Gå til innhold

massive gullkjeder, anker, konge osv

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

NakenPanda skrev (3 timer siden):

100g 14k = 8000 dollar i dag så nærmere 90 000 NOK i smeltet verdi, så da det være kjøpt for over 10 år siden evt mye lavere gull blanding.

Det er relativt harry og skriker litt beige mann fra midtøsten ja. 

God avkastning for deg ihvertfall

Mannen min har nok kjøpt det for rundt 8000 tenker jeg. Hvis jeg skulle forsikret det i dag så er det nok verdsatt til over 100000, ligner på dette.

Jeg er glad i kjedet mitt selv om det nok ikke er noe jeg selv hadde kjøpt.

Tenker det går i arv til et av barna en dag.

495_6727593a-dc6f-4a41-8104-bffdb5b174ab.jpg

Anonymkode: 53553...dd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Mannen min har nok kjøpt det for rundt 8000 tenker jeg. Hvis jeg skulle forsikret det i dag så er det nok verdsatt til over 100000, ligner på dette.

Jeg er glad i kjedet mitt selv om det nok ikke er noe jeg selv hadde kjøpt.

Tenker det går i arv til et av barna en dag.

495_6727593a-dc6f-4a41-8104-bffdb5b174ab.jpg

Fornuftig! Ellers varierer jo spotprisen på gull akkurat som spot på olje, så rett pris kan nok variere litt opp og ned. Så er det jo ganske stor forskjell i pris på nytt i butikk og pris solgt privat. Da får en som regel ikke stort mer en gullprisen. Men anbefalt å forsikre for lik pris ny i butikk.

Anonymkode: f4781...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NakenPanda skrev (1 time siden):

Jeg vet ikke, det var en referanse til en verdi på 8000 usd, så folk kan forholde seg til den faktiske verdien siden de vet renheten.

Det er IKKE normalt å lage 24k gull da det er veldig enkelt å deformere, normalen er 14k med "high end" gullsmykker  på 18k.

Nei, jeg må rette meg selv her, saken er at jeg har en gullmynt som er stemplet 999,9 på, hvilket er så rent gull som det nesten går an, men på kjedet står det rett nok 18k. Ganske rent det også. Men spotprisen er alltid for en unse med 999 rent gull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Fornuftig! Ellers varierer jo spotprisen på gull akkurat som spot på olje, så rett pris kan nok variere litt opp og ned. Så er det jo ganske stor forskjell i pris på nytt i butikk og pris solgt privat. Da får en som regel ikke stort mer en gullprisen. Men anbefalt å forsikre for lik pris ny i butikk.

Ja det skjønner jeg. Jeg har ikke forsikring på smykkene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...