Cera Skrevet søndag kl 19:54 #1 Del Skrevet søndag kl 19:54 Noen tips til hva jeg kan gjøre med 25kg epler? Vi er ikke så glade i eplesaft. Eplesyltetøy har vi allerede endel av, og kake spiser vi lite av. Eplene er ikke så fine at jeg føler jeg kan gi til noen. Men gode nok til å bruker. Noen gode ideer? 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:55 #2 Del Skrevet søndag kl 19:55 Vin er en mulighet Anonymkode: a022b...8ac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet søndag kl 19:56 #3 Del Skrevet søndag kl 19:56 Vin 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:57 #4 Del Skrevet søndag kl 19:57 Du kan skrelle eplene, kutte de opp i biter og fryse de i poser. Da har du til smoothie eller eplekake i fremtiden! Anonymkode: 37304...37f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:58 #5 Del Skrevet søndag kl 19:58 Prøv å lage ulike "epler på pinner" duppet i sjokolade eller karamell påfulgt av strøssel o.l. Anonymkode: 37304...37f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:59 #6 Del Skrevet søndag kl 19:59 Litt forskjellig? Ved siden av eplesaft og eplemos (nesten som eplesyltetøy, men med mindre sukker), bruker jeg eplebiter i matlaging. F.eks putter jeg eplebiter i matretter med stekt ris eller i andre gryteretter. Det blir kjempegodt! Jeg putter eplebiter i matboksene til ungene hver dag også. Det går unna! Anonymkode: 387a0...64f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:01 #7 Del Skrevet søndag kl 20:01 Tørkede epler er også godt! Har du ikke tørkemaskin kan du henge opp epleskiver i snor under taket hvis rommet ikke er fuktig. Jeg har testet, og det fungere helt fint! Anonymkode: 387a0...64f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet søndag kl 20:05 #8 Del Skrevet søndag kl 20:05 Noe jeg ofte laget før, var koteletter eller flesk og eplebiter i ovnfast form, svak varme og lang tid i ovnen. Det ble veldig godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:29 #9 Del Skrevet søndag kl 20:29 Ovnsform med gode pølser, epler og løk: https://www.goodhousekeeping.com/uk/food/recipes/a537029/baked-sausages-with-apples/ Anonymkode: 370fc...4d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet søndag kl 20:38 #10 Del Skrevet søndag kl 20:38 Eplejuice - juice-presse kan man få billig på Jula og lignende. Blir veldig godt. Man kan drikke den fersk, men da har den kort holdbarhet, eller man kan pasteurisere (varme opp), da holder den litt lenger. I begge tilfeller kan den fryses, og smaker like godt når den tines opp. https://www.jula.no/catalog/hjem-og-husholdning/kjokkenmaskiner/apparater-for-drikker/saft-juicepresser/fruktpresse-011242/ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:41 #11 Del Skrevet søndag kl 20:41 Eplecider, bananpannekake med eplerasp, frys ned i båter og bruk i smoothie/smoothiebowl Anonymkode: bb7ef...db5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mollert Skrevet søndag kl 20:46 #12 Del Skrevet søndag kl 20:46 Du kan bruke noen til å lage tørkede epleskiver som nostalgisk julepynt. Du kan enten feste ei løkke i hver enkelt slik at de blir som julekuler, eller du kan feste mange på en lang hamptråd og henge om som guirlander eller hva man skal si. Blir jo helvetes mye pynt av 25 kilo, men det er dekorativt å gjøre med en del av dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cera Skrevet 21 timer siden Forfatter #13 Del Skrevet 21 timer siden Tusen takk for mange gode forslag. Får bare begynne fra en kant😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #14 Del Skrevet 21 timer siden Bor du i et område hvor eplebilen samler inn epler? Du kan også undersøke om det finnes leiepresse i området, hvor du kan levere selv og få tilbake eplemost fra egen hage. Kanskje det er litt sent i sesongen nå, men verdt et forsøk. Jeg ser dere ikke er så glad i eplesaft, men det kan bli fine julegaver til andre som liker det. Anonymkode: 0cb99...62a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #15 Del Skrevet 21 timer siden Vi har epletre i hagen (sameie) og naboen pleier å gi de mindre bra eplene til ei hun kjenner med hest, for det er ikke så kresne 😄 Så mulig det er mulig å donere til ridesenter eller noe? Anonymkode: 55f50...7bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #16 Del Skrevet 21 timer siden Eplesaus? Vil tro det går an å fryse. Veldig godt med lam, men passer også til andre typer kjøtt. https://happymuncher.com/what-meat-goes-with-applesauce/ Anonymkode: 25623...270 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hunter7 Skrevet 5 timer siden #17 Del Skrevet 5 timer siden Eplechutney - holder seg lenge, er en kjekk presang, kan brukes til både kald og varm mat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå