AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #41 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Men hvordan gjør de automatisk justering? For her har det ikke blitt justert noe som helst, tiltross for nytt år, flytting og samboer... Ja, jeg blir litt skeptisk... han mener det er rotete med når de trekker fra han (?) vs når jeg får inn (hadde flere mnd med forsinkelser) og privat avtale er bedre. Jeg tenker vi i så fall må ha skriftlig avtale, med ny sum Anonymkode: b5e0f...28c Det er ryddig når de trekker ham. Når han ønsker privat avtale er det fordi det gir ham en fordel. Den fordelen kan bare være enten lavere beløp eller mulighet til å betale når han selv vil. Er noen av de alternativene noe du ønsker? Be heller nav om ny beregning. La de som kan reglene ta seg av dette. Anonymkode: c2e1e...174 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #42 Del Skrevet 1 time siden Min mann betalte 2200 kr i bidrag, men etter et par år, flyttet datteren på fulltid til oss. Da måtte moren betale 5400 kr til datteren vår. Da ble det ramaskrik, for å si det sånn. Min inntekt ble ikke vurdert i noen av sakene, jeg tjener rundt 2 mill i året, men det er irelevant i forhold til utregning av bidrag, ettersom hva jeg kunne forstå. Anonymkode: 3b972...f6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 minutter siden #43 Del Skrevet 7 minutter siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Min mann betalte 2200 kr i bidrag, men etter et par år, flyttet datteren på fulltid til oss. Da måtte moren betale 5400 kr til datteren vår. Da ble det ramaskrik, for å si det sånn. Min inntekt ble ikke vurdert i noen av sakene, jeg tjener rundt 2 mill i året, men det er irelevant i forhold til utregning av bidrag, ettersom hva jeg kunne forstå. Anonymkode: 3b972...f6d Hva samboer tjener i seg selv er ikke relevant. Men ut fra kalkulator så er det relevant om man har samboer eller ei. Dette da fordi man får lavere utgifter/deler på utgiftene kontra alt alene. Slik jeg forstår det i allfall. Nå er ikke jeg ute etter å tyne ut mest mulig her. Men når jeg ser at far nå har mulighet til utenlandsferier flere ganger i året, masse aktiviteter og stadige utflukter hit og dit, da tenker jeg han nå bør være kapabel til å bidra mer til barna sine også. Han ønsker privat avtale, men da skal denne være skriftlig og økes ser jeg. Anonymkode: b5e0f...28c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå