AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #21 Del Skrevet 7. november 2024 Meg over; dette var på 70 tallet. Anonymkode: cc183...c03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #22 Del Skrevet 7. november 2024 Jeg er født et lite sted på Vestlandet, på begynnelsen av 70-tallet. Vi pleide å gå julebukk 2. juledag, etter hvert ble det erstattet av nyttårsbukk. Vi hadde sånne stive plastmasker med små åpninger til øyne og munn, ellers vanlig yttertøy, evt lånt noe av foreldre el.l som var alt for stort... Vi ringte på, sang en julesang, og så fikk vi noe snacks i posen. Høydepunktet var å få Twist. Nedtur å få fiken og dadler.... Epler og klementiner var også kipt å få, og låg ofte og råtnet i en pose på rommet.... 🤪 Anonymkode: 0b32a...351 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #23 Del Skrevet 7. november 2024 1980-modell, Trondheim, har knapt sett en julebukk. Anonymkode: cbef2...8f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #24 Del Skrevet 8. november 2024 Født i 1979, aldri gått julebuk.k. Anonymkode: a407c...89e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #25 Del Skrevet 8. november 2024 Født på Vestlandet på begynnelsen av 80-tallet. Her malte vi røde kinn, gjerne fregner og hadde rød nisselue. Noen hadde også nissedrakt, men oftest hadde vi strikket genser. Vi ringte på dører på byggefeltet, og sang en julesang eller to da de åpnet. Da fikk vi som regel noe julegodt, klementin eller julekaker. Anonymkode: bc3e3...34f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #26 Del Skrevet 13. november 2024 Jeg er oppvokst i et velstående nabolag i Bærum, og gikk jule- og nyttårsbukk flere ganger i årene 1995–2000. Mye senere enn mange av dere andre i tråden. Vi kledde oss ut i foreldrenes klær i mange lag, og sminket nissefjes. Mener også å huske at det var om å gjøre å ikke bli kjent igjen. Vi gikk til naboer, andre barn vi kjente og til de eldste barnas lærere. Fikk klementiner, pepperkaker, fiken og noen sjokoladebiter. Jeg bor fortsatt i det samme nabolaget og hvert år kommer det julebukker ca. 4.-5. juledag. De kler seg ikke stygt sånn som vi gjorde, og så synger de. Tror aldri vi sang, men vi gjorde gode tjenester og måkte snø for gamle naboer (men tror ikke egentlig at det hadde noe med julebukkgåing å gjøre). Synes det er koselig at det har utviklet seg til julesang. Vet at mange av naboene, særlig de eldre, setter pris på at det kommer barn på døren og synger for dem. Anonymkode: b65b6...de8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #27 Del Skrevet 14. november 2024 Jeg er født i 1979, bor litt utenfor Bergen. Her gikk alle nyttårsbukk. Mine barn har også gått nyttårsbukk (de er voksne nå). Fortsatt er det en del barn som kommer på døren, synger og får litt godteri. Anonymkode: 4afd7...f64 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå