Elise_ Skrevet 27. februar 2006 #21 Skrevet 27. februar 2006 Du kan kanskje forhandle deg frem til bedre priser for dine gjester, dersom det er sannsynlig at du kan bringe inn mange som vil sove der en natt eller to. Det ville jeg ringt og spurt om.
Gjest Chrizzy Skrevet 27. februar 2006 #22 Skrevet 27. februar 2006 (endret) Du er en drømmebryllupsarrangør for en gjest. Flott med bruder som evner å tenke på flere enn seg selv. Er helt normalt at gjestene selv betaler for opphold - men langt fra normalt at man må betale for drikkevarene, selv om det hårdnakket blir påstått noe annet på dette forumet. Hva med å innhente tilbud på overnatting og skrive i innbydelsen at man kan få innkvartering for kr. xxx pr. natt? ← Takk Men sånn for å være riktig så må jeg bare si det at jeg tror det handler mye om at det blir så utrolig dyrt om man skal gjøre alt godt for alle. Det er pengene det kommer ann på. Men det jeg har lyst til er å ha en så liten pris som mulig for overnatting og gratis drikke på dagen! Pluss mat på lørdag (frokost og middag) og frokost søndag (håper virkelig vi kan få dette rimelig siden vi er så mange). Kanskje vi kan finne en pris xxx som vi skriver til gjestene at det koster for overnatting, så betaler vi for noe av den. Kan bli kjempe bra Tenk masse folk, hele helgen, det blir sånn god blanding. I andre land så feirer jo venner og kjente i 3 dager. Men brudeparet forsvinner. Her fester å feirer vi med barn, gamle og unge i to dager, med brudepar!!! Blir så bra om vi får det til Endret 27. februar 2006 av chrizzy
Floja Felíz Skrevet 28. februar 2006 #23 Skrevet 28. februar 2006 Du er en drømmebryllupsarrangør for en gjest. Flott med bruder som evner å tenke på flere enn seg selv. Er helt normalt at gjestene selv betaler for opphold - men langt fra normalt at man må betale for drikkevarene, selv om det hårdnakket blir påstått noe annet på dette forumet. ← Her jeg kommer fra er det helt vanlig at gjestene bataler i baren selv. Tror ikke du skal høre på noen av dem som sier at det de gjør er det eneste "normale". Hør gjerne på rådene her inne, og tenk over mulighetene dine, men ta den avgjørelsen som passer for dere og deres bryllup. Dersom man betaler drikken sin etter maten selv kan man velge å ikke betale noe som helst, det er ikke tilfellet hvis det er overnattingen man betaler. Bare en tanke.
Kara W Skrevet 28. februar 2006 #24 Skrevet 28. februar 2006 Ja har tenkt på dette også. Hvordan er dette vanligvis, legger man opp til at gjestene skaffer seg plass å bo selv? Forutenom de aller nærmeste som man eventuelt har boende hos seg selv og foreldre. Får sikkert rabatt på hyttene siden det er så mange. Og man kunne eventuelt ta en viss sum for en natt, og litt mer for de som skal være to netter. Har jo ikke gjort dette før og lurer på hvordan man gjør dette. Syns egentlig at det er litt trasig folk må betale biletter i dyre dommer, og så skaffe seg plass å bo selv å det koster jo mye.. ← Jeg tror det vanligste er at gjestene selv betaler overnatting, men at brudeparret forhandler seg frem til en bra pris, gjerne på to-tre steder i forskjellig prisklaser (i den grad dette er praktisk). Bor alle gjestene lokalt, med bare noen få venner som kommer langveisfra kan man også forvente at alle bor hjemme hos seg selv, og spørre venner og familie om de kan huse de få som ikke bor på stedet. Når det er sagt synes jeg opplegget ditt høres fantastisk ut, og at du ikke burde forandre på noen ting! Har du råd til å betale reise, mat og overnatting for alle, synes jeg du bør gjøre det. jeg vet at jeg hadde følt meg utrolig velkommen om noen hadde invitert meg på en slik fest, og hadde ikke syntes det var det minste rart å måtte betale selv i baren! (Drikke under middagen synes jeg fortsatt du burde spandere). Hvis du vurderer å be gjestene dine å betale for overnattingen slik at du kan ha fri bar synes jeg du skal slutte med det. Slik du hadde tenkt så har alle mulighet til å komme, uansett hvor dårlig råd de har. Hvis du derimot tenker at dette blir kanksje litt dyrt og har lyst til å kutte litt på kostnader, så kan du f.eks si at første natten er gratis, eller be dem betale halvparten for overnattingen (formulert på en pen måte). Forøvrig så virker det ikke som om noen har nevnt å ha f.eks halv pris i baren på bryllup. det mener jeg er et hyggelig komprimiss. Gjestene blir glad fordi det er billig, og brudeparret (eller hvem som nå betaler) sparer litt penger som kan brukes på andre ting.
Gjest Gjest_Ester_* Skrevet 28. februar 2006 #25 Skrevet 28. februar 2006 Ja, det er kjipt at gjester i et selskap skal måtte betale for noe som helst i løpet av festen. Har dere ikke råd til å sørge for gjestene får dere heller utsette bryllupet og spare litt mer, evt kjøpe billigere brudekjole.
Floja Felíz Skrevet 28. februar 2006 #26 Skrevet 28. februar 2006 Ja, det er kjipt at gjester i et selskap skal måtte betale for noe som helst i løpet av festen. Har dere ikke råd til å sørge for gjestene får dere heller utsette bryllupet og spare litt mer, evt kjøpe billigere brudekjole. ← Nei det må hun da aldeles ikke! Det er hennes valg!
lil Skrevet 28. februar 2006 #27 Skrevet 28. februar 2006 Nei det må hun da aldeles ikke! Det er hennes valg! ← Ikke alle som er enige med deg om det
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2006 #28 Skrevet 28. februar 2006 Ikke alle som er enige med deg om det ← Nei, noen mener jo at gjestene nærmest skal betale for hele bryllupet.
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2006 #29 Skrevet 28. februar 2006 Nei, noen mener jo at gjestene nærmest skal betale for hele bryllupet. ← So? Om det er SLIK man vil ha det, så står man da like fullt helt fritt til å gjøre det slik.
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2006 #30 Skrevet 28. februar 2006 Til trådstarter: hadde jeg fått en slik invitasjon så hadde jeg blitt overlykkelig for å få overnattingen dekket. Hadde med glede betalt min egen drikke! Overnattingen kan kan man ikke komme utenom, men en kan selv velge hvor mye man drikker. Synes det høres ut som et kjempeopplegg, jeg!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå