernet. 1 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #3 Skrevet 4. november 2024 Min erfaring er at barnevernet fort vil gjenkjenne hva som er en oppriktig bekymring, og hva som er kokt sammen av kranglete folk. Vil jo fort avdekkes hva som er hva hvis de innkaller dere til et møte og får høre deres side av saken. Ville ikke bekymret meg eller foretatt meg noe, om det var meg. Anonymkode: 7135e...5d8 1 4
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #4 Skrevet 4. november 2024 Ingenting. Dere har jo derimot anledning til å anmelde dem i ettertid, om dere har bevis på at dette er ting de visste var usant.. Men nei, om en eller annen smålig dritt vil bruke deres ressurser på hevn, fremfor å hjelpe barn ut av mishandling og misbruk, sier det mer om dem enn meg. Ville vært glad for å ikke ha dem i livet lenger.. Anonymkode: 97c2d...db1 1
Hannabanna Skrevet 4. november 2024 #5 Skrevet 4. november 2024 Barnevernet får inn falske anklager hele tiden. Det verste som kan skje er at de kommer på observasjon og så lukker saken når de har fått bekreftet at det er løgn. 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #6 Skrevet 4. november 2024 Hvilket forhold har denne "bekjente damen og sønnen hennes" til barna deres da? Er hun jevnlig i kontakt med barna? Har hun kanskje et forhold til dem der hun vil være en naturlig varsler? (Familie, lærer, trener, eller noe sånt?) Hvis hun virkelig bare er en bekjent og knapt nok vet navn og alder på ungene, så blir det antagelig henlagt uten undersøkelse engang, bare en telefonsamtale. Anonymkode: 9ffec...3e6 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #7 Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hvilket forhold har denne "bekjente damen og sønnen hennes" til barna deres da? Er hun jevnlig i kontakt med barna? Har hun kanskje et forhold til dem der hun vil være en naturlig varsler? (Familie, lærer, trener, eller noe sånt?) Hvis hun virkelig bare er en bekjent og knapt nok vet navn og alder på ungene, så blir det antagelig henlagt uten undersøkelse engang, bare en telefonsamtale. Anonymkode: 9ffec...3e6 Det er naboen. Vi har vært høflige mot de, snakket og tatt en kaffe , men de ønsker en helt annen kontakt med oss enn vi gjør. Vi er den yngre generasjonen og vi er opptatt med barna og egen familie og venner. De blir veldig sure når vi «avviser» dem selv om vi gjør det på en fin måte . Har hørt de snakke om at de skal melde oss for ting som ikke er tilfelle. Anonymkode: ab6ff...7df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå