Gå til innhold

Gravid på ny, fortsatt blødning etter SA

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det mulig å bli gravid på nytt, mens en fremdeles blør etter forrige SA? 

Anonymkode: 3d3a7...a83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det mulig å bli gravid på nytt, mens en fremdeles blør etter forrige SA? 

Anonymkode: 3d3a7...a83

Da er det nok rester av hcg som gir utslag. Merkelig å ha sex når man er midt i SA?!

Anonymkode: 8a456...675

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ikke sannsynlig ut. Blødning etter SA er jo livmorslimhinnen som støtes ut. For å bli gravid må denne få til til å bygge seg opp på nytt.

Jeg tror du vil få positiv graviditetstest en stund etter SA, men jeg vet ikke hvor lenge. Det avhenger nok av hvor langt du var på vei og hvor høy hcg var.

Anonymkode: 2ecd6...6c6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Da er det nok rester av hcg som gir utslag. Merkelig å ha sex når man er midt i SA?!

Anonymkode: 8a456...675

Det synes jeg også. Når man blør betyr at det er et åpent sår og dermed infeksjonsfare. 

Uansett, hvis kroppen fremdeles støter ut livmorslimhinne har du ikke hatt eggløsning og kan dermed heller ikke bli gravid. 

Anonymkode: 0477e...e6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan fortelle om min erfaring med SA. Jeg var hos en gynekolog ei uke etter største blødning, for å bekrefte at SA var fullkommen og det var ingen rester. Da kunne han også se egget lå klart til eggløsning, dvs jeg kunne bli gravid på nytt om 4 dager. Noe som betydde jo at kroppen min skjønte at den forrige graviditet ikke ble noe av, og gjorde nye egget klart før jeg selv skjønte det. Så det er ikke nødvendigvis slik at det må gå 14+ dager fra siste blødning med SA til ny EL. 

ps, men nei, på det tidspunktet sluttet jeg å blø, tror jeg.

med deg kan jo være så mye forskjellige, TS. Kan det ha vært tvillinger og du mistet den ene, f.eks? Kan det være MA, altså kroppen har ikke helt skjønt ennå at graviditeten er over? 

Anonymkode: f206e...fda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...