AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #1 Del Skrevet 4. november 2024 Vi har vært sammen i 10 år. Han har høy sexlyst, mens jeg sliter med følelsen av å ville ha han. Blir ikke gira om han tar på meg, får ikke lyst til å hoppe på han. Savner han ikke veldig heller. Lengter etter følelsen av å begjære noen, virkelig ville ha de, og den ekstremt gode følelsen man får når man ser hverandre. Seksuelle spenningen. Den er virkelig ikke eksisterende i vårt forhold, og jeg vet at det ikke er et godt tegn. Hva gjør man? Kan det reddes? KJenner jeg blir veldig engstelig, vi har to barn - så jeg vil jo virkelig at det skal fungere... Anonymkode: a7c96...2ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 4. november 2024 #2 Del Skrevet 4. november 2024 Normalt! Slik er det å leve i langvarige forhold, seksuelt blir de ganske uspennende etter hvert. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafin Skrevet 4. november 2024 #3 Del Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Vi har vært sammen i 10 år. Han har høy sexlyst, mens jeg sliter med følelsen av å ville ha han. Blir ikke gira om han tar på meg, får ikke lyst til å hoppe på han. Savner han ikke veldig heller. Lengter etter følelsen av å begjære noen, virkelig ville ha de, og den ekstremt gode følelsen man får når man ser hverandre. Seksuelle spenningen. Den er virkelig ikke eksisterende i vårt forhold, og jeg vet at det ikke er et godt tegn. Hva gjør man? Kan det reddes? KJenner jeg blir veldig engstelig, vi har to barn - så jeg vil jo virkelig at det skal fungere... Anonymkode: a7c96...2ae Hvis dere ikke har sex så er det noen forhold som ryker til slutt pga det. Intimitet og fysisk nærhet er en viktig del av forholdet. Bare en tanke fra meg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #4 Del Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi har vært sammen i 10 år. Han har høy sexlyst, mens jeg sliter med følelsen av å ville ha han. Blir ikke gira om han tar på meg, får ikke lyst til å hoppe på han. Savner han ikke veldig heller. Lengter etter følelsen av å begjære noen, virkelig ville ha de, og den ekstremt gode følelsen man får når man ser hverandre. Seksuelle spenningen. Den er virkelig ikke eksisterende i vårt forhold, og jeg vet at det ikke er et godt tegn. Hva gjør man? Kan det reddes? KJenner jeg blir veldig engstelig, vi har to barn - så jeg vil jo virkelig at det skal fungere... Anonymkode: a7c96...2ae Dette er veldig enkelt: Kvinners sexlyst er knyttet til å få og holde på en mann som er et catch. Hvis hun har fått ham, men hun enten ikke trenger å gjøre noe for å holde på ham eller han ikke (lenger) er et catch, da mister hun sexlysten over tid. Løsningen er todelt: 1) Hun må vite at han er attraktiv nok til at andre kvinner står klare til å ta plassen hennes. 2) Hun må kunne stole på lojaliteten hans forutsatt at han er fornøyd i forholdet, men samtidig også vite at i motsatt fall pakker han sakene og takker for seg. Menn som sørger for at disse to punktene er på plass opplever ikke at kona mister lysten på ham. Gjør med denne informasjonen som du vil. Anonymkode: 977b9...de5 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #5 Del Skrevet 4. november 2024 Kjøp boken «bruksanvisning for parforholdet» og les den. Den er relativt kortfattet og lettlest. Begjær-fasen er vel ofte ganske kortsiktig, nå er du i hverdagsfamilien. Jeg tenker at du kan forsøke å få til at dere tar initiativ til sex hver andre gang. Virker som du kanskje har sex oftere enn det som er naturlig for deg? Det kan skade lysten din. Prøv å få til litt hverdagsklemming/-intimitet som ikke er seksuelt rettet. Dette gir en hormonelt bånd (oxitoxin) mellom dere. Øv på å ta initiativ, men også hvordan si og takle å få avvisning. Få inn stoppord hvis en av dere merker at lysten ikke kommer eller forsvinner under akten. Forsøk å tenk etter hva som skaper lyst hos deg selv. Du nevner begjær, men er det andre ting? Onanerer du? Hvis ikke, forsøk, eksperimenter og finn ut hva du liker. Hvis du selv ikke vet det, hvordan skal du da klare å kommunisere dette til din partner? Bare noen tanker fra M40 som har stått i tilsvarende situasjon, men som begynte å lese seg opp altfor sent. Anonymkode: 111b8...124 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #6 Del Skrevet 4. november 2024 Prøv å fantaser om noen andre. Når jeg sluttet å begjære min ex ble sexen mye bedre om jeg levde meg inn i en annen fantasi med noen andre. Fikk lyst til å ha sex også, og ble kåt av å tenke på fantasien. Anonymkode: faff5...fa3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #7 Del Skrevet 4. november 2024 Hvor gamle er barna? Anonymkode: 82123...22a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #8 Del Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvor gamle er barna? Anonymkode: 82123...22a 5 år og 2 år Anonymkode: a7c96...2ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #9 Del Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 5 år og 2 år Anonymkode: a7c96...2ae Og hvordan var rehabilitering etter siste fødsel? Anonymkode: 82123...22a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #10 Del Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Og hvordan var rehabilitering etter siste fødsel? Anonymkode: 82123...22a Har hatt to operasjoner nedentil ettet fødselen, styrtfødsel og fikk ikke epidural enda jeg ba om det. Kan det ha noe å si for sexlysten, enda det har gått snart 2,5 år? Anonymkode: a7c96...2ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #11 Del Skrevet 4. november 2024 Mitt beste råd er at dere må begynne å "date" hverandre igjen. Flørte og kurtisere. Sett av et par kvelder i uka til å være kjærester - uten forventning til sex. Vær nakne, være inntil, høre på musikk, gjøre noe sammen, dusje sammen, lage god mat etc. Igjen; uten forventning om sex. Kanskje også legge inn en innsats med eget utseende; trene, dusje, ordne håret, fint undertøy og fine klær. Vise hverandre at man legger inn en innsats i å være attraktiv for den andre. Vise at man ikke tar den andre for gitt. De siste punktene her er jo overfladiske og det alene kommer man ikke langt med. Men så absolutt et fint tillegg til å også pleie forholdet. Snakk sammen om seksuelle gleder og ønsker kan også vekke noe. Jeg tror mange, spesielt kvinner, kan glemme den seksuelle og romantiske delen av seg selv i et langt forhold med mye annet som topper prioriteringslista. Ikke bare være mamma/pappa, hushjelp, logistikkansvarlig og ansatte i familien AS. Her er det fortsatt romantikk, lidenskap og begjær etter 17 år sammen, nettopp på grunn av at vi jobber for forholdet, både emosjonelt og seksuelt. Anonymkode: 53924...21b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #12 Del Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Har hatt to operasjoner nedentil ettet fødselen... Kan det ha noe å si for sexlysten, enda det har gått snart 2,5 år? Anonymkode: a7c96...2ae Ja. Både for lyst og evne. Anonymkode: 82123...22a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #13 Del Skrevet 4. november 2024 begjær starter i hodet, i ditt hode - det er ikke mannens ansvar. Anonymkode: 7fc5c...b63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #14 Del Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): begjær starter i hodet, i ditt hode - det er ikke mannens ansvar. Anonymkode: 7fc5c...b63 Begjær i et forhold er begges ansvar. Men her har de 2 små barn som også trenger mye. Anonymkode: 82123...22a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #15 Del Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Dette er veldig enkelt: Kvinners sexlyst er knyttet til å få og holde på en mann som er et catch. Hvis hun har fått ham, men hun enten ikke trenger å gjøre noe for å holde på ham eller han ikke (lenger) er et catch, da mister hun sexlysten over tid. Løsningen er todelt: 1) Hun må vite at han er attraktiv nok til at andre kvinner står klare til å ta plassen hennes. 2) Hun må kunne stole på lojaliteten hans forutsatt at han er fornøyd i forholdet, men samtidig også vite at i motsatt fall pakker han sakene og takker for seg. Menn som sørger for at disse to punktene er på plass opplever ikke at kona mister lysten på ham. Gjør med denne informasjonen som du vil. Anonymkode: 977b9...de5 😅 Nei. For de fleste kvinner handler det om at de ikke føler seg sett, hørt, anerkjent og begjært. Nei; at mannen vil ha sex er ikke det samme som at han får en kvinne til å føle seg begjært. Anonymkode: cbba4...673 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #16 Del Skrevet 4. november 2024 Når det minste barnet er ca. to år er dere fortsatt i en slags unntakstilstand med mange ting som trekker tid og energi vekk fra forholdet. Men det er lurt å pleie forholdet så godt man kan også her. Kommunikasjon er alfa omega. Anonymkode: 111b8...124 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #17 Del Skrevet 4. november 2024 Er du sliten? Jeg merker jo helt klart at etter jeg fikk barn, så skal det LITT mer til å tenne enn da jeg var student og gjerne var klar flere ganger daglig. Anonymkode: 15c03...7c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå