AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #1 Del Skrevet 23 timer siden Jeg har hovedsakelig lyst til å trene styrke for å føle meg bra og bygge muskler. Har lest at en muskel trenger 48-72 timer for å restituere. Har lyst til å dele opp styrketreningen i 3 økter: ben, overkropp (bryst og triceps) og overkropp (rygg og biceps). I tillegg vil jeg jogge/løpe litt så jeg har kondisen til å gjøre sosiale ting (joggetur, skitur, fotball etc). Må jeg ha hviledager? Og hvor kan jeg eventuelt innpasse dem uten å få for lenge mellom hver styrkeøkt. Kan jo ikke være så effektivt om det går 5 døgn mellom trening av her muskelgruppe. dag 1: overkropp(bryst og triceps) dag 2: ben, legger og mage dag 3: overkropp (rygg og biceps) dag 4: Jogge dag 5: overkropp(bryst og triceps) dag 6: ben, legger og mage dag 7: overkropp (rygg og biceps) dag 8: Jogge Er mann. Anonymkode: c4dbc...c7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #2 Del Skrevet 1 time siden Trener du fra før? Dette er en svært ambisiøs treningsmengde. Hvis du ikke trener fra før, er dette oppskriften på å gå treningslei og potensielt få skader, fordi mengden økes så voldsomt raskt. Hvis du ikke trener fra før, så vil du få veldig god fremgang ved å trene helkropp (få med knebøy, markløft og benkpress) 2 - 3 ganger i uka. Sikt inn på 8 - 12 reps. Dvs finn vekten du orker å ta 8 reps (3 sett) av. Jobb deg opp til å klare 12 reps. Da legger du på mer vekt og starter på 8 igjen. Som oppvarmning kan du løpe intervaller på mølla, samt trene kjerne (mage), så kan du evt jogge en _rolig_ langtur en dag i uka for å bygge utholdenhet. Da blir alle muskelgruppene utfordret 2 - 3 ganger i uka, samtidig som kroppen får restitusjon. Dette vil gi deg god fremgang i lang tid. Etterhvert kan du begynne å tenke på splitt, men fortsatt bør hver muskelgruppe få trening et par ganger I uka. Derfor bør du sakte jobbe opp den toleransen for trening flere dager i uken. Anonymkode: bd12f...de7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå