AnonymBruker Skrevet 4. november #1 Del Skrevet 4. november Har bestilt charterreise og skal reise med Norwegian. På siden til Norwegian står det at man får sms eller må bruke app. Men når jeg logger inn via Tui og leser på Norwegian, står det at dette kun kan gjøres hvis man reserverer sitteplass på flyet (mot betaling). Så hva skjer egentlig? Veldig lenge siden jeg reise charter. Får jeg sms til å bruke i sikkerhetskontrollen? Anonymkode: c1b71...3e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november #2 Del Skrevet 4. november Er det flybilletten du lurer på hvor du finner? Anonymkode: 0e8b0...d71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november #3 Del Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (11 timer siden): Har bestilt charterreise og skal reise med Norwegian. På siden til Norwegian står det at man får sms eller må bruke app. Men når jeg logger inn via Tui og leser på Norwegian, står det at dette kun kan gjøres hvis man reserverer sitteplass på flyet (mot betaling). Så hva skjer egentlig? Veldig lenge siden jeg reise charter. Får jeg sms til å bruke i sikkerhetskontrollen? Anonymkode: c1b71...3e2 Jeg forstår ikke hva du spør om. Anonymkode: 597db...b39 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november #4 Del Skrevet 4. november Billett | Les hva som gjelder | TUI.no Pakkereise med rutefly Ved pakkereiser med rutefly behøver du å skrive ut ditt reisebevis Du finner reisebeviset og mer informasjon ved å logge inn på myTUI Anonymkode: f65b9...2c1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november #5 Del Skrevet 4. november Er det boarding cardet du mener, ts? Det må du vise fram i sikkerhetskontrollen og når du går ombord i flyet. Nå reiser jeg aldri med charter, men kan tenke meg at du må ta med deg det reisebeviset som er nevnt ovenfor og sjekke inn med det på flyplassen. Så får du boarding cardet ved innsjekkingen. Anonymkode: 3ab6f...e2f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november #6 Del Skrevet 5. november Takk for svar. Ja, tror det var nettopp den informasjonen som lå på tui som forvirret meg. Klarte ikke å se billett som løsning på boardingkort. Men forstår nå at jeg skal stille meg i en kø på flyplassen og få boardingkort. Ikke gå til automaten. Anonymkode: c1b71...3e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
luesveis Skrevet 5. november #7 Del Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takk for svar. Ja, tror det var nettopp den informasjonen som lå på tui som forvirret meg. Klarte ikke å se billett som løsning på boardingkort. Men forstår nå at jeg skal stille meg i en kø på flyplassen og få boardingkort. Ikke gå til automaten. Anonymkode: c1b71...3e2 Boardingkort skrives ut i automater også. Jeg reiste charter med Tui forrige lørdag. Skrev inn bestillingsnummeret på en automat og fikk boardingkort og koffertlapp skrevet ut der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sikkerpådet Skrevet 5. november #8 Del Skrevet 5. november Bare å sjekke inn på automatene og velge TUI som reiseselskap. Da får du ut boardingkort og bagasjelapper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november #9 Del Skrevet 5. november luesveis skrev (1 time siden): Boardingkort skrives ut i automater også. Jeg reiste charter med Tui forrige lørdag. Skrev inn bestillingsnummeret på en automat og fikk boardingkort og koffertlapp skrevet ut der. På Norwegian sin nettside står det at boardingkort mangler informasjon som trengs https://www.norwegian.no/reiseinformasjon/innsjekking-og-boarding/innsjekking-pa-nett/ På Tui sin nettside står det at automat kun kan brukes når man reiser med deres eget flyselskap. Anonymkode: c1b71...3e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
luesveis Skrevet 5. november #10 Del Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (1 time siden): På Norwegian sin nettside står det at boardingkort mangler informasjon som trengs https://www.norwegian.no/reiseinformasjon/innsjekking-og-boarding/innsjekking-pa-nett/ På Tui sin nettside står det at automat kun kan brukes når man reiser med deres eget flyselskap. Anonymkode: c1b71...3e2 Mulig det, jeg gjorde det slik: Hadde betalt for setereservasjon og sjekka inn dagen før. På morgenen for avreise gikk jeg til en Norwegian-automat, skrev inn bestillingsnummer og fikk ut boardingkort og bagasjelapp. Leverte bagasjen, gikk gjennom sikkerhetskontrollen og gikk etter hvert om bord på flyet etter å ha scanna boardingkort ved gaten. Ved hjemreise måtte jeg gå til en skranke hvor jeg kun viste pass og fikk boardingkort utskrevet der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november #11 Del Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (1 time siden): På Norwegian sin nettside står det at boardingkort mangler informasjon som trengs https://www.norwegian.no/reiseinformasjon/innsjekking-og-boarding/innsjekking-pa-nett/ På Tui sin nettside står det at automat kun kan brukes når man reiser med deres eget flyselskap. Anonymkode: c1b71...3e2 Boardingkort får du først når du har sjekket inn på flyet. Hvor lenge før avgang man kan sjekke inn varierer. Se Norwegians nettsider for mer informasjon. https://www.norwegian.no/reiseinformasjon/innsjekking-og-boarding/innsjekking-pa-nett/ https://www.norwegian.no/reiseinformasjon/innsjekking-og-boarding/innsjekking-pa-flyplassen/ Anonymkode: abbfa...d79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november #12 Del Skrevet 5. november luesveis skrev (1 time siden): Mulig det, jeg gjorde det slik: Hadde betalt for setereservasjon og sjekka inn dagen før. På morgenen for avreise gikk jeg til en Norwegian-automat, skrev inn bestillingsnummer og fikk ut boardingkort og bagasjelapp. Leverte bagasjen, gikk gjennom sikkerhetskontrollen og gikk etter hvert om bord på flyet etter å ha scanna boardingkort ved gaten. Ved hjemreise måtte jeg gå til en skranke hvor jeg kun viste pass og fikk boardingkort utskrevet der. Ja, leste at hvis jeg er villig til å betale for setereservasjon, så kan jeg gjøre slik du beskriver. Det er jeg ikke villig til. Anonymkode: c1b71...3e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november #13 Del Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Boardingkort får du først når du har sjekket inn på flyet. Hvor lenge før avgang man kan sjekke inn varierer. Se Norwegians nettsider for mer informasjon. https://www.norwegian.no/reiseinformasjon/innsjekking-og-boarding/innsjekking-pa-nett/ https://www.norwegian.no/reiseinformasjon/innsjekking-og-boarding/innsjekking-pa-flyplassen/ Anonymkode: abbfa...d79 Ja, og ettersom Norwegian skal tjene penger på absolutt alt (var ikke engang baggasje inkludert), så må jeg betale for setereservasjon for å kunne sjekke inn tidligere. Så det blir nok køen for min del.... Anonymkode: c1b71...3e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november #14 Del Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Ja, og ettersom Norwegian skal tjene penger på absolutt alt (var ikke engang baggasje inkludert), så må jeg betale for setereservasjon for å kunne sjekke inn tidligere. Så det blir nok køen for min del.... Anonymkode: c1b71...3e2 Jeg synes det er genialt at man betaler for det man har behov for. Sist uke reiste jeg på dagstur til Stocholm for å delta i en bisettelse og hadde null behov for verken innsjekket bagasje eller håndbagasje i hattehylla, så jeg kjøpte billigste billett uten å kjøpe noen tilleggsprodukter. Anonymkode: abbfa...d79 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
luesveis Skrevet 5. november #15 Del Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, leste at hvis jeg er villig til å betale for setereservasjon, så kan jeg gjøre slik du beskriver. Det er jeg ikke villig til. Anonymkode: c1b71...3e2 Jeg har lest meg til at hvis du ikke har reservert sete på forhånd får du tildelt sete på automaten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november #16 Del Skrevet 5. november luesveis skrev (2 timer siden): Jeg har lest meg til at hvis du ikke har reservert sete på forhånd får du tildelt sete på automaten. Ja, det gjør jeg nok helt sikkert. Men "problemet" her er det som står på Norwegian om manglende informasjon på boardingskortet som skrives ut via automat når reisen kjøpes via reisebyrå. Men jeg regner med at alt ordner seg etter å ha stått en stund i en kø. Anonymkode: c1b71...3e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november #17 Del Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg synes det er genialt at man betaler for det man har behov for. Sist uke reiste jeg på dagstur til Stocholm for å delta i en bisettelse og hadde null behov for verken innsjekket bagasje eller håndbagasje i hattehylla, så jeg kjøpte billigste billett uten å kjøpe noen tilleggsprodukter. Anonymkode: abbfa...d79 Men det blir ikke sammenligningsbart. Å reise i en bisettelse ferdig kledd, og å reise på en ferietur til Spania krever som hovedregel noe ulik bagasje. Så i dette tilfellet mener jeg at Norwegian er litt sleipe som gjør det på denne måten. Hvis jeg bestilte flybillett direkte fra Norwegian, så ville jeg og selvsagt synes det var ok med de valgmulighetene. Anonymkode: c1b71...3e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
luesveis Skrevet 5. november #18 Del Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, det gjør jeg nok helt sikkert. Men "problemet" her er det som står på Norwegian om manglende informasjon på boardingskortet som skrives ut via automat når reisen kjøpes via reisebyrå. Men jeg regner med at alt ordner seg etter å ha stått en stund i en kø. Anonymkode: c1b71...3e2 Jeg har jo akkurat hatt en charterreise bestilt gjennom Tui og flydd av Norwegian. Det var ingen problemer med boardingkort skrevet ut på automat. Men god fornøyelse med å stå i kø. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november #19 Del Skrevet 8. november Det enkleste er vel bare å teste ut en automat når du kommer på flyplassen? Det tar ett minutt? Anonymkode: a3b95...5f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november #20 Del Skrevet 8. november AnonymBruker skrev (På 4.11.2024 den 20.52): Billett | Les hva som gjelder | TUI.no Pakkereise med rutefly Ved pakkereiser med rutefly behøver du å skrive ut ditt reisebevis Du finner reisebeviset og mer informasjon ved å logge inn på myTUI Anonymkode: f65b9...2c1 Du logger deg inn på tui siden din. Og printer ut billetten, så er problemet ditt løst. Anonymkode: 41883...3d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå