Gjest Chrizzy Skrevet 27. februar 2006 #1 Skrevet 27. februar 2006 (endret) Hei Hva menes det egentlig med åpen bar, noen som vet? Endret 27. februar 2006 av chrizzy
Gjest Gjest_Julibrud_* Skrevet 27. februar 2006 #2 Skrevet 27. februar 2006 Hei Hva menes det egentlig med åpen bar, noen som vet? ← At de som holder festen betaler for all drikke til gjestene. Altså at gjestene kjøper drikke i baren på vertens regning.
Gjest gjest1 Skrevet 27. februar 2006 #3 Skrevet 27. februar 2006 Åpen bar er vel det samme som fri bar - altså at gjestene ikke betaler noe for drikkevarene
Susan Sto Helit Skrevet 27. februar 2006 #4 Skrevet 27. februar 2006 Mens det at baren er åpen gjerne betyr at det er mulig for gjestene å få kjøpt noe å drikke. (I motsetning til at baren er stengt....) Åpen bar er derfor en litt dum måte å skrive fri bar på...
Gjest Gjest_Julibrud_* Skrevet 27. februar 2006 #5 Skrevet 27. februar 2006 Mens det at baren er åpen gjerne betyr at det er mulig for gjestene å få kjøpt noe å drikke. (I motsetning til at baren er stengt....) Åpen bar er derfor en litt dum måte å skrive fri bar på... ← Sant nok
Gjest Chrizzy Skrevet 27. februar 2006 #6 Skrevet 27. februar 2006 Takk for svar Er det kjiipt at gjestene betaler for noe av drikkevarene selv? Vi hadde tenkt å ha overnatting og servering 2 dager på en flott campingplass, med det blir litt for dyrt å betale for alle drikkevarer til gjestene. Så vi lurte på å spandere noe av det, men at gjestene kna betale det de vil ha utover dette selv?
Gjest Bellatrix Skrevet 27. februar 2006 #7 Skrevet 27. februar 2006 Dette har det vært mange diskusjoner om, og det er mange forskjellige meninger. Men det er ikke unormalt å la gjestene betale for drikke utenom maten.
Susan Sto Helit Skrevet 27. februar 2006 #8 Skrevet 27. februar 2006 Takk for svar Er det kjiipt at gjestene betaler for noe av drikkevarene selv? Vi hadde tenkt å ha overnatting og servering 2 dager på en flott campingplass, med det blir litt for dyrt å betale for alle drikkevarer til gjestene. Så vi lurte på å spandere noe av det, men at gjestene kna betale det de vil ha utover dette selv? ← Hva med å holde selve bryllupskvelden gratis, og la gjestene betale drikke for det resterende? Eller noe tilsvarende, hvis det er mer praktisk.
Gjest Chrizzy Skrevet 27. februar 2006 #9 Skrevet 27. februar 2006 Ja jeg får meg ikke til å si til folk at de skal få litt å drikke å at de må betale resten selv. Men det må jo bli noe helt utrolig dyrt å betale for drikking på restaurant. Er en god del folk som ikke akkurat er moderate i drikkingen for å si det mildt
Cupcake Skrevet 27. februar 2006 #10 Skrevet 27. februar 2006 Jeg har ikke noe lyst til at folk skal bli fulle i bryllupet vårt, så om noen vil det så får de betale for det selv. Vil skal nok ikke ha åpen/fri bar, nei.
Hildegard Skrevet 27. februar 2006 #11 Skrevet 27. februar 2006 Fri/åpen bar betyr at gjestene har mulighet til å drikke seg dritings på vertens regning. Vi skal heller ikke ha fri bar.
Gjest Chrizzy Skrevet 27. februar 2006 #12 Skrevet 27. februar 2006 (endret) Om vi bare hadde bryllupsdagen, med alt i leid lokale, som vi hadde tenkt så hadde det ikke vært så dyrt å betale for drikkevarer nok til alle. Men når vi betaler for hytteopphold, med fest fredag og mat resten av helgen + skyss og alt folk trenger, så er det kanskje å ta litt hardt i å kunne betale for alle drikkevarene (når vi ikke kan kjøpe inn eget) også. Skulle selvfølgelig ønske vi kunne det. Skal bli spennende å se på prisoverslag som jeg har bedt om, der spurte jeg hva de trodde det kunne komme på sånn ca med åpen bar i tillegg til maten. Det er jo snakk om en 35-50 gjester selve brylluspkvelden. Men det er jo med barn også da Endret 27. februar 2006 av chrizzy
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2006 #13 Skrevet 27. februar 2006 Hvorfor ikke la de betale for overnatting selv og har fri bar?
Gjest lillelou Skrevet 27. februar 2006 #14 Skrevet 27. februar 2006 Fri/åpen bar betyr at gjestene har mulighet til å drikke seg dritings på vertens regning. Vi skal heller ikke ha fri bar. ← :icon_mad: KØDDA!!!!
kitekatt Skrevet 27. februar 2006 #15 Skrevet 27. februar 2006 Ja jeg får meg ikke til å si til folk at de skal få litt å drikke å at de må betale resten selv. Men det må jo bli noe helt utrolig dyrt å betale for drikking på restaurant. Er en god del folk som ikke akkurat er moderate i drikkingen for å si det mildt ← Vi skal stå for drikken frem til kakesereminien er over. Etter det kan gjestene selv kjøpe seg drikke i baren. Holder festen på restaurant. Vært i flere brylluper siste årene der det har vært slik, og ingen av våre gjester har reagert så vidt vi vet De vet jo at det er dyrt nok med mat og alt det andre som det er Jeg har ikek dårlig samvittighet.
Elise_ Skrevet 27. februar 2006 #16 Skrevet 27. februar 2006 Det er forholdsvis vanlig at gjester betaler for drikke etter kaffe og kaker, det er ikke "unntakstilstand". Det blir MYE penger hvis man har festen på hotell eller restaurant, og er mye mer overkommelig for sånne som meg som kan handle taxfritt på svenskebåten et halvt år i forveien.
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2006 #17 Skrevet 27. februar 2006 Fri/åpen bar betyr at gjestene har mulighet til å drikke seg dritings på vertens regning. Vi skal heller ikke ha fri bar. ← Fri/åpen bar betyr at vertskapet sørger for gjestene sine. Vi skal ha fri bar.
~Belle~ Skrevet 27. februar 2006 #18 Skrevet 27. februar 2006 (endret) Jeg har ikke noe lyst til at folk skal bli fulle i bryllupet vårt, så om noen vil det så får de betale for det selv. Vil skal nok ikke ha åpen/fri bar, nei. ← Man kjenner jo selvfølgelig dem man inviterer best selv, men vi hadde fri bar i vårt bryllup og ja der ble drukket fra baren, men ingen var hverken fulle eller ubehagelig beruset. Hadde festen et sted hvor der var serveringsfolk så det ble styrt godt fra den kanten. Ingen steder med skjenkebevilgning har lov til å skjenke fulle mennesker mener jeg. Dersom det ikke skal holdes et sted med serveringsfolk, ville jeg fått en eller annen til å stå i baren for å blande drinker. Jeg har selv servert i mange brylluper, og min erfaring sier at der drikken blir satt på bordet for at folk kan forsyne seg selv, er der folk blir fullest. Men de fleste voksne mennesker har et normalt forhold til alkohol og er forholdsvis måteholdne. Dette er i alle fall min erfaring. Åpen/fri bar er ikke ensbetydende med dritings fulle gjester. Endret 27. februar 2006 av Rain
Gjest Chrizzy Skrevet 27. februar 2006 #19 Skrevet 27. februar 2006 Hvorfor ikke la de betale for overnatting selv og har fri bar? ← Ja har tenkt på dette også. Hvordan er dette vanligvis, legger man opp til at gjestene skaffer seg plass å bo selv? Forutenom de aller nærmeste som man eventuelt har boende hos seg selv og foreldre. Får sikkert rabatt på hyttene siden det er så mange. Og man kunne eventuelt ta en viss sum for en natt, og litt mer for de som skal være to netter. Har jo ikke gjort dette før og lurer på hvordan man gjør dette. Syns egentlig at det er litt trasig folk må betale biletter i dyre dommer, og så skaffe seg plass å bo selv å det koster jo mye..
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2006 #20 Skrevet 27. februar 2006 Ja har tenkt på dette også. Hvordan er dette vanligvis, legger man opp til at gjestene skaffer seg plass å bo selv? Forutenom de aller nærmeste som man eventuelt har boende hos seg selv og foreldre. Får sikkert rabatt på hyttene siden det er så mange. Og man kunne eventuelt ta en viss sum for en natt, og litt mer for de som skal være to netter. Har jo ikke gjort dette før og lurer på hvordan man gjør dette. Syns egentlig at det er litt trasig folk må betale biletter i dyre dommer, og så skaffe seg plass å bo selv å det koster jo mye.. ← Du er en drømmebryllupsarrangør for en gjest. Flott med bruder som evner å tenke på flere enn seg selv. Er helt normalt at gjestene selv betaler for opphold - men langt fra normalt at man må betale for drikkevarene, selv om det hårdnakket blir påstått noe annet på dette forumet. Hva med å innhente tilbud på overnatting og skrive i innbydelsen at man kan få innkvartering for kr. xxx pr. natt?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå