mammaemma Skrevet 3. november 2024 #1 Skrevet 3. november 2024 Syntes det er så skummelt! Hvordan løser man det? Jeg hadde fast stilling, men sa den fra meg. Så begynte jeg i samme jobb igjen etter 3 mnd og har kun vikariat for jeg skulle se an «hvordan det gikk». Jeg har vikariat fra august til desember 2024. Leder sier det skal bli forlenget. Om jeg f. Eks får forlenget vikariatet ett halvt år til fra desember 2024, er det trygt å bli gravid f. Eks i desember mtp permisjonspenger? Kan hun ikke bare si meg opp liksom? Hva gjør man i sånne situajsoner? Hva er lurt å gjøre/tenke på? Er da relativt vanlig at folk som jobber som vikarer, også blir gravide?🫢😅
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #2 Skrevet 3. november 2024 Sett deg inn i permisjonsreglene og nav sitt regelverk. Anonymkode: e287d...988
petterm Skrevet 3. november 2024 #3 Skrevet 3. november 2024 Du kan ikke bli sagt opp pga graviditet, men arbeidsgiver kan la være å forlenge vikariatet. 3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #4 Skrevet 3. november 2024 Du får ikke fast ansettelse iallfall ☹️ Anonymkode: 033b1...d51
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #5 Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du får ikke fast ansettelse iallfall ☹️ Anonymkode: 033b1...d51 Dette er heldigvis bare tull. Fikk fast stilling i ny jobb når jeg var 8 måneder på vei med første barn. Fikk også dette når baby nummer tre var 3 måneder. Anonymkode: e6606...2f4
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #6 Skrevet 3. november 2024 Du virker litt vinglete. Er du sikker på at du er moden til å få barn? Anonymkode: bf643...e03
GMT800 Skrevet 4. november 2024 #7 Skrevet 4. november 2024 Du sa opp en fast stilling for å ta et vikariat i akkurat samme stilling hos samme arbeidsgiver? 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #8 Skrevet 4. november 2024 Du må ha hatt inntekt seks av de siste ti månedene når du starter permisjon. Du kan ikke bli sagt opp grunnet graviditeten, og de kan ikke legge graviditeten som grunn for å ikke forlenge vikariat. Men det er helt klart lurest å skaffe seg fast jobb før man blir gravid. AnonymBruker skrev (10 timer siden): Du får ikke fast ansettelse iallfall ☹️ Anonymkode: 033b1...d51 Når TS har valgt si fra seg sin faste stilling for å være vikar, så er nok kanskje ikke fast jobb målet med vikariatene heller? Anonymkode: abe9a...b77
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #9 Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du må ha hatt inntekt seks av de siste ti månedene når du starter permisjon. Du kan ikke bli sagt opp grunnet graviditeten, og de kan ikke legge graviditeten som grunn for å ikke forlenge vikariat. Men det er helt klart lurest å skaffe seg fast jobb før man blir gravid. Når TS har valgt si fra seg sin faste stilling for å være vikar, så er nok kanskje ikke fast jobb målet med vikariatene heller? Anonymkode: abe9a...b77 Da er det ihvertfall dumt å planlegge barn, for å leve av vikariater er jo ikke forutsigbart. Anonymkode: bf643...e03 1
mammaemma Skrevet 4. november 2024 Forfatter #10 Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Du virker litt vinglete. Er du sikker på at du er moden til å få barn? Anonymkode: bf643...e03 Har to fra før av, så det håper jeg da😅 Jeg sa ifra meg stillingen pga det var veldig dårlig arbeidsmiljø. Mye bedre her nå😄 Hadde noen veldig fine kollegaer, så valgte å ta sjansen igjen etter noen måneders pause fra plassen.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #11 Skrevet 4. november 2024 mammaemma skrev (45 minutter siden): Har to fra før av, så det håper jeg da😅 Jeg sa ifra meg stillingen pga det var veldig dårlig arbeidsmiljø. Mye bedre her nå😄 Hadde noen veldig fine kollegaer, så valgte å ta sjansen igjen etter noen måneders pause fra plassen. At du har to fra før, er ikke dermed sagt at du er egnet for flere når du tar såpass dårlige valg ang jobb situasjon. Du burde få fast jobb før du tenker på flere barn. Anonymkode: bf643...e03
mammaemma Skrevet 4. november 2024 Forfatter #12 Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): At du har to fra før, er ikke dermed sagt at du er egnet for flere når du tar såpass dårlige valg ang jobb situasjon. Du burde få fast jobb før du tenker på flere barn. Anonymkode: bf643...e03 «Kvinneguiden-kommentarer», som denne😂
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #13 Skrevet 4. november 2024 mammaemma skrev (33 minutter siden): «Kvinneguiden-kommentarer», som denne😂 Kommentarer som dette forteller bare hva slags menneske du er. Ansvarlig er du ihvertfall ikke. Anonymkode: bf643...e03
mammaemma Skrevet 6. november 2024 Forfatter #14 Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (På 4.11.2024 den 23.13): Kommentarer som dette forteller bare hva slags menneske du er. Ansvarlig er du ihvertfall ikke. Anonymkode: bf643...e03 Enda en🫢
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå