AnonymBruker Skrevet 3. november #1 Del Skrevet 3. november Jeg og min søster skal til London for førte gang i mai. Vi har kun en langhelg og litt usikker hvordan vi skal prioritere. Vi har sånn mellom budsjett, vil ikke bo på vandrerhjem, men ønsker ikke å blakke oss på denne turen heller.. Hvor burde vi bo? Kommer med fly til Heathrow. Er Peddington et ok område da? Men ser det er noe billigere der, er det fordi området er utrygt? Hva med Notting Hill? Eller er dette usentrale områder? Hva burde vi prioriterer å gjøre? Min søster er glad i second hand butikker, så vi må se om vi ikke finner det. Og jeg selv liker litt museum og pene parker/hager. Og hyggelige matopplevelser (ikke eksklusive og dyre, men koselige plasser med hyggelige folk og god mat) Annet vi burde være obs på vår første tur til London? 🙂 Anonymkode: b28a1...8bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #2 Del Skrevet 3. november Jeg elsker British museum og National gallery i hvert fall. Og pass på veska 😊 Anonymkode: 64089...b84 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november #3 Del Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg og min søster skal til London for førte gang i mai. Vi har kun en langhelg og litt usikker hvordan vi skal prioritere. Vi har sånn mellom budsjett, vil ikke bo på vandrerhjem, men ønsker ikke å blakke oss på denne turen heller.. Hvor burde vi bo? Kommer med fly til Heathrow. Er Peddington et ok område da? Men ser det er noe billigere der, er det fordi området er utrygt? Hva med Notting Hill? Eller er dette usentrale områder? Hva burde vi prioriterer å gjøre? Min søster er glad i second hand butikker, så vi må se om vi ikke finner det. Og jeg selv liker litt museum og pene parker/hager. Og hyggelige matopplevelser (ikke eksklusive og dyre, men koselige plasser med hyggelige folk og god mat) Annet vi burde være obs på vår første tur til London? 🙂 Anonymkode: b28a1...8bd Første bud når dere kommer til Heathrow: IKKE ta Paddington Express - man sparer kanskje noen få minutter, med det er mye billigere, og ofte mer praktisk, å ta undergrunnen (Piccadilly Line, evt. Elizabeth Line, avhengig av hvor man skal bo). Paddington er ikke utrygt, men heller ikke veldig sjarmerende. Selv om jeg foretrekker andre områder av byen skal jeg faktisk bo i Paddington når jeg skal til London neste uke, nettopp fordi jeg fant et godt hotelltilbud. Gode transportlinker, både med buss og undergrunn, så lett å komme seg rundt i byen. For rimelig og grei overnatting anbefaler jeg å sjekke Travelodge eller Premier Inn-kjedene. Om dere skal ha egne rom, sjekk Premier Inns Hub-hoteller; bittesmå rom, men rene, relativt rimelige og ganske kule (det er dobbelseng, så er teknisk sett mulig med to, men så tett vil jeg kun bo med mannen ). Enig med vedkommende over her at British Museum og National Gallery er greie museum å starte med første gang i London. For noe litt annerledes anbefaler jeg Wallace Collection eller John Soane's Museum om dere har tid. National Portrait Gallery er også flott (og ligger vegg i vegg med National Gallery, så kan evt. kombineres). Anonymkode: 43b56...33b 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november #4 Del Skrevet 4. november Paddington er veldig greit for en førstegangsreisende til London. Rett ved Paddington, enkel tilgang til tuben, rimelige hoteller. Men litt turistifisert/kjedelig. Dere bør absolutt dra til Spitafields for Søndagsmarked, og rusle opp mot Brick Lane. Her er det en rekke second-hand staller og butikker. Fra paddington kan dere gå inn i Hyde Park, gjennom de Italienske Hagene, langs Serpentine, og skrå ned til Kensington, rusle litt i butikkene, og gå på museum. Her ligger naturhistorisk museum og mye mer. Anonymkode: ead1f...80b 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november #5 Del Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (10 timer siden): Første bud når dere kommer til Heathrow: IKKE ta Paddington Express - man sparer kanskje noen få minutter, med det er mye billigere, og ofte mer praktisk, å ta undergrunnen (Piccadilly Line, evt. Elizabeth Line, avhengig av hvor man skal bo). Paddington er ikke utrygt, men heller ikke veldig sjarmerende. Selv om jeg foretrekker andre områder av byen skal jeg faktisk bo i Paddington når jeg skal til London neste uke, nettopp fordi jeg fant et godt hotelltilbud. Gode transportlinker, både med buss og undergrunn, så lett å komme seg rundt i byen. Anonymkode: 43b56...33b Hvilken områder foretrekker du? Tar gjerne imot tips, da jeg ikke aner 😊 Fungerer det greit å ha med bagasje på undergrunnen? Ts Anonymkode: b28a1...8bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november #6 Del Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (9 timer siden): Paddington er veldig greit for en førstegangsreisende til London. Rett ved Paddington, enkel tilgang til tuben, rimelige hoteller. Men litt turistifisert/kjedelig. Dere bør absolutt dra til Spitafields for Søndagsmarked, og rusle opp mot Brick Lane. Her er det en rekke second-hand staller og butikker. Fra paddington kan dere gå inn i Hyde Park, gjennom de Italienske Hagene, langs Serpentine, og skrå ned til Kensington, rusle litt i butikkene, og gå på museum. Her ligger naturhistorisk museum og mye mer. Anonymkode: ead1f...80b Takk for tips 👍 Anonymkode: b28a1...8bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tirben Skrevet 4. november #7 Del Skrevet 4. november Paddington er sentralt og helt ok. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 4. november #8 Del Skrevet 4. november (endret) Sjekk også ut trådene her inne: London med barn og London med barn for første gang. Går du enda noen sider bakover, finner du nok enda flere tips! Edit: selv om dere ikke reiser med barn, er det mange nyttige tips her Endret 4. november av Fjugur 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 4. november #9 Del Skrevet 4. november Musikal er et must. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november #10 Del Skrevet 4. november Jeg har syntes det har vært helt supert å bo i Covent Garden eller Leicester Square. Da er man i gang avstand til veldig mye. Har da tatt Piccadilly Line som tar ca 1 time fra Heathrow. Anbefaler å ladte ned appen; Citymapper. Da går det som enkel å ta undergrunnen. Anbefaler deg også å melde deg inn i reisegrupper for på Facebook, da får du mange god tips! Anonymkode: 73d52...7cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 4. november #11 Del Skrevet 4. november (endret) Du skriver ikke noe om dere har familie/barn hjemme? Men hvis dere har barn, kunne det kanskje vært moro å kjøpe med en leke hjem til barna? Da anbefaler jeg Hamley's, (en av de største lekebutikkene i Europa, mener jeg å ha lest). Jeg besøkte den i Londons Regent Street. Mange mener at besøker man London, må man en eller annen gang legge inn et besøk på det berømte voksfigurmuseet Madame Tussauds. Et berømt museum som har eksistert siden Victoria-tiden! Endret 4. november av Million 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november #12 Del Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvilken områder foretrekker du? Tar gjerne imot tips, da jeg ikke aner 😊 Fungerer det greit å ha med bagasje på undergrunnen? Ts Anonymkode: b28a1...8bd Hvis Ts bor i Paddington så er det kanskje verdt å betale de ekstra slantene for å komme i nærheten. jeg foretrekker å bo ved Covent garden, Soho eller Embankment. Kort vei til alt og gangavstand. Paddington er helt fint det, trygt og mye hoteller er det der. Anonymkode: d73f4...db8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tirben Skrevet 4. november #13 Del Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvilken områder foretrekker du? Tar gjerne imot tips, da jeg ikke aner 😊 Fungerer det greit å ha med bagasje på undergrunnen? Ts Anonymkode: b28a1...8bd Det går helt greit å reise med bagasje på undergrunnen ja. Og du kan betale på undergrunnen med bankkortet ditt. Bare legg det på billettscanneren, så blir du belastet. Veldig enkelt system. Jeg ville styrt unna Mme. Tussaud på en helgetur. Tiden vil bli så knapp, og så fantastisk er det ikke. Støtter å gå på musical, og "gode, gamle" er fortsatt best, synes jeg! Feks Les Miserables eller The Phantom of the opera. Mange andre gode også, men disse er klassiske, og det er ikke uten grunn at de har gått i nærmere 40 år nå. Ta en tur innom Selfridges i Oxford street, gøy å bare gå og kikke. Ikke stress med å få med deg masse. En langhelg går så vanvittig fort og London er så stort. Prøv og tenk hva som er viktigst: Er det sightseeing shopping, spise god mat, eller museum. Du må velge ut noe, for du rekker bare litt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november #14 Del Skrevet 4. november Ved første gangs besøk ville jeg valgt meg Tower of London som beste severdighet. Det er mange bra museer, Victoria and Albert er kanskje min favoritt. Av kjøpesentre, Harrods, Selfridges og Liberty, av markeder Notting Hill, Covent garden og Camden market. Anonymkode: 40a22...fcf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november #15 Del Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hvilken områder foretrekker du? Tar gjerne imot tips, da jeg ikke aner 😊 Fungerer det greit å ha med bagasje på undergrunnen? Ts Anonymkode: b28a1...8bd Personlig liker jeg best å bo sør for elva, gjerne nær Southwark tubestasjon. Men for førstegangsbesøkende er det veldig praktisk og greit å bo nær Paddington, altså, særlig når du kommer fra Heathrow; det er som sagt veldig lett å komme seg rundt i byen derifra. Om du vil ha et annet praktisk alternativ er området rundt King's Cross/St Pancras veldig greit. Heller ikke direkte vakkert, men det ganske "nyoppussede" rett bak stasjonene - Coal Drops Yard - er ganske fint å rusle rundt i. Man kan også komme seg direkte dit på undergrunnen (Piccadilly Line). AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hvis Ts bor i Paddington så er det kanskje verdt å betale de ekstra slantene for å komme i nærheten. jeg foretrekker å bo ved Covent garden, Soho eller Embankment. Kort vei til alt og gangavstand. Paddington er helt fint det, trygt og mye hoteller er det der. Anonymkode: d73f4...db8 Betale de ekstra slantene med Heathrow Express, tenker du? Det er slett ikke nødvendig om TS skal bo ved Paddington, det går jo undergrunnstog direkte dit (Elizabeth Line). Anonymkode: 43b56...33b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november #16 Del Skrevet 12. november AnonymBruker skrev (På 4.11.2024 den 9.16): Første bud når dere kommer til Heathrow: IKKE ta Paddington Express - man sparer kanskje noen få minutter, med det er mye billigere, og ofte mer praktisk, å ta undergrunnen (Piccadilly Line, evt. Elizabeth Line, avhengig av hvor man skal bo). Paddington er ikke utrygt, men heller ikke veldig sjarmerende. Selv om jeg foretrekker andre områder av byen skal jeg faktisk bo i Paddington når jeg skal til London neste uke, nettopp fordi jeg fant et godt hotelltilbud. Gode transportlinker, både med buss og undergrunn, så lett å komme seg rundt i byen. For rimelig og grei overnatting anbefaler jeg å sjekke Travelodge eller Premier Inn-kjedene. Om dere skal ha egne rom, sjekk Premier Inns Hub-hoteller; bittesmå rom, men rene, relativt rimelige og ganske kule (det er dobbelseng, så er teknisk sett mulig med to, men så tett vil jeg kun bo med mannen ). Enig med vedkommende over her at British Museum og National Gallery er greie museum å starte med første gang i London. For noe litt annerledes anbefaler jeg Wallace Collection eller John Soane's Museum om dere har tid. National Portrait Gallery er også flott (og ligger vegg i vegg med National Gallery, så kan evt. kombineres). Anonymkode: 43b56...33b FYI...det er ikke noe som heter Paddington Express, men Heahtrow Express som stopper på Paddington station. Heathrow express er dyrt, men bruker kun 15 min inn til sentrum. Alltid god plass. Elizabeth line er litt billigere, tar lenger tid pga melkerute, men stopper også på Paddington. Mye folk og du kan risikere å måtte stå. Undergrunn er billigst, men også mest kaos. Mye folk, trangt og me bagasje er ikke det alltid like optimalt. Paddington området er helt supert. Det er et up-and-coming området med gode restauranter og kort vei til det meste. Hoteller er ofte rimeligere og av høyere standard her enn feks. Bayswater. Husk å forhåndsbestille billetter til osv. der du trenger dette, så slipper du lange køer. Selv kan jeg anbefale Sky Garden, båt-tur fra Little Venice til Camden Market og Battersea Power Station. Anonymkode: cb608...9e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 13. november #17 Del Skrevet 13. november (endret) *feil Endret 13. november av Nilma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november #18 Del Skrevet 13. november Takk for mange tips dere som har svart. Kan være vi går for å bo nært Paddington da, er jo så veldig stor prisforskjell på hoteller og har ikke uendelig stort budsjett. Er jo slik jeg forstår det gåavstand til Little Venice, til Hyde Park og Oxford Street, tror det er greit utgangspunkt for oss. Noen konkrete hotell å anbefale i nærheten av Paddington? Det er nok mat, markeder og shopping(vintageklær, mat, te og suvenir) som blir hovedsakelig prioritert denne turen. Kosetur😊 Men tenkte at vi må ha et bilde av Big Ben, gå over Themsen og kanskje en av dagene drikke Afternoon tea (men blir ikke de dyreste plassene, det var jo voldsomt dyrt enkelte steder ) og Sky Garden om det passer. Vurderer også å droppe frokost på hotellet, å enten bare spise lett på rommet (yoghurt, sandwich el lignende) og komme seg fort igang med dagen eller å la frokost bli dagens første aktivitet med å se seg ut noen spennende plasser, er jo så mye forskjellig en har lyst å prøve av mat. Kan det være en ide? Ts Anonymkode: b28a1...8bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november #19 Del Skrevet 13. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for mange tips dere som har svart. Kan være vi går for å bo nært Paddington da, er jo så veldig stor prisforskjell på hoteller og har ikke uendelig stort budsjett. Er jo slik jeg forstår det gåavstand til Little Venice, til Hyde Park og Oxford Street, tror det er greit utgangspunkt for oss. Noen konkrete hotell å anbefale i nærheten av Paddington? Det er nok mat, markeder og shopping(vintageklær, mat, te og suvenir) som blir hovedsakelig prioritert denne turen. Kosetur😊 Men tenkte at vi må ha et bilde av Big Ben, gå over Themsen og kanskje en av dagene drikke Afternoon tea (men blir ikke de dyreste plassene, det var jo voldsomt dyrt enkelte steder ) og Sky Garden om det passer. Vurderer også å droppe frokost på hotellet, å enten bare spise lett på rommet (yoghurt, sandwich el lignende) og komme seg fort igang med dagen eller å la frokost bli dagens første aktivitet med å se seg ut noen spennende plasser, er jo så mye forskjellig en har lyst å prøve av mat. Kan det være en ide? Ts Anonymkode: b28a1...8bd Jeg har aldri frokost på hotellet når jeg drar på sånne turer, kjøper bare noe mat i hånda eller noe på rommet. Det er gangavstand til mye i London. Jeg og datteren min reiser i desember, gleder meg! Anonymkode: d73f4...db8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #20 Del Skrevet 14. november AnonymBruker skrev (13 timer siden): Takk for mange tips dere som har svart. Kan være vi går for å bo nært Paddington da, er jo så veldig stor prisforskjell på hoteller og har ikke uendelig stort budsjett. Er jo slik jeg forstår det gåavstand til Little Venice, til Hyde Park og Oxford Street, tror det er greit utgangspunkt for oss. Noen konkrete hotell å anbefale i nærheten av Paddington? Det er nok mat, markeder og shopping(vintageklær, mat, te og suvenir) som blir hovedsakelig prioritert denne turen. Kosetur😊 Men tenkte at vi må ha et bilde av Big Ben, gå over Themsen og kanskje en av dagene drikke Afternoon tea (men blir ikke de dyreste plassene, det var jo voldsomt dyrt enkelte steder ) og Sky Garden om det passer. Vurderer også å droppe frokost på hotellet, å enten bare spise lett på rommet (yoghurt, sandwich el lignende) og komme seg fort igang med dagen eller å la frokost bli dagens første aktivitet med å se seg ut noen spennende plasser, er jo så mye forskjellig en har lyst å prøve av mat. Kan det være en ide? Ts Anonymkode: b28a1...8bd Jeg reiser til London i morgen, og skal bo på Hub Premier Inn Paddington. Har ikke bodd på akkurat det Hub-hotellet før, men har vært kjempefornøyd med de jeg har bodd på før, og dette er helt nytt, så tror det blir bra. Men det er som sagt litt tett med to personer, så om dere skal dele rom ville jeg sjekket ut det vanlige Premier Inn-hotellet (samme bygg, så vidt jeg skjønner). Ang. frokost bestiller jeg aldri frokost på hotellet, som du sier er det mye bedre å kunne prøve litt forskjellig. Og et lite tips om dere gjerne vil til Sky Garden - det er ofte vanskelig å få billetter på sparket, så jeg ville forhåndsbestilt (gratis, men lurt å bestille på forhånd). En annen mulighet er å bestille bord på en av restaurantene, da slipper man å bestille billett. Jeg har flere ganger spist frokost på den som heter Darwin Brasserie, litt dyrt, men godt, og veldig fint om man kan time det sånn at man ser soloppgangen. 🤗 Anonymkode: 43b56...33b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå