AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #1 Del Skrevet 3. november 2024 Dame i slutten av 20 åra her. Jeg studerer langt fra min familie og har det siste åra slitt psykisk. Og tåler stress ganske dårlig. Har fått masse profesjonell hjelp. Men jeg tror jeg har funnet kjernen i problemet mitt. Jeg er ensom. Selvom om jeg har mange helt fantastiske mennesker rundt meg som jeg er med. Alt fra venner til profesjonelle fagfolk, så føler jeg meg ensom. Jeg savner familie, men samtidig trives jeg godt der jeg bor og jeg har flere muligheter der med tanke på fritidsaktiviteter og lettere å finne på ting. Jeg vil ikke vekk fra byen heller, så jeg vil prøve å finne andre måter å løse det på enn å flytte "hjem" nærmere familie. Jeg har også kort tid igjen av studier, så jeg skal fullføre. Er det noen tips jeg kan få for å føle meg mindre ensom? Anonymkode: a69bf...701 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #2 Del Skrevet 3. november 2024 Jeg er 49 år. Jeg har nytte av å være i naturen og ulike selvhjelpstiltak, youtube-videoer(ca 30-45 min) med yoga/pilates som er rolige med oppmuntrende instruksjon. Styrker meg med yoga fordi jeg føler meg sterk og får kontakt med meg selv på en måte. Høre lydbøker med opplesere med koselige stemmer(Tore Renberg nå), men du er student og kanskje ikke overskudd til lydbok. Unngå/reduser sosiale medier, de suger energi. Du føler deg bare mer ensom noen ganger. Finn ut hvem som er viktige i livet ditt. Bli med i et lavterskelkor, det er fine miljø ofte. Med lavterskel mener jeg at det er kanskje litt mye å starte i proffe kirkekor 🤭😅 Besøk en klatrevegg? Gå i kirka og syng. Gå i naturen og lytt til alt som skjer der. Vind, fugler osv.. Og du, hvis du ser på andre rundt deg, så er masse folk alene og ensomme i mer eller mindre grad. Gå på date. (jeg har også gått til profesjonelle og skjønner at jeg mangler selvfølelse og selvtillit, føler meg verdiløs selv om jeg har mange rundt meg, familie og venner. Den tomheten er vond, og livet er opp og ned, senere får du mer oversikt, jeg lover 🥰❤️). Og du, du MÅ ingenting. Du gjør som du vil. Anonymkode: 32ca1...61d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 3. november 2024 #3 Del Skrevet 3. november 2024 (endret) AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Dame i slutten av 20 åra her. Jeg studerer langt fra min familie og har det siste åra slitt psykisk. Og tåler stress ganske dårlig. Har fått masse profesjonell hjelp. Men jeg tror jeg har funnet kjernen i problemet mitt. Jeg er ensom. Selvom om jeg har mange helt fantastiske mennesker rundt meg som jeg er med. Alt fra venner til profesjonelle fagfolk, så føler jeg meg ensom. Jeg savner familie, men samtidig trives jeg godt der jeg bor og jeg har flere muligheter der med tanke på fritidsaktiviteter og lettere å finne på ting. Jeg vil ikke vekk fra byen heller, så jeg vil prøve å finne andre måter å løse det på enn å flytte "hjem" nærmere familie. Jeg har også kort tid igjen av studier, så jeg skal fullføre. Er det noen tips jeg kan få for å føle meg mindre ensom? Anonymkode: a69bf...701 Vær din egen beste venn❤️ . Kartlegg hva som gjør deg lykkelig , å begynn med noe av det. Meld deg inn i turgruppe , utforsk nærmiljøet , begynn på svømming eller zumba eller noe annet fysisk . Lag deg god mat, dekk på pent , kjøp deg roser til helga, om det så er bare en . Skriv dagbok , meld deg inn i noe frivillig arbeid , røde kors el lignende . Dull med deg selv , ha en fast hjemme-spa i uka , å tenk at dette bare er en fase , som du kommer deg gjennom ❤️ . Strikke eller noe annet der du produserer noe. Bli støttekontakt eller besøksvenn , luft noens hund , pass noens katt . Kanskje skaffe deg en katt , , bak eller handle for en eldre nabo som trenger det. Hver gang du gleder en annen , blir du glad selv og . Heier på deg❤️ Endret 3. november 2024 av NiceOrNothing 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #4 Del Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg er 49 år. Jeg har nytte av å være i naturen og ulike selvhjelpstiltak, youtube-videoer(ca 30-45 min) med yoga/pilates som er rolige med oppmuntrende instruksjon. Styrker meg med yoga fordi jeg føler meg sterk og får kontakt med meg selv på en måte. Høre lydbøker med opplesere med koselige stemmer(Tore Renberg nå), men du er student og kanskje ikke overskudd til lydbok. Unngå/reduser sosiale medier, de suger energi. Du føler deg bare mer ensom noen ganger. Finn ut hvem som er viktige i livet ditt. Bli med i et lavterskelkor, det er fine miljø ofte. Med lavterskel mener jeg at det er kanskje litt mye å starte i proffe kirkekor 🤭😅 Besøk en klatrevegg? Gå i kirka og syng. Gå i naturen og lytt til alt som skjer der. Vind, fugler osv.. Og du, hvis du ser på andre rundt deg, så er masse folk alene og ensomme i mer eller mindre grad. Gå på date. (jeg har også gått til profesjonelle og skjønner at jeg mangler selvfølelse og selvtillit, føler meg verdiløs selv om jeg har mange rundt meg, familie og venner. Den tomheten er vond, og livet er opp og ned, senere får du mer oversikt, jeg lover 🥰❤️). Og du, du MÅ ingenting. Du gjør som du vil. Anonymkode: 32ca1...61d NiceOrNothing skrev (14 timer siden): Vær din egen beste venn❤️ . Kartlegg hva som gjør deg lykkelig , å begynn med noe av det. Meld deg inn i turgruppe , utforsk nærmiljøet , begynn på svømming eller zumba eller noe annet fysisk . Lag deg god mat, dekk på pent , kjøp deg roser til helga, om det så er bare en . Skriv dagbok , meld deg inn i noe frivillig arbeid , røde kors el lignende . Dull med deg selv , ha en fast hjemme-spa i uka , å tenk at dette bare er en fase , som du kommer deg gjennom ❤️ . Strikke eller noe annet der du produserer noe. Bli støttekontakt eller besøksvenn , luft noens hund , pass noens katt . Kanskje skaffe deg en katt , , bak eller handle for en eldre nabo som trenger det. Hver gang du gleder en annen , blir du glad selv og . Heier på deg❤️ Tusen takk for gode tips! ❤️ Jeg skal gå mer inn for dette med musikk, og gjøre noe fint for meg og andre ❤️ Ts Anonymkode: a69bf...701 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå