AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #1 Skrevet 4. november 2024 Våknet i natt med skikkelig halsbrann. Tok Samarin og sovnet omsider igjen. Når jeg våknet i dag, var halsbrannen like jævlig. Tok nok en Samarin, men vil ikke si det hjelper veldig. Brenner sånn i halsen/svelget, kjenner nesten ut som noe sitter fast der og jeg føler til tider jeg skal kaste opp. Er dette normalt?? Det går liksom ikke over, er der konstant. Enda ikke spist noe i dag, og i går kveld spiste jeg kveldsmat som normalt (brødskiver med skinke og ost, og en kopp ingefærte). Ikke slitt noe særlig med halsbrann tidligere. Hadde det bittelitt som gravid for noen år siden, men ikke i nærheten av sånn som dette… Noen tips for hva som faktisk hjelper? Anonymkode: 95599...f7d
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #2 Skrevet 4. november 2024 Jeg pleier å ta en teskje natron på tunga og svelge ned med et glass vann. Er pyton, men jeg synes det er bedre enn å røre ut i vann og drikke det. Og ja, det kan gjøre skikkelig vondt. Anonymkode: 97a1a...2b7 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #3 Skrevet 4. november 2024 Ikke for å skremme deg, men det kan være hjerteinfarkt. Ta en tur til legen for sikkerhetsskyld. Anonymkode: b3fca...d58 3 3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #4 Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg pleier å ta en teskje natron på tunga og svelge ned med et glass vann. Er pyton, men jeg synes det er bedre enn å røre ut i vann og drikke det. Og ja, det kan gjøre skikkelig vondt. Anonymkode: 97a1a...2b7 Og det hjelper? Blir man helt kvitt plagene, liksom? Ts Anonymkode: 95599...f7d
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #5 Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke for å skremme deg, men det kan være hjerteinfarkt. Ta en tur til legen for sikkerhetsskyld. Anonymkode: b3fca...d58 Hmm. Velger å tro det ikke er noe sånt. Er bare 29 år og god helse. Ts Anonymkode: 95599...f7d
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #6 Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Og det hjelper? Blir man helt kvitt plagene, liksom? Ts Anonymkode: 95599...f7d Jeg får sove raskt de gangene jeg har halsbrann om natta hvis jeg gjør det ihvertfall! Anonymkode: 97a1a...2b7
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #7 Skrevet 4. november 2024 Har kun hatt halsbrann som gravid, men det var veldig plagsomt på slutten med sistemann. Konstant ubehag/svie, og følte at hvis jeg bøyde meg frem for å plukke opp noe eller la meg flatt, så "rant" det nærmest over med syre. Gulpet og kastet opp.. Jeg tok PepcidDuo to ganger i døgnet som forebyggende og Gaviscon som syptomlindrende. Holdt meg unna brus, sjokolade, mye fett, kaffe osv, men det var ille likevel. Du kan jo prøve det, og ja, halsbrann kan være ille. Likevel ville jeg sett an litt hvis dette vedvarer. Graviditet er jo en kjent årsak, men det er litt merkelig å plutselig bli plaget av det. Én natt her og der er jo sikkert normalt. Jeg har hatt magesår, og mye av dette med "syre som renner over" var veldig likt da. Det kom med andre smerter også, men kanskje det er det du har? Anonymkode: 213af...bed
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #8 Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ikke for å skremme deg, men det kan være hjerteinfarkt. Ta en tur til legen for sikkerhetsskyld. Anonymkode: b3fca...d58 Selv om mange tydeligvis nå nettopp har funnet ut at halsbrann kan være et tegn på hjerteinfarkt så betyr ikke det at alle kvinner nå har hjerteinfarkt når de har halsbrann. De fleste av oss har problemer med magen når man er plaget av halsbrann om man ikke er gravid. Anonymkode: 62b0a...7f5 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #9 Skrevet 4. november 2024 Har du forsøkt å innta ting som kan nøytralisere magesyra? F.eks melkeprodukter sies å hjelpe mot halsbrann. Anonymkode: 8c056...cd2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #10 Skrevet 4. november 2024 Jeg bruker disse. Syns de lindrer godt. https://www.vitusapotek.no/mage-og-tarm/halsbrann/titralac-tabletter-350-mg-100-stk/p/446104 Anonymkode: dee9d...57e 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #11 Skrevet 4. november 2024 Det som hjelper for meg er å sløyfe kveldsmaten, eller å la det gå 4-5 timer fra jeg spiser til jeg legger meg. Anonymkode: a67be...fac 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #12 Skrevet 4. november 2024 Samarin er i alle fall bare tull når man har ordentlig halsbrann. Jeg har det hver dag nå som gravid (har også stille reflux fra tidligere), og bruker pepcidduo eller titralac. Drikker gjerne også et glass melk til kveldsmaten. Anonymkode: f0b79...b1a
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #13 Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har kun hatt halsbrann som gravid, men det var veldig plagsomt på slutten med sistemann. Konstant ubehag/svie, og følte at hvis jeg bøyde meg frem for å plukke opp noe eller la meg flatt, så "rant" det nærmest over med syre. Gulpet og kastet opp.. Jeg tok PepcidDuo to ganger i døgnet som forebyggende og Gaviscon som syptomlindrende. Holdt meg unna brus, sjokolade, mye fett, kaffe osv, men det var ille likevel. Du kan jo prøve det, og ja, halsbrann kan være ille. Likevel ville jeg sett an litt hvis dette vedvarer. Graviditet er jo en kjent årsak, men det er litt merkelig å plutselig bli plaget av det. Én natt her og der er jo sikkert normalt. Jeg har hatt magesår, og mye av dette med "syre som renner over" var veldig likt da. Det kom med andre smerter også, men kanskje det er det du har? Anonymkode: 213af...bed Må innrømme jeg synes det er litt rart for meg som aldri har vært plaget med det. Denne konstante følelsen av at noe sitter fast i halsen, er også ekstremt ubehagelig. Dere vet, når dere svelger noe uten å ha tygget godt nok, og det sklir saakte ned gjennom spiserøret... sånn føles det - bare at det «sitter fast». Jeg har ingen andre symptomer, enn så lenge hvertfall. Har vært forkjølet i to uker eneste, med litt sår hals osv, samt hodepine som enda sitter i. Takk for tips Ts Anonymkode: 95599...f7d
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #14 Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Selv om mange tydeligvis nå nettopp har funnet ut at halsbrann kan være et tegn på hjerteinfarkt så betyr ikke det at alle kvinner nå har hjerteinfarkt når de har halsbrann. De fleste av oss har problemer med magen når man er plaget av halsbrann om man ikke er gravid. Anonymkode: 62b0a...7f5 Hva med når man ikke er plaget med magen? Ts Anonymkode: 95599...f7d
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #15 Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har du forsøkt å innta ting som kan nøytralisere magesyra? F.eks melkeprodukter sies å hjelpe mot halsbrann. Anonymkode: 8c056...cd2 Skal spise en porsjon kjøleskapsgrøt nå. Se hvordan det er etter det.. Ts Anonymkode: 95599...f7d
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #16 Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det som hjelper for meg er å sløyfe kveldsmaten, eller å la det gå 4-5 timer fra jeg spiser til jeg legger meg. Anonymkode: a67be...fac Det går ikke her. Er så sulten om kveldene. Har forøvrig spist kveldsmat så lenge jeg kan huske, og likevel ikke vært plaget med dette. Nå har jeg heller ikke spist på 15 timer.. likevel er plagene der konstant. Kun drukket vann. Drikker ikke kaffe. Ts Anonymkode: 95599...f7d
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #17 Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Våknet i natt med skikkelig halsbrann. Tok Samarin og sovnet omsider igjen. Når jeg våknet i dag, var halsbrannen like jævlig. Tok nok en Samarin, men vil ikke si det hjelper veldig. Brenner sånn i halsen/svelget, kjenner nesten ut som noe sitter fast der og jeg føler til tider jeg skal kaste opp. Er dette normalt?? Det går liksom ikke over, er der konstant. Enda ikke spist noe i dag, og i går kveld spiste jeg kveldsmat som normalt (brødskiver med skinke og ost, og en kopp ingefærte). Ikke slitt noe særlig med halsbrann tidligere. Hadde det bittelitt som gravid for noen år siden, men ikke i nærheten av sånn som dette… Noen tips for hva som faktisk hjelper? Anonymkode: 95599...f7d Samarin er veldig svakt. Snakk med legen din. Anonymkode: e40ff...f21
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #18 Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Samarin er i alle fall bare tull når man har ordentlig halsbrann. Jeg har det hver dag nå som gravid (har også stille reflux fra tidligere), og bruker pepcidduo eller titralac. Drikker gjerne også et glass melk til kveldsmaten. Anonymkode: f0b79...b1a Ok, var bare tilfeldig at jeg hadde liggende. Skal få tak i noe annet i løpet av dagen! Ts Anonymkode: 95599...f7d
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #19 Skrevet 4. november 2024 Omg ja! Våknet opp skikkelig varm og sinnsykt uhell av tidenes halsbrann. Måtte løpe til badet, spydde ned halve badet og trodde jeg var døden nær 😔😅 Men nei, det var bare halsbrann Brukte faktisk samarin i den perioden. Jeg har mellomgulvsbrokk, og sliter med nexium medisinene min for tiden. Akkurat nå bruker jeg noe litt nasty greier som heter gaviscorn. Står det er mot halsbrann og sure oppstøt, kjøpte den ikke selv men tror ikke du trenger resept. Har bedret seg litt hos meg, men kan ikke si det er det aller beste i verden, men tror det er bedre enn samarin. Kan være lurt å bestille time til lege, for de kan jo hjelpe deg mer. Men det blir bedre igjen, er bare så skummelt og ekkelt når det er nytt. Bra du drikker vann, det skal hjelpe mot slim dannelsen som kommer av at det er mye syre. Det er slim du mest sannsynligvis kjenner. Anonymkode: 62b88...f8e
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #20 Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg pleier å ta en teskje natron på tunga og svelge ned med et glass vann. Er pyton, men jeg synes det er bedre enn å røre ut i vann og drikke det. Og ja, det kan gjøre skikkelig vondt. Anonymkode: 97a1a...2b7 Jeg sverger også til natron men jeg syns det er greit å røre ut i vann. Funker alltid og er bedre enn alt annet jeg har prøvd. Anonymkode: 11cb8...1d9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå