Gå til innhold

Drømmerase som du aldri…..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kommer til å ha… Hvilke er det og grunn?

Hunderaser

Anonymkode: ecdba...af3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fransk bulldog, de er så søte! Minner om Stitch. Men det er uetisk å avle på de og de har det ikke bra. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

azawakh og saarloos wolfhound

De er utrolig vakre og flotte, men de passer overhodet ikke inn i mitt liv siden jeg ikke har lyst å bruke hele livet mitt på hunden og aldri kunne omgås andre mennesker, kunne ha barnevakt til hunden eller kunne la den være alene noen timer.

Anonymkode: 218eb...cb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsk elghund. Kan ikke ha den fordi jeg verken går på jakt eller er et friluftsmenneske.

Liker den ekstra godt på grunn av utseendet. Men jeg tror jo at den har en fin personlighet også. 

Anonymkode: ac6d0...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, Alaskan Malamute kanskje? 🥰 Kommer aldri til å skaffe meg en. Både p.g.a allergi og fordi jeg vet med meg selv at jeg ikke vil kunne gi den type hund et verdig og godt liv 😊 Jeg vet mine egne begrensninger.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irsk ulvehund. Det har jeg faktisk hatt, og det er ikke umulig jeg hadde hatt det igjen, men av helsemessig årsaker orker jeg ikke valpe- og ungdomstiden med en så stor hund nå. De er ikke så krevende egentlig, men det sier seg jo selv at du må være flink til å oppdra dem godt når de er så store. Hvis hunden feks bykser mot andre hunder er det et åpent spørsmål om det er du eller Fido som vinner drakampen :ler: Dessuten tisser ikke valpene dammer på gulvet, de tisser innsjøer.

Men himla fine og snille hunder er de!

Anonymkode: 2b94d...7c5

• Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Engelsk setter, irsk rød/rød og hvit setter. Hovedgrunnen er at jeg ikke aktiv nok, og jeg kunne ikke prioritert å gi hunden den mosjonen og stimulien disse rasene trenger.

Leonberger er min absolutte favorittrase, men forventet levetid er bare 8-9 år, og det går rasende fort :( Det er grunn nok for meg til å ikke anskaffe en.

Anonymkode: 0c540...137

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Australian Shepherd, fantastisk rase, men alt for krevende for meg.

Schäferhund, igjen blir for krevende med brukshund, også har flertallet av dem dårlige hofter.

Anonymkode: 56a1b...1e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saarlos ulvehund og siberian husky. De krever for mye, evt en livsstil jeg ikke har, til at jeg kan ha dem. Men de er de vakreste hundene jeg vet om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akita! Synes de er så majestetiske og vakre å se på. 

Men jeg vil ikke at den skal drepe nabohunden, da..

Anonymkode: a4e1f...de8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husky - noe så nydelige 🥰

Men jeg er ikke så friluftsmenneske som krever så mye eneregi av en hund.

Anonymkode: 4f35d...73e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange men hvis jeg tenker ut ifra raser jeg kjenner med så skulle jeg gjerne hatt en grand danios eller en golden retriever. Desverre tar de for mye plass i seng og i bil så jeg har en sheltie og er veldig glad for det.

Anonymkode: 3c9fc...b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Australian Shepherd, fantastisk rase, men alt for krevende for meg.

Schäferhund, igjen blir for krevende med brukshund, også har flertallet av dem dårlige hofter.

Anonymkode: 56a1b...1e8

Vi har en australian shepherd, og ja hun er krevende. Men fantastisk nydelig. Det hender at jeg lurer på om det var et dumt valg (spesielt på dager med dårlig vær, når det ikke frister med langtur). Hun er bare 8 mnd, så fortsatt valp. Jeg håper at hun roer seg når hun blir voksen. Valpen har ikke lest bøkene som forteller hvor mange timer en valp sover, det føles som hun er våken og vil leke «hele tiden». Morsom å leke med da, siden det er en veldig intelligent rase, så hun tar nye kunster og kommandoer raskt. 

Alternativet var faktisk schäfer, som min man ønsket seg, men jeg absolutt ikke ville ha. En voksen schäfer klarer jeg ikke å holde igjen når de ser noe absolutt vil ta. Men det klarer jeg med en Australian Shepherd.

Anonymkode: d5336...8cf

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne tenkt meg collie, den store skotske gjeterhundrasen. Har hatt shetland sheepdog som ligner, men flere hakk mindre i størrelse.... og røyter noen hårdotter mindre. Jeg så hvor mye pels to sheltier røytet, så kan forestille meg hva en stor collie da vil felle daglig i røyteperiodene. Herregud. Støvsugeren måtte frem to ganger om dagen, og så måtte man i tillegg gå og plukke dotter man kom over dagen gjennom.

Collie er noe av det flotteste jeg vet om blant hunderaser, men som sagt, jeg er for lat til å børste en hund hver bidige dag, og da blir det jo langhåret  røyting deretter hjemme...

Jeg synes også fransk bulldog er ganske kule å se på, men jeg ville aldri hatt en pga helseplagene deres med det inntrykte nese & snutepartiet som påvirker pusten, lett for å få heteslag pga det og snorking etc. Jeg vil ikke bidra til at flere slike avles ved å kjøpe en.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alaskan malamute. Jeg har ikke en livsstil hvor en slik hund hadde trivdes, og kommer nok aldri til å ha det heller. De er helt utrolig vakre! 

Anonymkode: 339dd...5b3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes alle de aller største og kraftige er flotte, men ikke de tynneste rasene. Ville ikke hatt det med tanke på at de er mye større enn meg og fordi det er vanskelig å få pass til dem. Har også en lei tendens til å bare dulle med hunden, praktisere litt fri oppdragelse og det er ikke den beste løsningen på et beist 😅 Har liksom alltid bare pratet med hunden til den lærer å skjønne hva jeg styrer med og følger meg/ gjør ting av seg selv. 

Anonymkode: a1259...4f7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irsk Ulvehund, en aldeles nydelig hunderase. 

Har hatt ei tispe tidligere, men med en så kort forventet levetid, så orker jeg ikke å ha den rasen igjen.  😢

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh det er mange. Mange jakthunder jeg syns er utrolig fine og har gode egenskaper, spesielt harehundene. Ville gjerne hatt en haldenstøver eller hygenhund for eksempel men det går jo ikke når jeg ikke driver med jakt. Kunne også tenkt meg Beagle og norsk elghund grå. 

I tillegg så elsker jeg svære hunder, men det utgår på grunn av at de blir seint voksne i kombinasjon med at de lever kort. Orker ikke å ha valp/unghund i 3-4 år og så dør hunden når den er 8. Blir ikke lang tid med frisk voksen hund, de blir jo fort gamle også. Og jeg takler virkelig ikke å miste dyr så jeg må ha hunder som lever så lenge som mulig. 

Anonymkode: d217f...a29

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malinois! Utrolig skarp og lærevillig hund som elsker å trene. Hadde jeg hatt alle dager i uken til å gå på kurs og trene med den, så skulle jeg gjerne gjort det🤩 

Men jeg får klare meg med border collien jeg allerede har, får trent mer enn nok med han for å si det sånn😅

Anonymkode: 1233c...f90

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...