AnonymBruker Skrevet i går, 20:09 #1 Del Skrevet i går, 20:09 Hei, jeg er fattig som musa og venter alltid til Black Friday med å handle inn alt av årets og neste årets gaver. Jul, bursdager, hele pakka. Og ting til bil, hus, klær osv. Så jeg sparer masse gjennom hele året og går bananas når prisene er lave. Er det noen her som kan røpe hva som blir årets gode kjøp i din butikk? Anonymkode: 15338...e52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:56 #2 Del Skrevet i går, 20:56 Det kommer nok masse fra alle kanter. Markedet i år har vært elendig og butikker brenner inne med store varelager og store problemer med å betale moms. Tipper vi vil se mye 50-70% da jeg personlig vet om flere som gir opp etter julesesongen i år. Marginene er små, de fleste som ikke mer matvarebransjen har ikke kunnet skru opp prisene tilsvarende kostnadsøkningen. Anonymkode: da3a7...379 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 22:25 #3 Del Skrevet i går, 22:25 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kommer nok masse fra alle kanter. Markedet i år har vært elendig og butikker brenner inne med store varelager og store problemer med å betale moms. Tipper vi vil se mye 50-70% da jeg personlig vet om flere som gir opp etter julesesongen i år. Marginene er små, de fleste som ikke mer matvarebransjen har ikke kunnet skru opp prisene tilsvarende kostnadsøkningen. Anonymkode: da3a7...379 Nevn ÉN som gir opp etter jukesesongen. Anonymkode: b2e1a...f94 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 22:32 #4 Del Skrevet i går, 22:32 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei, jeg er fattig som musa og venter alltid til Black Friday med å handle inn alt av årets og neste årets gaver. Jul, bursdager, hele pakka. Og ting til bil, hus, klær osv. Så jeg sparer masse gjennom hele året og går bananas når prisene er lave. Er det noen her som kan røpe hva som blir årets gode kjøp i din butikk? Anonymkode: 15338...e52 De som vet noe er potte tette om det de vet, ellers får de fyken. Anonymkode: ea3d5...000 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schmuhu Skrevet 15 timer siden #5 Del Skrevet 15 timer siden Om du er fattig som musa, så burde du kanskje slutte å delta på kapitalistiske kjøpsfest slik som valentin, vårsalg, påske, sommersalg, høstsalg, halloween, blakk uken og jul. Du burde handle ut fra egne behov og du burde være kritisk til hva behovet ditt egentlig er. Og nei, du har ikke behov til å kjøpe en gave til noen som helst. Det er godt kjent at butikker bruker hele høsten til å øke prisene slik at de kan settes ned til vanlig pris ved å lage et tilbud. Det finnes virkelig få ekte tilbud på black week og de er sannsynligvis ikke det du tenker. Schmuhu 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #6 Del Skrevet 15 timer siden blir sikkert mye 25% ved kjøp av 2 eller fler Anonymkode: 205a5...14e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #7 Del Skrevet 15 timer siden Vi setter opp prisen før BF, så senker vi den til originalpris på BF, så det ser ut som et godt tilbud😅 Anonymkode: a4987...f7a 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #8 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi setter opp prisen før BF, så senker vi den til originalpris på BF, så det ser ut som et godt tilbud😅 Anonymkode: a4987...f7a det er vel det vanlige de aller fleste steder. Anbefaler folk å sjekke prisjakt. Det er noen kjeder som har hatt vanlig praksis å faktisk senke prisen ved BF, men det varierer så er greit å være kritisk. Anonymkode: dca6a...bef 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #9 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi setter opp prisen før BF, så senker vi den til originalpris på BF, så det ser ut som et godt tilbud😅 Anonymkode: a4987...f7a Kjent taktikk, men litt mindre utbredt nå - du vet det har kommet lover og regler mot dette? Forbrukerne har blitt smartere også, du blir hengt ut i VG og prissammenligningssider tar med hva den har kostet i årene før. Jeg jobbet i butikk som student, da var kampanjene relativt hemmelige, vi visste det dagen før fordi vi manuelt priset ting med klistremerker og fikk plakatene og sånt da. Da kunne jo vi bak kassa finne på å si at vent til i morgen, da kommer den på salg. Kanskje nettopp derfor det bare er hovedkontoret som vet kampanjene lenge på forhånd, ikke gutta på gølvet. Og de har jo selvsagt taushetsplikt, prisstrategi holder man selvsagt kjeft om og det er nok nedfelt i kontrakt også. Anonymkode: ea471...620 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #10 Del Skrevet 14 timer siden Schmuhu skrev (12 minutter siden): Om du er fattig som musa, så burde du kanskje slutte å delta på kapitalistiske kjøpsfest slik som valentin, vårsalg, påske, sommersalg, høstsalg, halloween, blakk uken og jul. Du burde handle ut fra egne behov og du burde være kritisk til hva behovet ditt egentlig er. Og nei, du har ikke behov til å kjøpe en gave til noen som helst. Det er godt kjent at butikker bruker hele høsten til å øke prisene slik at de kan settes ned til vanlig pris ved å lage et tilbud. Det finnes virkelig få ekte tilbud på black week og de er sannsynligvis ikke det du tenker. Schmuhu Du har rett i mye, men når har funnet egne behov og vil ha mest mulig ut av pengene er det lurt og handle til lavest pris. Det er godt kjent på kg at man øker prisene på høsten og at tilbudene ikke er reelle. Jeg synes det høres rart ut , med de strenge reglene som er for førpris. Jeg jobber på er er av Norges største kjøpesenter og vi får stadig påminnelser om dette, og veldig intenst før black week . Ingen vil bli tatt for juks og få bot og bli hengt ut. når det