AnonymKvinne.. Skrevet 4. november 2024 #1 Del Skrevet 4. november 2024 (endret) Funksjonsnedsettelser, muligens en litt snever utdannelse og hull i CV-en har sendt inn i det som virker som evig arbeidsledighet. Jeg har jobbet mye frivillig og lenge i gratis praksisplass, og har gode tilbakemeldinger derfra. Jeg besitter mye kunnskap, tilegner meg ny [kunnskap] raskt, er presis og ordentlig, har høy arbeidslyst og ingen fravær. Barn skal jeg heller ikke ha, selv om det ikke er lov å spørre om. Jeg bryr meg ikke om lønn så lenge den er å leve av. Jeg vil mest av alt ha noe å gå til og å gjøre, og føle meg nyttig. Funksjonsnedsettelsene mine er små, men gjør det likevel vanskelig å finne passende jobber å søke på, men de jobbene jeg kvalifiserer til og kan utføre får jeg likevel ikke. Jeg har søkt på utallige jobber over 5 år uten napp. To jobbintervjuer jeg trodde gikk bra, men tydeligvis ikke. Det har vært mange år med raseri og frustrasjon, håpløshet og selvmordstanker og -forsøk. Jeg ser folk rundt meg, hører hvor lite de gjør, hvor dårlig jobb de gjør og hvor ufine de er, og lurer på hvorfor ikke jeg fikk jobbene i stedet? Jeg orker ikke enda en reportasje eller arrangement om hvor viktig det er å inkludere alle andre, men ikke være inkludert selv. Jeg orker ikke enda en demonstrasjon eller parade, enda en leksjon eller foredrag der ingen trenger å lære at de bør gi oss / meg en sjanse. Jeg er ikke for kvotering, men at regjeringen skrotet kravet om 2,5% funksjonshemmede i offentlig sektor fordi de ikke møtte kravet, forteller jo hvor mye vi tillater når det handler om funksjonshemmede. Ikke bare når det kommer til jobb, men ellers også. Oppfyller vi ikke krav, kutter vi dem bare, og så er det ingen som bryr seg eller merker noe eller ofrer det en tanke. Jeg er lei av å være flittig og presis. Det ligger ikke i min natur å komme for sent, men det virker som om det er et problem. Jeg går for å være snill, men selv de fæleste får det tilsynelatende bedre enn meg, flere sjanser enn meg. Jeg ter meg heller ikke så fælt. Jeg er visst imøtekommende, vennlig, ikke stygg (det teller også litt dessverre), slank (det teller også). Jeg skjønner ikke hvorfor ikke noen vil forsøke engang! Endret 4. november 2024 av AnonymKvinne.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå