Gå til innhold

Reise alene på working holiday på Gran Canaria?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg får mulighet til å jobbe remote en uke i slutten av november og kunne tenke meg å dra til et varmt sted for å holde vinterdepresjonen litt i sjakk. 

Har sett litt på charter-reiser til Granca. Gjerne leilighetshotell med grei arbeidsplass og i nærheten av strand/basseng.

Så kan jeg legge inn en lang pause midt på dagen og fortsette litt utover kvelden.

Aldri vært på Granca. Hvor bør jeg dra som alene-reisende med begrenset tid til å gjøre så mye om dagene? Hva kan jeg finne på når jeg ikke jobber?

Anonymkode: 134e4...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen erfaring med gc, dessverre. Har gjort dette en del ganger selv, anbefales virkelig. Dropper charter, finner fly, kollektiv eller uber, eller leiebil. Og finner en rutine. Spiser alltid lunsj ute, men middag i leilighet. Som du tenker - deler dagen i formiddag (jobb+trening) midt på dagen (nyte varme, eller utforske stedet) og kveld (jobb + avslapping). 

Anonymkode: b5f93...58e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror heller jeg ville leid en leilighet eller et lite familiehotell, enn et stort charterhotell. Ser for meg at det blir en del støy på charterhotell med barn og med underholdning osv. Hvis du skal jobbe er det kanskje ikke ønskelig? Jeg er ikke lokalkjent på Gran Canaria, men ville sett etter noe nært en strand og nær en stripe med restauranter/butikker. Jeg var på charterferie et annet sted tidligere i år og skulle man spise et annet sted enn hotellet så måtte man reise et stykke. 

Anonymkode: da83e...c99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Tror heller jeg ville leid en leilighet eller et lite familiehotell, enn et stort charterhotell. Ser for meg at det blir en del støy på charterhotell med barn og med underholdning osv. Hvis du skal jobbe er det kanskje ikke ønskelig? Jeg er ikke lokalkjent på Gran Canaria, men ville sett etter noe nært en strand og nær en stripe med restauranter/butikker. Jeg var på charterferie et annet sted tidligere i år og skulle man spise et annet sted enn hotellet så måtte man reise et stykke. 

Anonymkode: da83e...c99

Har sett litt på et relativt nytt leilighetshotell rett ved stranda i enten Puerto Rico eller Playa Del Ingles. 

Men en ting jeg reagerer på. Jeg synes egentlig at det er ganske dyrt. Har liksom sett for meg at ei uke i «harry»-syden var billig, men reise+hotell for 1 pers havner fort på 17.000 kr uten måltider. Er dette vanlig eller leter jeg på feil sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Har sett litt på et relativt nytt leilighetshotell rett ved stranda i enten Puerto Rico eller Playa Del Ingles. 

Men en ting jeg reagerer på. Jeg synes egentlig at det er ganske dyrt. Har liksom sett for meg at ei uke i «harry»-syden var billig, men reise+hotell for 1 pers havner fort på 17.000 kr uten måltider. Er dette vanlig eller leter jeg på feil sted?

Hvorfor ser du på pakke-prisene? 

Anonymkode: b5f93...58e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Playa del Ingles er rolig. Nedlagt party distrikt, bortsett fra det som nå har tatt over - sexklubber for homofile. Ellers sterkt dominert av overvektige tyskere. 
Ønsker du noe å gjøre, ville jeg valgt Las Palmas. Der er dog kjøligere, men shopping, strand samt bedre barer og restauranter. 
Eller bodd syd på med basseng. Sjøen er litt kjølig for lengre svømmeturer. 
Jeg jobbet remote fra Playa del Ingles i desember siste år. Var deilig temperatur på dagen. Bodde i en leilighet jeg fant på Booking. Veldig fredelig og god arbeidsro. Ellers er det jo en ganske brun/tørr og harry øy. Hadde heller valgt Madeira

Anonymkode: cd724...01e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Playa del Ingles er rolig. Nedlagt party distrikt, bortsett fra det som nå har tatt over - sexklubber for homofile. Ellers sterkt dominert av overvektige tyskere. 
Ønsker du noe å gjøre, ville jeg valgt Las Palmas. Der er dog kjøligere, men shopping, strand samt bedre barer og restauranter. 
Eller bodd syd på med basseng. Sjøen er litt kjølig for lengre svømmeturer. 
Jeg jobbet remote fra Playa del Ingles i desember siste år. Var deilig temperatur på dagen. Bodde i en leilighet jeg fant på Booking. Veldig fredelig og god arbeidsro. Ellers er det jo en ganske brun/tørr og harry øy. Hadde heller valgt Madeira

Madeira er også en mulighet. Da ville jeg bodd nært et turområde. Forstår det slik at det ikke er så mye strand der og litt gråere vær på vinteren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du kan se på restplasser men da må du nesten sitte med kofferten ferdigpakket, det er som regel billigere jo nærmere avreise dato.

Husk at Kanariøyene er så mye mer enn Gran Canaria og Tenerife, jeg kan anbefale La Gomera, La Palma eller El Hierro. Men det er ikke reisemål som er særlig egnet hvis du bare skal være en uke fordi det kan gå med et ekstra reisedøgn hver vei hvis du ikke syr sammen turen selv.

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Madeira er også en mulighet. Da ville jeg bodd nært et turområde. Forstår det slik at det ikke er så mye strand der og litt gråere vær på vinteren. 

Madeira kan være vått på vinteren men det gjelder forsåvidt Kanariøyene også, en reise til Madeira kan også ta mer enn et døgn en vei.

Anonymkode: 0b904...37e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Om hun har en 8-16 jobb så er det ikke mye man får brukt strand uansett, solnedgangen er ved 18-tiden på granka da, og kveldene kjølige. Granka er begrenset i hva man kan gjøre utover strand. Madeira har mer å by på sånn sett 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...