AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #1 Del Skrevet 3. november 2024 Jeg liker ikke sex. Det gjør litt vondt, og det føles alltid skikkelig kleint. Likevel liker jeg nærheten ved det, og jeg føler meg ønsket. Så jeg har det med en del alkohol innabords, fordi da er det mindre vondt og mindre kleint. Jeg har aldri hatt sex med noen mer enn en gang, og lurer veldig på om det er min prestasjon om å gjøre. Det gjør meg veldig usikker på å prøve meg på datingmarkedet, og jeg er enda reddere for hvordan sexen vil være i edru tilstand. Jeg er snart 30, som i for seg liksom skal være et stadie i livet der sex verken er kleint eller dårlig. Jeg kjenner rett og slett at redselen for å ikke prestere så godt seksuelt i edru tilstand hindrer meg i å oppsøke potensielle partnere eller etablere seksuelle eller romantiske forhold. Samtidig føler jeg meg så uønsket uten. For dere i langvarige forhold med forskjell i seksuell erfaring / kompetanse; har dette (i voksen alder) vært et problem i forholdene deres? Anonymkode: 0aa79...83c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #2 Del Skrevet 3. november 2024 Nei. Over hodet ikke. kanskje det er noe annet som hemmer deg? Anonymkode: 4b5cf...d2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #3 Del Skrevet 3. november 2024 Det burde være enklere å få til i et fast forhold, evt fwb? Jeg vil anbefale å være edru og ærlig. «Dette har aldri vært fint for meg. Kan vi prøve å gjøre det fint sammen?». Det finnes kos og sex som ikke innebærer penetrering. For meg er sex en av livets gleder og det er å sette inn på en «konto» som gjør at utfordringene med langvarige forhold blir lettere å håndtere. Det er synd at du ikke har fått oppleve det sånn. Anonymkode: 5c2bd...e1f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #4 Del Skrevet 3. november 2024 Har du en vagina så er han nok over månen. Anonymkode: 70317...b03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kommodevaran Skrevet 3. november 2024 #5 Del Skrevet 3. november 2024 Liker du sex med deg selv da? Vet du hva som funker der? Anbefaler å ikke tenke så mye på hvordan ting "bør" være i den og den alderen. Folk og forhold og de opplevelsene vi har utvikler seg i ulik rekkefølge og i ulikt tempo, ingen av oss lever det samme livet. Jeg var 29 år gammel da jeg havnet i mitt nåværende forhold, og dette er det første forholdet jeg har vært i der sexen er sunn og god, og hvor jeg føler meg trygg nok til å snakke om hva som helst og finne løsninger på ting som ikke funker. Mine tidligere forhold var overhodet ikke slik. Hadde mye sex i dem også, men den var mer slik at jeg føyde meg etter det som ble forventet av meg, gjorde de tingene eksene mine likte, og nåde meg om jeg noen gang uttrykte at det som foregikk ikke føltes så bra for meg.. Sexen var ikke akkurat perfekt i starten av nåværende forhold heller. Jeg var vant til å bare finne meg i at ting ikke føltes deilig eller regelrett gjorde vondt, og han var vant til å bare kjøre på og tenke på seg selv. For at det skulle funke ble jeg nødt til å lære meg å sette grenser for meg selv, tørre å be om mer tid, tørre å prøve å gjøre ting annerledes, tørre å be om pauser hvis det ikke føltes bra. Og han måtte lære seg å ta hensyn, forstå at dette skulle være et samspill. Sammen har vi eksperimentert oss fram til teknikker som funker bra for oss begge, og vi er trygge nok på hverandre til å også prøve nye ting når vi føler for det. Veldig mye av det herlige sexlivet vi har i dag ble til av at vi turte å ta praten, være ærlige om hva som funker og ikke. Så slik jeg ser det trenger man absolutt ikke å være voldsomt erfaren i senga for å være i et forhold. Det er jo som med mye annet når to mennesker skal forenes, at man må lære hverandre å kjenne, og prøve seg fram litt for at ting skal funke. Og man må altså tørre å snakke om ting selv om det føles kleint, være ærlig, åpen for å finne løsninger, tørre å prøve seg fram. Og ha en partner som også klarer og ønsker alt dette. Da er det ingen grunn til at man skal ikke skal klare å få fram sex som føles bra for begge, uansett tidligere erfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #6 Del Skrevet 4. november 2024 Jeg er bare redd for ikke å finne noen noen gang i den farten min sexlyst og -erfaring utvikler seg. Jeg vil ikke være alene heller, eller i et forhold der sexen er for røff eller kan defineres som misbruk. Og, uten lyst eller prestasjonsevne er det singellivet eller misbruk jeg føler jeg kan velge mellom. Jeg liker ikke sex med meg selv. Det er ikke vondt, men det er bare kjedelig og føles like kleint. Anonymkode: 0aa79...83c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #7 Del Skrevet 4. november 2024 Det finnes folk som er aseksuelle. Eller du kan gå for en åpen variant, der partner får dekket sine seksuelle behov andre steder.. Anonymkode: d3241...641 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå