Gå til innhold

Katt i bil.

Gjest storetora

Anbefalte innlegg

Gjest storetora

Jeg ønsker meg en katt. Men vi er mye på farten. Men vi drar ikke så mange andre steder en på hytta. Er det mulig å lære en katt å bli fortrolig i bil, kan en katt føle seg hjemme på 2 steder? Jeg ønsker ikke å velge bort hyttehelgene, men ønsker heller ikke å ta ansvar for en katt som får det vondt pga stress. Ønsker å høre fra dere der ute om noen har kjæledyret med seg på tur og om det går fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos oss går det fint, men den fikk god tilvenning. Vi har en litt skvetten variant som lå under sofaen de fire første timene, men først ble den godt kjent inne før vi lot døren stå åpen. Han går ikke langt, men det ser ut som om han trives godt, han er veldig sosial så han liker å være der vi er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja. 

Jeg vet om mange som har kattene sine med seg på hytta, og pus stortrives både hjemme og på hytta. 

Men dette med bil/reise er vanskelig. 
Noen katter synes det er helt greit med bilturer, andre hater det. 
Mange reiser land og strand rundt fr å stille ut katter, uten problemer for pus. Noen katter blir så fort bilsyke at de begynner kaste opp etter bare fem minutter i bil. 
Jo mer du trener på det, jo større sjanse for at det blir bra. Men du har ingen garanti for at den katten du får vil bli komfortabel i bil. 

Anonymkode: aab27...24f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, om du begynner fra ung alder. Har en som var med nesten over alt, fløy til og med med han en del ganger, og det gikk helt fint. Syntes det var spennende med nye steder. Siste to fikk jeg da Korona traff, glemte å øve, det var tabbe. De hater å være i bil. Ta dem med selv på butikkturer i begynnelsen, så blir det en vanesak. Kjøp et litt større bur, og legg et tungt pledd i bunnen. Mange katter blir dårlige fordi de fyker rundt inne i buret. 

Anonymkode: d0401...e04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

storetora skrev (7 timer siden):

Jeg ønsker meg en katt. Men vi er mye på farten. Men vi drar ikke så mange andre steder en på hytta. Er det mulig å lære en katt å bli fortrolig i bil, kan en katt føle seg hjemme på 2 steder? Jeg ønsker ikke å velge bort hyttehelgene, men ønsker heller ikke å ta ansvar for en katt som får det vondt pga stress. Ønsker å høre fra dere der ute om noen har kjæledyret med seg på tur og om det går fint.

Min frøken har null problemer med å reise verken i bil, tog etc. og har vært sånn fra dag en uten at jeg måtte trene, men kattene jeg vokste opp med som barn hatet bur og reising og ingen trening hjalp. Så de er jo som oss veldig individuelle, men om du har planer om å adoptere en katt fra dyrebeskyttelsen etc.(noe jeg virkelig håper og anbefaler at du gjør) kan det hende de har katter inne som er vant med å reise og som takler det helt fint 🥰

Anonymkode: 53f25...c4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår katt måtte tilvennes i bil. Nå går det greit. Han føler seg hjemme både her og hos kattepasser, som er svigermor. Så det går helt fint, så lenge katten vennes til det gradvis.

Anonymkode: a77c1...45f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...