AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #1 Skrevet 3. november 2024 Autisme er en medfødt utviklingsforstyrrelse sier de. Lurer på om noen her inne har opplevd at normalt utviklede barn gradvis mister funksjonsnivået sitt rundt 11-12-års alderen som resultat av autisme? Eller merket dere helt fra starten av at barnet ikke utviklet seg som andre barn? Anonymkode: 3535e...2d0
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #2 Skrevet 3. november 2024 Nå har mitt barn Asperger, og han fikk ikke diagnosen før han var 11 år. I barnehagen hadde han lite symptomer på det. Tror kanskje første ting jeg tenkte over, var da han gikk i første klasse, og alle guttene skulle jo starte på fotball. Han og, og vi hadde trent mye bare han og jeg. Men han taklet det overhodet ikke, selv treninger gikk ikke, det ble alt for mye for han. Så han kom bare gråtende til meg. Han ble med på oppvarming og ting de bare var 2 på. Men ikke da alle skulle spille fotball. Han har jo alltid vært litt mer forsiktig, følsom og sensitiv. Men startet med skolevegring da han var 10 år, startet å kaste opp hver morgen da han ikke ville på skolen. Så først ble det utredning på fysisk sykdom, så ble det utredning på BUP. Nå er han 16 år, og er først nå på videregående han har fått god nok tilrettelegging. Men det har og bare blitt verre i løpet av tenårene. Anonymkode: 5e018...605
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #3 Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nå har mitt barn Asperger, og han fikk ikke diagnosen før han var 11 år. I barnehagen hadde han lite symptomer på det. Tror kanskje første ting jeg tenkte over, var da han gikk i første klasse, og alle guttene skulle jo starte på fotball. Han og, og vi hadde trent mye bare han og jeg. Men han taklet det overhodet ikke, selv treninger gikk ikke, det ble alt for mye for han. Så han kom bare gråtende til meg. Han ble med på oppvarming og ting de bare var 2 på. Men ikke da alle skulle spille fotball. Han har jo alltid vært litt mer forsiktig, følsom og sensitiv. Men startet med skolevegring da han var 10 år, startet å kaste opp hver morgen da han ikke ville på skolen. Så først ble det utredning på fysisk sykdom, så ble det utredning på BUP. Nå er han 16 år, og er først nå på videregående han har fått god nok tilrettelegging. Men det har og bare blitt verre i løpet av tenårene. Anonymkode: 5e018...605 Jeg tror gutten min har Asberger, men de konkluderte med ADD, vet ikke om de har så mye å si, men de er mye jeg synes er litt annerledes enn med andre 8 åringer . Jeg har merket det fra 6 års alder ca Anonymkode: bea0d...5fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå