Gå til innhold

Hva er noen klare tegn på at typen vurderer eller er på vei til å slå opp?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg mistenker sterkt at han er lei av meg/forholdet og at han går rundt å tenker på å slå opp. Hva er noen sikre indikatorer på at det stemmer? Vi har vært sammen siden videregående og jeg merker at han viser meg mindre kjærlighet/er mindre emosjonelt tilgjengelig etter at han begynte å jobbe etter studiene. Jeg kan liksom ikke peke på noe konkret, men jeg merker at han ikke er romantisk tilstede hvis det gir mening. Jeg føler meg nesten mer som en venn som han viser omtanke for, mer enn noe annet akkurat nå. Jeg er så redd for at han har begynt å se på/vurdere andre alternativer. Han er en kjekk fyr altså, så han kan lett få seg ny dame over natta hvis han vil..

Anonymkode: ea914...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg mistenker sterkt at han er lei av meg/forholdet og at han går rundt å tenker på å slå opp. Hva er noen sikre indikatorer på at det stemmer? Vi har vært sammen siden videregående og jeg merker at han viser meg mindre kjærlighet/er mindre emosjonelt tilgjengelig etter at han begynte å jobbe etter studiene. Jeg kan liksom ikke peke på noe konkret, men jeg merker at han ikke er romantisk tilstede hvis det gir mening. Jeg føler meg nesten mer som en venn som han viser omtanke for, mer enn noe annet akkurat nå. Jeg er så redd for at han har begynt å se på/vurdere andre alternativer. Han er en kjekk fyr altså, så han kan lett få seg ny dame over natta hvis han vil..

Anonymkode: ea914...c13

Hvordan behandler du han? Hører du på hva han sier eller tolker du det han sier? Er du enkel å kommunisere med eller slår du deg vrang på alt mulig og tar alt som kritikk? Hvis du ikke er en ”tolk” kan du spør han hvordan han har det og hvis han sier han har det bra da må du bli fornøyd med som svar. 

Men ellers er indikator å noen vil ut av et forhold er å de føler seg kontrollert, observert og sexlivet er kjedelig. 

Så om han ønsker seg ut av forholdet avhenger av hvordan du er ❤️

Anonymkode: 2a3d2...3d4

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trekk deg litt unna, og se om han merker det og "henter deg inn" igjen. 

Anonymkode: 527d8...0a7

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han oppfører seg nogenlunde apatisk mot deg og ditt liv, i tillegg til å fremstå som han anstrenger seg for å i det hele tatt høre på deg, gjøre ordinære ting for deg og den typ, er det gode sjanser for at han er lei av deg og forholdet. Min eks fremsto nesten alltid low-key irritert hvis jeg ville fortelle han noe og det virket som han puttet på en kunstig maske for å ikke eksponere meg for irritasjonen. Emosjonelt sett var de romantiske følelsene helt død for han sin del det siste året vi var sammen. Det var nesten umulig å ikke plukke det opp heller, siden vi bodde sammen. 

Anonymkode: 2d026...8ac

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvordan behandler du han? Hører du på hva han sier eller tolker du det han sier? Er du enkel å kommunisere med eller slår du deg vrang på alt mulig og tar alt som kritikk? Hvis du ikke er en ”tolk” kan du spør han hvordan han har det og hvis han sier han har det bra da må du bli fornøyd med som svar. 

Men ellers er indikator å noen vil ut av et forhold er å de føler seg kontrollert, observert og sexlivet er kjedelig. 

Så om han ønsker seg ut av forholdet avhenger av hvordan du er ❤️

For noe tøv å velte over skyld for noe sånt på partneren. Følelser kan forsvinne, det trenger ikke være noen bestemt grunn til det, bare at man går lei av forholdet, møter noen man blir forelsket i, for å nevne noe. Sånt kan skje selv om man har et greit forhold til en partner, ting endrer seg gjennom livet.

Jeg mener TS skal stole på den magefølelsen hun har fått, og snakke med kjæresten sin om det. Ville ha mistenkt at han har møtt noen, kanskje gjennom jobben. Er han veldig fraværende, kanskje humørsyk, og ofte "opptatt", så er det tegn som kan tyde på at han har noe på gang. Veldig mange menn driver med overlapping, og går rett fra en dame til en annen.

Anonymkode: 00330...6ca

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For noe tøv å velte over skyld for noe sånt på partneren. Følelser kan forsvinne, det trenger ikke være noen bestemt grunn til det, bare at man går lei av forholdet, møter noen man blir forelsket i, for å nevne noe. Sånt kan skje selv om man har et greit forhold til en partner, ting endrer seg gjennom livet.

Jeg mener TS skal stole på den magefølelsen hun har fått, og snakke med kjæresten sin om det. Ville ha mistenkt at han har møtt noen, kanskje gjennom jobben. Er han veldig fraværende, kanskje humørsyk, og ofte "opptatt", så er det tegn som kan tyde på at han har noe på gang. Veldig mange menn driver med overlapping, og går rett fra en dame til en annen.

Følelser kan ta slutt, men det eneste noen har kontroll over er seg selv. Og da er alltid første spørsmål: Hva er min rolle i det som skjer?

Anonymkode: c762c...94a

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Følelser kan ta slutt, men det eneste noen har kontroll over er seg selv. Og da er alltid første spørsmål: Hva er min rolle i det som skjer?

Du er kanskje den typen som synes det er greit å være utro "fordi man har problemer i forholdet", og mener at feks mannen aldri hadde vært utro om bare kona hadde gjort ditt eller datt, og vært "samarbeidsvillig"? Hennes "rolle" gjorde at han var utro?

Jeg er ikke enig i at man skal skylde på andre.

Her er TS urolig, hun har fortsatt følelser men føler at det ikke blir gjengjeldt, det er ensidig. Kjæresten hennes kan gå i seg selv. Hva er det han holder på med som gjør at han ikke setter kjæresten sin først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du er kanskje den typen som synes det er greit å være utro "fordi man har problemer i forholdet", og mener at feks mannen aldri hadde vært utro om bare kona hadde gjort ditt eller datt, og vært "samarbeidsvillig"? Hennes "rolle" gjorde at han var utro?

Jeg er ikke enig i at man skal skylde på andre.

Her er TS urolig, hun har fortsatt følelser men føler at det ikke blir gjengjeldt, det er ensidig. Kjæresten hennes kan gå i seg selv. Hva er det han holder på med som gjør at han ikke setter kjæresten sin først?

Jeg er aden typen som forstår at det er forskjell på utroskap.

Å knulle sekretæren fordi kona ikke kan ha sex på en stund etter å ha født barn er noe ganske annet enn å gjøre en feil i et svakt øyeblikk etter årevis med avvisning både seksuelt og i kommunikasjon om manglende intimitet.

Du er kanskje den typen som ikke forstår dette?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg er aden typen som forstår at det er forskjell på utroskap.

Å knulle sekretæren fordi kona ikke kan ha sex på en stund etter å ha født barn er noe ganske annet enn å gjøre en feil i et svakt øyeblikk etter årevis med avvisning både seksuelt og i kommunikasjon om manglende intimitet.

Du er kanskje den typen som ikke forstår dette?

Dere menn går inn for sex med en gang en kvinne sprer beina uansett. Julebord-sesongen er direkte bevis på det. Dere eier ikke nok skam til å prøve å skjule det engang 🤔

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dere menn går inn for sex med en gang en kvinne sprer beina uansett. Julebord-sesongen er direkte bevis på det. Dere eier ikke nok skam til å prøve å skjule det engang 🤔

OK, vi er helt nede på det nivået…

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Herregud for en mannehatende sjel du er.

Endret av Alfon
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, vi er helt nede på det nivået…

Det kan være bitterhet, men jeg har sett så mye utroskap på julebord med jobben at jeg til slutt fikk mentale traumer. En mannlig kollega giftet seg 2. desember i fjor og var utro på julebord 8. desember. Altså atte hææ? Han klinte med hun FORAN ALLE!!! Hvordan kan du gjøre det på under 1 uke? De er fremdeles sammen også (jeg tror ikke hun vet) 😭

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har vi bare sex med naive uskyldige single kvinner i julebordsesongen? Hvis du vil fraskrive kvinner alt ansvar når det kommer til utroskap, da må vi logisk sett påstå å alle utro menn har sex med andre menn…. 🫠

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alfon skrev (1 time siden):

Herregud for en mannehatende sjel du er.

Ikke bare mannehat men også en god porsjon av slut shaming. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det kan være bitterhet, men jeg har sett så mye utroskap på julebord med jobben at jeg til slutt fikk mentale traumer. En mannlig kollega giftet seg 2. desember i fjor og var utro på julebord 8. desember. Altså atte hææ? Han klinte med hun FORAN ALLE!!! Hvordan kan du gjøre det på under 1 uke? De er fremdeles sammen også (jeg tror ikke hun vet) 😭

En annen mann klarte å få en hel nasjon (inkludert kvinner) med seg på å drepe 6 millioner jøder.

Du tror dette "sier noe om menn"…?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du fikk mentale traumer av å se utroskap på jobb? 🤔

Anonymkode: 05474...6a9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer vel litt an på hvor gamle og hvor etablert dere er.

Hvis jeg plutselig begynte å trene, klippe meg ofte, kjøpte nye klær og samtidig var fraværende mentalt hjemme og ofte drev med noe utenfor huset uten dama så kunne det være tegn på at jeg var på vei ut.

Anonymkode: 42842...6a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er dette så vanskelig å ta opp med ham? Snakk sammen! 

Anonymkode: 14463...a0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nesten snakke med han. Det kan jo også være sånn at overgangen fra studier til jobb tar mye energi fra han. Livet er ganske annerledes, og det kan være tøft å tilpasse seg en ny jobb med mer ansvar f eks. Jeg ville begynt praten med å spørre hvordan han har det for tida. Si at han virker litt fjern og at du lurer på om han har det bra sammen med deg, f eks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør han et åpent spørsmål, som «hvordan har du det i vårt forhold for tiden». Eller bare spør hvordan han har det. Hva han synes om sitt liv? 

Anonymkode: dee26...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...