gjelder kjeden jeg jobber i, så vet jeg ikke ennå. Jeg får beskjed av eierne noen dager før. I fjor hadde vi 25% på hele butikken. Basisortementet vårt har ikke vært på salg siden black friday i fjor. Prisene har økt i år ja, de øker med innkjøpspris, men du vil aldri få varene billigere enn på black friday, da må innkjøpspris, husleie og strømpris gå ned. Jeg anbefaler familie og venner som trenger varer vi har og planlegge og kjøpe inn på black friday. black friday er en travel dag på jobb, men vi er godt bemannet så alle kan ta seg en handlerunde. Det er så mange gode reelle tilbud og jeg planlegger innkjøp. Følger med på priser. Anonymkode: d9a06...ff1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #11 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Vi setter opp prisen før BF, så senker vi den til originalpris på BF, så det ser ut som et godt tilbud😅 Anonymkode: a4987...f7a Du kjenner til at det er ganske strenge lover nå? Har du kalkulert eventuell bot inn i regnskapet? Anonymkode: d9a06...ff1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #12 Del Skrevet 14 timer siden Det har aldri vært tøffere å drive butikk enn nå og marginene er små. Mange tilbud dere ser er desperate forsøk på å tømme lager for å betale kostnader. Store kjeder har det nok bedre, men de små norske butikkene? De blør. De aller fleste black friday tilbud er reelle. Anonymkode: da3a7...379 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hololo Skrevet 14 timer siden #13 Del Skrevet 14 timer siden Schmuhu skrev (30 minutter siden): Om du er fattig som musa, så burde du kanskje slutte å delta på kapitalistiske kjøpsfest slik som valentin, vårsalg, påske, sommersalg, høstsalg, halloween, blakk uken og jul. Du burde handle ut fra egne behov og du burde være kritisk til hva behovet ditt egentlig er. Og nei, du har ikke behov til å kjøpe en gave til noen som helst. Det er godt kjent at butikker bruker hele høsten til å øke prisene slik at de kan settes ned til vanlig pris ved å lage et tilbud. Det finnes virkelig få ekte tilbud på black week og de er sannsynligvis ikke det du tenker. Schmuhu Uenig, ja det er mye juks som du sier, men samtidig finnes det veldig mange gode ekte tilbud og, gjør du litt research i forkant så kan du komme godt utav det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #14 Del Skrevet 14 timer siden Hololo skrev (11 minutter siden): Uenig, ja det er mye juks som du sier, men samtidig finnes det veldig mange gode ekte tilbud og, gjør du litt research i forkant så kan du komme godt utav det. Jeg trenger en ny pc. Min forrige dell inspiron med 32gb minne og 4k skjerm kostet 4.000kr og varte i snart 10 år. Kan du anbefale noe som ikke koster mye mer? Anonymkode: 53a1e...d66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #15 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg trenger en ny pc. Min forrige dell inspiron med 32gb minne og 4k skjerm kostet 4.000kr og varte i snart 10 år. Kan du anbefale noe som ikke koster mye mer? Anonymkode: 53a1e...d66 Kan du ikke gå inn på nettbutikkene til Elkjøp , Expert, komplett osv og finne en eller flere pc som passer ditt behov og se på priser? Sett på varsel om prisnedgang . På black friday/ black week så ser du om det er noen gode tilbud på en pc som passer deg og din økonomi? Anonymkode: d9a06...ff1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #16 Del Skrevet 14 timer siden Det lønner seg nok mer å bruke prisjakt enn å vente på black Friday. Anonymkode: 22506...6f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #17 Del Skrevet 14 timer siden Klart prisene går opp før og klart jeg ikke skal kjøpe ting jeg ikke skal ha. Føles veldig som mansplaining dette. Jammen du må ikke slå hodet i veggen vettu. Men for meg er det vanskelig å spare noe som helst i det hele tatt. Det er en utfordring å ikke "belønne" seg selv med litt godteri en helg eller å dra barna ut på svømmehallen istdf. å gå til gratisplasser. Det er der pengene kommer fra. Men jule- og bursdagsgaver til venner og familie, elektronikk til alle i familien, og klær må vi jo ha. Bilen trenger et nytt 12V batteri og oljeskift, en sånn dings til spylevæske og lyspærer, alt dette kommer på tilbud, alltid. Det er mangfoldige tusenlapper å spare på å utsette behov. Og da gjør jeg det. Anonymkode: 15338...e52 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #18 Del Skrevet 14 timer siden Jeg har i lengre tid hatt en hypotese om at alle som kjøper noe på tilbud, på en eller annen måte blir manipulert til å kjøpe det konkrete produktet. Klart, går du på butikken for å kjøpe ditt faste dopapir og det tilfeldigvis er tilbud, er saken en annen. Men sånn ellers blir man manipulert i 100% av tilfellene. Anonymkode: 5cf05...33d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #19 Del Skrevet 13 timer siden Vi får ikke vite om tilbud rett før, nettopp for å slippe å svare på slike spørsmål fra kunder. Anonymkode: 4a74d...835 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #20 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jeg har i lengre tid hatt en hypotese om at alle som kjøper noe på tilbud, på en eller annen måte blir manipulert til å kjøpe det konkrete produktet. Klart, går du på butikken for å kjøpe ditt faste dopapir og det tilfeldigvis er tilbud, er saken en annen. Men sånn ellers blir man manipulert i 100% av tilfellene. Anonymkode: 5cf05...33d Eller man følger med på hvor og når det er tilbud på det faste dopapiret, og går inn og kjøper det bevisst og planlagt. Faktisk er mitt fasts dopapir på tilbud på meny denne uken. Så da skal jeg kjøpe det der. Anonymkode: d9a06...ff1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå