AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #1 Skrevet 3. november 2024 Min ex hadde en pågående straffesak mot seg, når jeg ble innkalt som vitne ble jeg spurt om han var voldelig mot meg, jeg sa nei, selv om det ikke stemte. etter en stund bestemte jeg meg for å avgi forklaring, fikk beskjed da at en advokat ble oppnevnt eller jeg kunne velge en advokat, jeg valgte da et firma jeg hadde brukt tidligere, advokaten tilbudte seg å være med når jeg skulle lese vitneforklaringen. Etter det ytret jeg advokat og fikk beskjed at tidligere advokat ville få dekket det som den hadde hjulpet meg med. Nå 1 år etter fikk jeg krav fra firmaet for det advokaten hadde bistått meg med, stemmer dette? Skal jeg betale? Anonymkode: 7a62b...c76
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #2 Skrevet 3. november 2024 Trodde du at du kunne velge en hvilken som helst advokat gratis? Anonymkode: 17298...f59 3 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #3 Skrevet 3. november 2024 Ja, siden at du valgte en advokat selv fra et annet firma må du selvsagt betale. Hadde vært noe annet hvis du valgte advokaten som ble oppnevnt. Anonymkode: e7614...7ca 3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #4 Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Min ex hadde en pågående straffesak mot seg, når jeg ble innkalt som vitne ble jeg spurt om han var voldelig mot meg, jeg sa nei, selv om det ikke stemte. etter en stund bestemte jeg meg for å avgi forklaring, fikk beskjed da at en advokat ble oppnevnt eller jeg kunne velge en advokat, jeg valgte da et firma jeg hadde brukt tidligere, advokaten tilbudte seg å være med når jeg skulle lese vitneforklaringen. Etter det ytret jeg advokat og fikk beskjed at tidligere advokat ville få dekket det som den hadde hjulpet meg med. Nå 1 år etter fikk jeg krav fra firmaet for det advokaten hadde bistått meg med, stemmer dette? Skal jeg betale? Anonymkode: 7a62b...c76 Er det gammel eller ny advokat du har fått faktura fra? Når du bytter advokat (bistandsadvokat regner jeg med du fikk) så får ikke den nye advokaten betalt for å sette seg inn i saken, og gjøre jobben den gamle advokaten alt har gjort. Så ny advokat kan fakturere deg dirkete og det offentlige for det som er nytt i saken. (Spør om dette er uforståelig forklart). Bistandsadvokat kan du velge selv, eller polititet velger for deg. Bistandsadvokat får dekket sitt salær fra det offentlige fordi du ikke skal ha utgifter på å være fornærmet (skadet) i en straffesak der du er offeret. Anonymkode: ffb0c...d4c
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #5 Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Trodde du at du kunne velge en hvilken som helst advokat gratis? Anonymkode: 17298...f59 Ja, det kan man. AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, siden at du valgte en advokat selv fra et annet firma må du selvsagt betale. Hadde vært noe annet hvis du valgte advokaten som ble oppnevnt. Anonymkode: e7614...7ca Feil. Man kan velge selv, og politiet sørger for at domstolen oppnevner den selvvalgte advokaten som bistandsadvokat. Se over om bytte av bistandsadvokat. Anonymkode: ffb0c...d4c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå