Gå til innhold

Skilsmisse - i hvilken kommune skal barna bo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Familie på fire hvor vi nærmer oss skilsmisse. Partner og jeg er uenige om hvor barna skal bo. Begge er ok med 50/50 løsning, men vi bor i ulike kommuner noen timer fra hverandre.

År 0-1 årene: alle 4 bodde i kommune A.

år 1-1,5: alle 4 bodde i kommune B.

år 1,5-3: vi tre (meg og barna) bodde igjen i kommune A. Partner bodde i kommune B. Partner ser barna 1-3 ganger i måneden.

Jeg vil fortsette å bo i kommune A. Kanskje barna kunne dratt til den andre foreldrene hver helg. Her har vi hus, barnehage og besteforeldre barna har god tilknytning til og ser hver uke. Partner vil vi begge skal flytte til kommune B om vi skiller oss. Kommune B var den originale planen, men partner har blant annet ikke råd til bolig med to soverom i byen og barna har ingen tilknytning til stedet.

Hvem vil vinne fram her?

Anonymkode: bc4e6...dc5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Status quo vinner når man ikke er enig.

Anonymkode: 85687...0be

• Liker 6
Skrevet

Hva er best for barna? De må alltid komme først! 

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Familie på fire hvor vi nærmer oss skilsmisse. Partner og jeg er uenige om hvor barna skal bo. Begge er ok med 50/50 løsning, men vi bor i ulike kommuner noen timer fra hverandre.

År 0-1 årene: alle 4 bodde i kommune A.

år 1-1,5: alle 4 bodde i kommune B.

år 1,5-3: vi tre (meg og barna) bodde igjen i kommune A. Partner bodde i kommune B. Partner ser barna 1-3 ganger i måneden.

Jeg vil fortsette å bo i kommune A. Kanskje barna kunne dratt til den andre foreldrene hver helg. Her har vi hus, barnehage og besteforeldre barna har god tilknytning til og ser hver uke. Partner vil vi begge skal flytte til kommune B om vi skiller oss. Kommune B var den originale planen, men partner har blant annet ikke råd til bolig med to soverom i byen og barna har ingen tilknytning til stedet.

Hvem vil vinne fram her?

Hvem er mor og far da?

Skrevet
Mariss@68 skrev (1 minutt siden):

💯

Anonymkode: 76abd...443

Skrevet

Barna bor der de bor nå. Så den som velger å flytte langt unna får godta samvær annenhver helg eller komme på besøk innimellom. Har man barn så flytter man ikke langt unna dem, det er bare egoistisk.

Anonymkode: eb37d...def

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Status quo vinner når man ikke er enig.

Anonymkode: 85687...0be

Denne.

Anonymkode: a5c7b...daf

Skrevet
Mariss@68 skrev (42 minutter siden):

Vi er uenige. Jeg mener det er å bli boende her vi har bodd 1. året og nå 1,5 år. Partneren min mener det beste for dem er å flytte tilbake der vi bodde et halvt år, og der han bor nå. 

Mine grunner: Her de har barnehage, her de har sitt sosiale nettverk, her har vi hus de kjenner.

Hans grunner: Han vil ikke flytte til der vi bor nå, og han mener den eneste muligheten for 50/50 er at vi flytter til ham. Og for ham er 50/50 best løsning for barna. Og han truer med sak og lignende om jeg sier nei. 

Skrevet

Hvis han vil ha 50/50, eller i det hele tatt er opptatt av barnas beste, får han flytte dit barna er. Å ville rive små barn vekk fra alt som er kjent og trygt fordi han ikke vil flytte selv, er ren egoisme. 

• Liker 3
Skrevet
Daria skrev (5 minutter siden):

Hvis han vil ha 50/50, eller i det hele tatt er opptatt av barnas beste, får han flytte dit barna er. Å ville rive små barn vekk fra alt som er kjent og trygt fordi han ikke vil flytte selv, er ren egoisme. 

Skal sies at han sliter psykisk og har vanskelig for å bruke buss og kan ikke kjøre bil, så det er absolutt en utfordring å bo her for ham. Kan hende det er så vanskelig at han ender opp med å ikke flytte på seg. 

Skrevet

Her har dere allerede feilet ved å bosette dere langt fra hverandre. Du vil ikke flytte til nabokommunen, bygda der han har råd til å bo og han vil ikke bosette seg i byen der du og ungene bor.

Dere høres egentlig begge litt umodne ut.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi er uenige. Jeg mener det er å bli boende her vi har bodd 1. året og nå 1,5 år. Partneren min mener det beste for dem er å flytte tilbake der vi bodde et halvt år, og der han bor nå. 

Mine grunner: Her de har barnehage, her de har sitt sosiale nettverk, her har vi hus de kjenner.

Hans grunner: Han vil ikke flytte til der vi bor nå, og han mener den eneste muligheten for 50/50 er at vi flytter til ham. Og for ham er 50/50 best løsning for barna. Og han truer med sak og lignende om jeg sier nei. 

Barna har allerede flytte mange ganger til å være så små. Så selv de i forhold til et voksent liv ikke har bodd lenge der de bor nå har de bodd der en stor del av sitt eget liv så langt. Så har de det fint i barnehagen og har venner der de når bor er det ett fett at far synes det er tungvint for han i forholdt til samvær, det er han som velger å flytte.

Anonymkode: eb37d...def

• Liker 1
Skrevet

Hvis dere er enige om 50/50, må dere begge legge til rette for at det skal bli mulig. Slik det er nå, at dere bor så langt unna hverandre, er ikke 50/50 mulig, så noen må flytte da om det skal skje. 

Han må bare gå til sak, men han vil ikke få gjennom fra dommeren å tvangsflytte deg og barna. 

Skal sies at han sliter psykisk og har vanskelig for å bruke buss og kan ikke kjøre bil, så det er absolutt en utfordring å bo her for ham. Kan hende det er så vanskelig at han ender opp med å ikke flytte på seg. 

Hvordan skal en som ikke kan benytte seg av transportmidler ta seg av barn 50% av tiden? 

Anonymkode: a5c7b...daf

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...