AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #1 Skrevet 3. november 2024 Har et mme-barn fra før, og nå en baby som ammes. Han er 8 måneder nå og spiser 3-4 faste måltider om dagen, og amming er ikke så interessant lenger. Produserer vesentlig mindre enn før, som igjen gjør interessen enda mindre. Vill gjetning, tipper jeg han får i seg 400ml i døgnet hvis jeg prøver å tilby ofte. Men produksjonen daler. Hvis det skulle bli så lite som én amming i døgnet med feks 50ml- er det likevel nok? Eller skal man gi mme da? Jeg spør fordi med mitt mme-barn ga jeg 4 flasker daglig på den tiden og frem til 1år.. altså minket ikke mengden mme med tiden, slik det nå gjør med morsmelk. Noen som vet? Anonymkode: cc69f...66a
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #2 Skrevet 3. november 2024 Morsmelk skal vel helst være en del av kostholdet frem til barnet er minst ett år, så kanskje greit å holde på produksjonen slik at dere får til noen måltider med pupp i løpet av dagen. Kan eventuelt pumpe og tilsette i maten/ gi på kopp flaske ved siden av måltid. Jeg ammet kun på kveld/natt på slutten med min og det gikk fint med tanke på produksjon for min del. Fikk ikke spreng på dagen. Hør på ammehjelpen-siden på Facebook om du vil ha mer kvalifisert svar 😊 Ser ikke noe grunn til å gi mme om han ikke virker sulten? Kan jo høre med HS hva de mener om det. Anonymkode: 73cd1...2ad 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #3 Skrevet 5. november 2024 Produksjonen vil ikke forsvinne så lenge der er etterspørsel Mindre etterspørsel = mindre produksjon, men det blir ikke tomt så lenge ungen dier noe. Barn er veldig forskjellige i hvor mye/lenge de trenger/ønsker melk, så her finnes ingen fasit. Jeg ammet begge mine. Første kuttet ut amming ved 10 mnd alder, da var puppen helt uinteressant. Løste det ved å pumpe litt og bruke litt MME, og ha det i maten eller i tutekopp ved siden av måltid. Andremann hadde sikkert fullammet ennå (1,5 år) om hun hadde hatt sjansen, hun elsket pupp og der var avvenning på mitt initiativ😅 Anonymkode: 63258...b85 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #4 Skrevet 6. november 2024 Tror ikke du trenger å overtenke dette. Barnet har jo begynt med fast føde, og da er det jo helt naturlig at det ammer mindre. Jeg ammet mindre og mindre hyppig etter at barnet spiste mer mat. Sluttet helt å amme når han var 11 måneder, og han reagerte ikke i det hele tatt. Han var glad i mat da. Jeg gav aldri MME. Han fikk jo yoghurt og masse næringsrik mat. Fra naturens side skal det jo ikke være nødvendig med erstatning (så lenge man klarer å amme). Så lenge barnet går opp i vekt og følger kurven sin, så bare ammer du når det føles riktig, også får barnet styre det litt selv. Anonymkode: 77155...4ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå