Cesil Skrevet 4. november 2024 #181 Del Skrevet 4. november 2024 (endret) . Endret 4. november 2024 av Cesil . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #182 Del Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Uttales "løkjel" i Fjordane og muligens deler av søre Sunnmøre (som ligner veldig på Indre Nordfjord) Anonymkode: f5785...3f8 Lykjel/lykel på søre Sunnmøre så vidt jeg vet Anonymkode: 6a82e...f12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laraa Skrevet 4. november 2024 #183 Del Skrevet 4. november 2024 Æ e sååå klar. = Jeg er sååå sliten Jeg er såååå klar har en annen betydning andre steder enn i Trøndelag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #184 Del Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Dæskedl fø noko jævlige mihanka da e i kveld dao. Dæven for noen jævla ?????? det er i kveld da. Den var for vrien, tør ikke gjette en gang. Ultralokal .... : Den er vel her en kvestra astra Anonymkode: f5785...3f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #185 Del Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Dæven for noen jævla ?????? det er i kveld da. Den var for vrien, tør ikke gjette en gang. Ultralokal .... : Den er vel her en kvestra astra Anonymkode: f5785...3f8 Jævelen for nokre store mygg det var i kveld, då. Og: Da e krapa pao i kveld, dao blikje han blindsvelte. Anonymkode: 54531...c86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 4. november 2024 #186 Del Skrevet 4. november 2024 Pås skrev (På 3.11.2024 den 22.52): I Bergen sier vi boss i stedet for søppel, sikkert mye mer og, gleder meg til å følge tråden For å ikke glemme; bekkalokk 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #187 Del Skrevet 4. november 2024 Mardina skrev (3 minutter siden): I Bergen sier vi boss i stedet for søppel Ikke bare søppel, men mikroskopisk smårusk også. Hun : " Eg har fått boss på øge" Meg : "Eeehhh ... ?????" AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Da e krapa pao i kveld, dao blikje han blindsvelte. Det har frosset på i kveld, så da blir det ikke så ..... sørpete ?? Anonymkode: f5785...3f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #188 Del Skrevet 5. november 2024 Laraa skrev (7 timer siden): Æ e sååå klar. = Jeg er sååå sliten Jeg er såååå klar har en annen betydning andre steder enn i Trøndelag Vanlig i nord også 😃 Anonymkode: 4622b...77c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #189 Del Skrevet 5. november 2024 Mardina skrev (6 timer siden): For å ikke glemme; bekkalokk 😄 Hva betyr det? Anonymkode: 4622b...77c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #190 Del Skrevet 5. november 2024 Innflytter et sted i Sogn, her er noen flotte dialektord som det tok litt tid før jeg forsto (en del er sannsynligvis nevnt tidligere). Saukjan - tallet 17 Akjan - tallet 18 Nikjan - tallet 19 Bidnetvåga - oppvaskklut Trepikka - hakkespett Løge - morsomt Jaftes - i går kveld Nevla - ta på, fikle med Inkåleisn - på en eller annen måte Bodleregn - pøsregn Inkjevetta -ingenting, veldig lite Vabbakadl - sosemikkel Haokjen - glemsk/distré Knihasadn - knehasene Hindajen - i går Anonymkode: 5448a...dcb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 5. november 2024 #191 Del Skrevet 5. november 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva betyr det? Anonymkode: 4622b...77c Kumlokk 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #192 Del Skrevet 5. november 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Innflytter et sted i Sogn, her er noen flotte dialektord som det tok litt tid før jeg forsto (en del er sannsynligvis nevnt tidligere). Saukjan - tallet 17 Akjan - tallet 18 Nikjan - tallet 19 Bidnetvåga - oppvaskklut Trepikka - hakkespett Løge - morsomt Jaftes - i går kveld Nevla - ta på, fikle med Inkåleisn - på en eller annen måte Bodleregn - pøsregn Inkjevetta -ingenting, veldig lite Vabbakadl - sosemikkel Haokjen - glemsk/distré Knihasadn - knehasene Hindajen - i går Anonymkode: 5448a...dcb Er ikke nevle brukt i hele landet? Både nevle, nøvle og knøvle blir brukt på sunnmøre. Anonymkode: 6084f...24e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #193 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (På 5.11.2024 den 0.58): Ikke bare søppel, men mikroskopisk smårusk også. Hun : " Eg har fått boss på øge" Meg : "Eeehhh ... ?????" Det har frosset på i kveld, så da blir det ikke så ..... sørpete ?? Anonymkode: f5785...3f8 Det har frose i natt, så då blir det ikkje så såpeglatt. Anonymkode: 54531...c86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #194 Del Skrevet 6. november 2024 Elte. Ikke som å å kna, eksempelvis en deig, men i som å legge igjen. "Jei elta lua igjen på jobb" Anonymkode: ee2ff...670 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #195 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Elte. Ikke som å å kna, eksempelvis en deig, men i som å legge igjen. "Jei elta lua igjen på jobb" Anonymkode: ee2ff...670 Eller "elta ein basse". Rulle ein røyk. I Stavangerområdet. Anonymkode: 54531...c86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #196 Del Skrevet 6. november 2024 Jeg hæler ikke = Jeg orker ikke. Grenland. Anonymkode: 611fa...b35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #197 Del Skrevet 6. november 2024 Og dette 👆 er grunnen til at vi oslofolk holder oss i Oslo. Anonymkode: b3c9d...c94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #198 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og dette 👆 er grunnen til at vi oslofolk holder oss i Oslo. Anonymkode: b3c9d...c94 Hva da? Fordi andre snakker dialekt? Anonymkode: 4622b...77c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cleangal Skrevet 6. november 2024 #199 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Er ikke nevle brukt i hele landet? Både nevle, nøvle og knøvle blir brukt på sunnmøre. Anonymkode: 6084f...24e Blir ikke brukt der jeg kommer fra, i hvert fall (Nord-Rogaland). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 7. november 2024 #200 Del Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (På 5.11.2024 den 8.41): Innflytter et sted i Sogn, her er noen flotte dialektord som det tok litt tid før jeg forsto (en del er sannsynligvis nevnt tidligere). Saukjan - tallet 17 Akjan - tallet 18 Nikjan - tallet 19 Bidnetvåga - oppvaskklut Trepikka - hakkespett Løge - morsomt Jaftes - i går kveld Nevla - ta på, fikle med Inkåleisn - på en eller annen måte Bodleregn - pøsregn Inkjevetta -ingenting, veldig lite Vabbakadl - sosemikkel Haokjen - glemsk/distré Knihasadn - knehasene Hindajen - i går Anonymkode: 5448a...dcb Åå.. heime! Eg må leggja til «smettestol». (Hempene ein trer beltet gjennom på buksa). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå