Gå til innhold

Null kontakt med ene barnet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Dette er jo faktisk litt ekstremt.

Jeg har selv brutt kontakten med foreldre. Og jeg vet også at denne foreldre stiller seg i samme offerrolle som det virker som ts gjør. Men om jeg hadde fått politet på døra med en lapp for signering, det hadde faktisk skapt enda mer splid.

Du har sendt epost. Du la vel ved en tidsfrist der? Det er mer enn nok. Ingen svar på det betyr at du gjør hva som helst med de tingene som er der.

Og ts, hva du mener om hans avgjørelse om å ikke ha kontakt er helt irrelevant. Du virker ikke til å være interessert i å høre om hans opplevelser av sin barndom. Du legger skylden på fars familie som snakker stygt om deg og visst nok har satt griller i hodet på sønnen.

Anonymkode: 1726e...421

Jeg er ikke plettfri. Ikke perfekt heller. Hvem er det? Ingen jeg kjenner i hvert fall.  Det som er rart er at han har bodd hos oss lenge, null problem. Så kommer faren hjem fra jobbreise og har bestemt seg for at nå skulle sønnene få høre. Og noe har skjedd som gjør at han brøt kontakten etter å ha bodd hjemme hos oss i 20+ år. Så ikke vet jeg. Jeg har ikke sagt at  han får politiet på døra.. nei han får en mld fra de om at han må signere på stasjonen. 
vi var gode venner, var faktisk på reise og kom hjem og dagen etter dro han.  Ingen problem. Men 1 av flere barn.

så ja det løser seg vel. Jeg tenker at da sparer jeg de pengene også. 
og min mor ringte meg i dag og sa at han også har blokkert hele min biologiske morsfamilie. 
uansett så blir det ikke vipset og ikke mer henvendelse 

Anonymkode: d964d...83f

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

om du kan vippse han kan du skrive en melding der i vipps. 

Anonymkode: 5f589...5b0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei, så lei situasjon du er i!

Jeg syns du har fått gode råd vedrørende gave. Summen kan settes på en konto eller investeres i fond.

Jeg syns det er riktig av deg å sende en epost om at han kan hente tingene sine, for da har han muligheten. Jeg ville skrevet at han ikke trenger å svare, at du ikke vil trenge deg på, men at du vil gi ham en mulighet til å hente det. Hvis du ikke hører noe (skriv en frist) vil tingene bli kastet eller solgt.

Håper denne vonde situasjonen løser seg ❤️ 

Anonymkode: 57c59...80a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg opplever at du spør om det du gjør av omtanke, TS. Jeg syns det er fint. Ingen av oss kjenner grunnen til bruddet mellom deg og din sønn, og det har vi ikke noe med. Ikke sikkert du har gjort noe galt. Og har du et, syns jeg det er fint at du viser ham omtanke slik du gjør her.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg er ikke plettfri. Ikke perfekt heller. Hvem er det? Ingen jeg kjenner i hvert fall.  Det som er rart er at han har bodd hos oss lenge, null problem. Så kommer faren hjem fra jobbreise og har bestemt seg for at nå skulle sønnene få høre. Og noe har skjedd som gjør at han brøt kontakten etter å ha bodd hjemme hos oss i 20+ år. Så ikke vet jeg. Jeg har ikke sagt at  han får politiet på døra.. nei han får en mld fra de om at han må signere på stasjonen. 
vi var gode venner, var faktisk på reise og kom hjem og dagen etter dro han.  Ingen problem. Men 1 av flere barn.

og min mor ringte meg i dag og sa at han også har blokkert hele min biologiske morsfamilie. 

Du involverer politet, det er ekstremt. Det er nok at du sender han epost. Evt kunne du ha spurt søskene hans om de kan spørre om han vil ha tingene sine.

Du legger all skyld på far og virker til å være lite interesert i å høre sønnens side av dette. Og ja, et av flere barn kan ha en helt annen opplevelse av en oppvekst en de andre. Og ja, far kan også ha manipulert han. Men du gjør jo ikke akkurat saken bedre med å gjøre det på denne måten.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Dette er jo faktisk litt ekstremt.

Jeg har selv brutt kontakten med foreldre. Og jeg vet også at denne foreldre stiller seg i samme offerrolle som det virker som ts gjør. Men om jeg hadde fått politet på døra med en lapp for signering, det hadde faktisk skapt enda mer splid.

Du har sendt epost. Du la vel ved en tidsfrist der? Det er mer enn nok. Ingen svar på det betyr at du gjør hva som helst med de tingene som er der.

Og ts, hva du mener om hans avgjørelse om å ikke ha kontakt er helt irrelevant. Du virker ikke til å være interessert i å høre om hans opplevelser av sin barndom. Du legger skylden på fars familie som snakker stygt om deg og visst nok har satt griller i hodet på sønnen.

Litt ekstremt ja, men hvis TS sønnens ting kommer han garantert til å være sur og bruke dette mot TS i årevis fremover.

Anonymkode: 99d5b...3d5

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Litt ekstremt ja, men hvis TS sønnens ting kommer han garantert til å være sur og bruke dette mot TS i årevis fremover.

*kaster 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke gi han nøkkel til huset

Anonymkode: db614...ecd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du involverer politet, det er ekstremt. Det er nok at du sender han epost. Evt kunne du ha spurt søskene hans om de kan spørre om han vil ha tingene sine.

Du legger all skyld på far og virker til å være lite interesert i å høre sønnens side av dette. Og ja, et av flere barn kan ha en helt annen opplevelse av en oppvekst en de andre. Og ja, far kan også ha manipulert han. Men du gjør jo ikke akkurat saken bedre med å gjøre det på denne måten.

Jeg må kunne få overlevert beskjed og jeg  må få dokumentert at han velger å takke nei til tingene sine. Og dette er en politimann som de har kjent hele livet. 
så det er ikke noen stor krise eller skummelt.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for brukerdebatt, avsporinger. 

Christina82, mod

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Sønnen vil jo ikke snakke med mor. Han svarer ikke og han blokkerer. HAN virker lite interessert i å formidle til mor hvor skoen trykker. 

Anonymkode: 3862c...5c4

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Det er da ikke ekstremt. Voksne mennesker evner å klarer å dra til politiet for å signere eller hente ut et dokument. Det er verken vanskelig eller skummelt

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 6.11.2024 den 11.24):

Jeg opplever at du spør om det du gjør av omtanke, TS. Jeg syns det er fint. Ingen av oss kjenner grunnen til bruddet mellom deg og din sønn, og det har vi ikke noe med. Ikke sikkert du har gjort noe galt. Og har du et, syns jeg det er fint at du viser ham omtanke slik du gjør her.

Helt uenig. Hadde hun nå enda holdt seg til temaet "hvordan få gitt gave/penger til mitt barn " Hadde det vært greit. Men her har vi en mor som sitter å utleverer sitt barn, legger ut om hans negative sider og høster sympati. Vi får kun høre hennes side av saken. Hans grunner til å kutte kontakten vet vi ikke, for han velger la være å utlevere sin mor på nett. Les hele tråden og denne sønnen er lett gjenkjennelig for familie og venner som måtte være her inne å lese. De jeg kjenner som har minimal eller ingen kontakt med forelder, har lignende forelder som ts later til å være. Dvs i offerrollen, ingenting er deres feil, plaprer om barna sine og deres utfordringer til alle.

Anonymkode: 7226d...711

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 4.11.2024 den 13.25):

problemet er at jeg ikke lengre har en adresse, han har visst flyttet uten å si noe, og derfor kommer all post tilbake.

Anonymkode: e4995...427

Send han en krone via Vipps og skriv i meldingsfunksjonen der en kort melding om at "huset er solgt, hent tingene dine" ? Det er en måte å få kontakt på hvis du har tlf nr hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Sønnen vil jo ikke snakke med mor. Han svarer ikke og han blokkerer. HAN virker lite interessert i å formidle til mor hvor skoen trykker. 

Understreker igjen, det er hva hun SIER. Vi vet ikke. Det er hun som utleverer på nett, ikke han. Folk plusser på og trekker fra der de passer de for at deres side av saken skal høres greit ut. Hun stilte spm om hvordan få tak i sitt barn, det var trådens tema. Det var hun selv som valgte å svare på urelevante ting som hvorfor hennes sønn ikke vil vite av henne. Og som alltid er det alle andre det er noe galt med. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 5.11.2024 den 22.39):

Jeg syns ikke du burde spare gave pengene. Han har tatt et valg. 

Anonymkode: 69a0e...c96

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Helt uenig. Hadde hun nå enda holdt seg til temaet "hvordan få gitt gave/penger til mitt barn " Hadde det vært greit. Men her har vi en mor som sitter å utleverer sitt barn, legger ut om hans negative sider og høster sympati. Vi får kun høre hennes side av saken. Hans grunner til å kutte kontakten vet vi ikke, for han velger la være å utlevere sin mor på nett. Les hele tråden og denne sønnen er lett gjenkjennelig for familie og venner som måtte være her inne å lese. De jeg kjenner som har minimal eller ingen kontakt med forelder, har lignende forelder som ts later til å være. Dvs i offerrollen, ingenting er deres feil, plaprer om barna sine og deres utfordringer til alle.

Så du kan ut fra dette se hvem det er, og hvem vet, kanskje det er en datter? Jeg snakker ikke om denne situasjonen til noen andre enn min mann. Jeg har aldri fremstilt meg som et offer, det jeg ba om var råd, ikke noe annet. Ja jeg har sagt at ex svigerfamilie snakker dritt om meg, men jeg tror ikke jeg er den eneste Jeg har venner som vet at barna våre ikke bor her fordi de er voksne og flere av de har spurt om vi skal reise til barna i julen og jeg har sagt at vi skal vekk. Du vet at det er også sånn at det er jo ingen garanti for at dette er i Norge, kanskje vips er en annen måte å si det på en bankoverføring osv...... 

Det er egentlig ganske intressant at du mener at man kan kjenne igjen hvem barnet er, fordi jeg viste innlegget til en som kjenner barna mine men personen klarte ikke å gjenkjenne. Det er jo heller ikke garantert at det er innenfor den aldersgruppa som man ser. Så kanskje er den satt litt på en måte som gjør at det er ikke direkte ordrett forklaringen på hvordan barnet er slik at ikke man skal kunne kjenne igjen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 4.11.2024 den 13.10):

Hei. 

Jeg har et par så og kanskje for noen ubetydelige dillema å få råd til hvordan ordne da jeg føler at jeg stanger hodet i veggen.

Saken er den at jeg har av ulike grunner mistet kontakten med ene sønnen min, han er voksen og har sagt i både eposter ( han har svart på de jeg har sendt) og det samme med sms at han ikke ønsker kontakt, jeg er blokkert fra alle sosiale media ja enkelt og greit, jeg har heller ikke noe adresse å sende ting til. 

Så dillema 1) Sist jeg sendte han penger i forbindelse med fødselsdagen hans fikk jeg de i retur.  Nå er det snart jul og vi tenkte å sende penger i julegave til de , da via vips fordi de  barna vi har ikke bor i nærheten og det er bedre, jeg gidder ikke kjøpe masse tull til de da jeg tenker at de kan bruke de til hva de vil. Men jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre, i dette tilfelle. Ingen av barna skal feire sammen med oss fordi de alle har sine egne familier de skal til.  Hadde dere sendt gave likevel?

2) Vi har solgt  huset og skal flytte ut på nyåret, overtagelsen er 1 februar.  Vi har flyttet fra et stort hus på over 400 kvm til leilighet på 95, vi trenger ikke stort hus når det bare er mannen min og meg + hund , og denne sønnen jeg snakker om har en del ting stående, men jeg får jo ikke tak i han og nei vi har ikke plass til å ta det med videre. Han hadde kjellerstue i huset vårt så det er mye igjen her, men han kommer jo ikke å henter det. Det er ikke noe som har stor verdi men det er litt ulike ting. Hva hadde dere gjort?

Ikke send penger eller gaver. 

Ta kontakt med en venn av sønnen din eller lignende for å si ifra at tingene står på x sted frem til dato og tid, etter dette blir det kastet. 

Anonymkode: 253d8...003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dropp å vippse penger for det først, han har gjort det tydelig at han ikke ønsker det.

Når det gjelder tingene: jeg er enig i det noen har skrevet over her at du bør unngå å ta kontakt med eventuelle søsken. Når det r sagt; plutselig er det ting der han eier som han gjerne ønsker å ha. Så i dette ene tilfelle syns jeg det er ok at du kontakter søsken KUN for at de skal fortelle han at han bør ta kontakt via e-post for å avtale om det er noe der han vil ha, hvis ikke blir det kastet. Ikke snakk med søsken om at det er vondt å ikke ha kontakt osv, hold det KUN til det praktiske.

Anonymkode: 09380...c71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...