Gå til innhold

Monogram..

Gjest Gjest_Q_*

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg syns det er fantastisk!!

Å vise verden at man elsker en person og skal dele sitt liv med denne personen for resten av sitt liv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
*kremt*

Ihvertfall frem til skilsmissen :ler:

Ja om man skal skille seg er det en annen sak.

Men jeg og jenta mi skal være sammen for resten av vårt liv.

Skrevet

Fint for dere da :ironi:

For all del, ønsker dere lykke til, men har problemer med å ta folk alvorlig som insisterer på at de vet hva de føler og tenker de neste førti årene...

Ikke ta det personlig, men jeg synes det er...en smule naivt.

Skrevet

Da må du bare treffe den rette da jenta mi. :)

Skrevet

Har jeg gjort, vettu ;)

Er ganske nygift og har ingen planer om å endre sivilstatus!

Ville forbause meg veldig om det endte i skilsmisse- men sier ikke at det ALDRI kan skje. Er tross alt ingen som tror de kommer til å skille seg i den fasen her....

Skrevet

Tror feilen er at mange FORBEREDER seg på at det kan skje.

Der ligger feilen.

Tenk positivt. :)

Skrevet

Selvsagt tror jeg- akkurat nå- at det vil vare evig. Og det koseprater vi da også masse om, oss to imellom.

Men å utbasunere det til hele verden ("Det er oss to for eivg og alltid!") ligger ikke for meg, av ovennevnte grunner. Skilsmisseprosenten er jo oppe i 50, det ville være galematias å tro at sånt aldri kunne hende oss også!

Men lykke til til deg, og alle andre her. Kan jo hende man har flaks ;)

Skrevet
Monogram har ingenting med kongeligehet å gjøre..

Blant mine og min manns oldeforeldre var dette mye brukt.. Og de var vanlige norske bønder alle sammen.. Ikke verken rike eller selvhøytidlige..

Og litt høytidlig skal det vel være lov å ta sitt bryllup, vel?

Vi valgte ikke monogram selv,  men jeg kan ikke fatte og begripe hva som er verre med å velge dette i forhold til alle de andre tradisjonelle sermonier og div de fleste av oss drar i gang i forbindelse med ekteskapsinngåelse..

Ser du på hva man skulle gjøre dersom man ikke skulle være høytidelig, var det vel bare å stikke til sorenskirveren i lunchpausen..!

Enig. Monogrammer er en gammel tradisjon. Det var vanlig at det unge brudeparet fikk det skjært inn i dørbjelken over døra i huset, på smørbokser og smykkeskrin. Et symbol for den nye familien. Hvis dere ikke liker det er det vel bare å la være, men de som vil ta noen av de gamle tradisjonene videre må da få lov til det uten at det blir stemplet som harry og corny her inne. Er det ikke mulig å si meningen sin på en litt mer gjennomtenkt måte?

Antakeligvis. Men jeg har da lirt av meg en god del hvite lgner som gjest, for jeg ser jo at tid ligger bak. Slettes ikke alltid man har samme preferanser som brudenparet, og når de da spørt direkte, eller man ser de har lagt ned mye tid, så juger jeg så kjekt som bare det.

Trust no one.

;)

Hvis du ikker mener det du sier kan du vel helst la være å si noe i det hele tatt? Det er ikke PÅBUDT å svare på alle trådene du er innom!

Gjest gjesta
Skrevet

Hvis du ikker mener det du sier kan du vel helst la være å si noe i det hele tatt? Det er ikke PÅBUDT å svare på alle trådene du er innom!

Enig.

Gjest Gjest
Skrevet

Hellu igjen! Jeg er altså gjesten som mente at monogram (og mange av de andre diskusjonene her) er utrolig selvopptatt og mange av dere er for meg definisjonen på bridezilla!

Har ingen problemer med å stå for det.

Og til Epica - som var litt bekymret for kjærlighetslivet mitt, så kan jeg melde at jeg er lykkelig samboer, har vært det i snart ti år nå, og har SHOCK - HORROR - DERE - Ingen behov for å gifte meg eller arrangere bryllup :overrasket:

Og jeg elsker samboeren min, han er verdens beste :hjerter_rundt:

Jada, det går an ;)

Og sånn apropos til dere som mener at man skal la være og svare hvis man ikke har tenkt til å smile og være nikkedukke, jeg tror dere burde lage privat dagbok på papir hjemme og ikke vise den til noen i stedet. Dette er et åpent diskusjonsforum. Regn med diskusjoner.

Skrevet
Ingen behov for å gifte meg eller arrangere bryllup :overrasket:

Da syns jeg du bør gå i deg selv og finne ut av hvorfor du gidder å lage kvalm på et diskusjonsforum som er beregnet på de som har planer om å gifte seg og tenker mye på planlegginga. Skjønner ikke hvorfor du i det hele tatt svarer her.

Gjest Gjest
Skrevet
Da syns jeg du bør gå i deg selv og finne ut av hvorfor du gidder å lage kvalm på et diskusjonsforum som er beregnet på de som har planer om å gifte seg og tenker mye på planlegginga. Skjønner ikke hvorfor du i det hele tatt svarer her.

Ah, det glemte jeg jo, bare bruder har lov til å yttre seg på bryllup, kun foreldre på barn og familie, og definitivt bare gutter på guttas rom!!

Skrevet
Ah, det glemte jeg jo, bare bruder har lov til å yttre seg på bryllup, kun foreldre på barn og familie, og definitivt bare gutter på guttas rom!!

Om man ikke har noe konstruktivt å komme med, så ja.

Man går da ikke inn på guttas rom og sier at alle gutter er teite... :himle:

Gjest gjesta
Skrevet
Hellu igjen! Jeg er altså gjesten som mente at monogram (og mange av de andre diskusjonene her) er utrolig selvopptatt og mange av dere er for meg definisjonen på bridezilla!

Har ingen problemer med å stå for det.

Og til Epica - som var litt bekymret for kjærlighetslivet mitt, så kan jeg melde at jeg er lykkelig samboer, har vært det i snart ti år nå, og har SHOCK - HORROR - DERE - Ingen behov for å gifte meg eller arrangere bryllup :overrasket:

Og jeg elsker samboeren min, han er verdens beste :hjerter_rundt:

Jada, det går an ;)

Og sånn apropos til dere som mener at man skal la være og svare hvis man ikke har tenkt til å smile og være nikkedukke, jeg tror dere burde lage privat dagbok på papir hjemme og ikke vise den til noen i stedet. Dette er et åpent diskusjonsforum. Regn med diskusjoner.

Vi klager ikke over at du ikke skal gifte deg, så du kan slutte å sutre hva du mener om bryllup og de som vil gifte seg.

Lei av så mye negativt surr.

Gjest Gjest
Skrevet
Vi klager ikke over at du ikke skal gifte deg, så du kan slutte å sutre hva du mener om bryllup og de som vil gifte seg.

Lei av så mye negativt surr.

:ler: Så det er jeg som sutrer over andres meninger! Den var god. Som sagt, dette er et diskusjonsforum, dere må regne med at ikke alle tilbakemeldinger er udelt positive!

Hva jeg mener generelt om bryllup og de som skal gifte seg har jeg ikke sagt noe om. Bare om de som er opptatt av monogram (og ja da, jeg skrev det også) pluss - en del andre ting her inne. Men nå handlet akkurat denne tråden om monogram da. Og igjen - jeg kan vanskelig tenke meg noe mer selvopptatt. Meg om det ;)

Skrevet

Da misforstår du. Du må gjerne svare, men ikke hvis du ikke mener det du sier. Les hva vi skriver da!! Og jo, det går an å si hva man mener uten å være nedlatende. Det er bare provoserende.

:Nikke:

Om man ikke har noe konstruktivt å komme med, så ja.

Man går da ikke inn på guttas rom og sier at alle gutter er teite... :himle:

:Nikke:

Gjest Gjest
Skrevet
Da misforstår du. Du må gjerne svare, men ikke hvis du ikke mener det du sier. Les hva vi skriver da!! Og jo, det går an å si hva man mener uten å være nedlatende. Det er bare provoserende.

Jeg mener det jeg sier. Les det jeg skriver da ;)

Eller mente du hvis jeg ikke mener det du mener?

Gjest gjesta
Skrevet
Jeg mener det jeg sier. Les det jeg skriver da ;)

Eller mente du hvis jeg ikke mener det du mener?

Gå en annen plass og syt.

Skrevet

Denne tråden har sklidd langt bort fra det opprinnelige tema, og derfor stenger jeg den.

Prøv gjerne igjen, men forsøk å ikke blande inn så mye utenomsnakk :)

Misty (mod)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...