Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler med litt rådløs og spør her. Jeg har bachelor innenfor økonomi og ledelse og har etter skolen fått barn og prioritert å være med dem. Nå har barna startet i bhg og min jobbsøk har startet. Jeg har altså vært hjemme med to tette barn i 4 år.  Det er utrolig vanskelig å få jobb og jeg har ikke fått nap siden april. Jeh har meldt meg på bemaningsbyrå men når aldri opp. Jeg søker i buskerud og akershus. Nå har tanken streifet meg å kanskje melde meg gjennom praksisplass gjennom nav i en bedrift. Bare slik at jeg får erfaring innen administrasjons jobber. 

noen som har vært borti lignende? Evt andre råd å komme med? Jeg får ikke dagpenger eller andre ytelser fra nav

Anonymkode: b4811...bd2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dvs. du har ikke arbeidserfaring i det hele tatt? 

Hvilke stillinger søker du på? Hva er ditt kompetansefelt? Søker du 100% stilling? Har du mulighet til å flytte på deg? 

Anonymkode: ed7f3...d83

• Liker 2
Skrevet

Alenemødre uten tidligere arbeidserfaring er ikke attraktive jobbsøkere. 

Anonymkode: dc161...b86

• Liker 8
Skrevet

Du må skaffe deg arbeidserfaring. Hør med NAV om de kan hjelpe deg. 

Skrevet

Stemmer. Jeg har tidligere jobbet innen butikksalg og skjønner at jeg ikke er attraktiv i det hele tatt. Hvordan blir jeg mer attraktiv? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Alenemødre uten tidligere arbeidserfaring er ikke attraktive jobbsøkere. 

Anonymkode: dc161...b86

Hun er definitivt ikke alenemamma siden hun ikke mottar ytelser fra NAV, hun er trolig velsignet med en mann som tjener penger som gress siden hun har vært hjemmeværende i 4 år. 

Det taler dessverre veldig imot deg at det er 4 år siden du var ferdig med utdannelsen din, for så å ha et 4 år stort gap uten jobberfaring. Det vil kreve en særdeles lang opplæringsperiode av en som trolig heller ikke husker noe særlig av studiet sitt. Beklager, men her vil nok absolutt alle arbeidsgivere skygge unna. 

Anonymkode: b89d6...95b

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hun er definitivt ikke alenemamma siden hun ikke mottar ytelser fra NAV, hun er trolig velsignet med en mann som tjener penger som gress siden hun har vært hjemmeværende i 4 år. 

Det taler dessverre veldig imot deg at det er 4 år siden du var ferdig med utdannelsen din, for så å ha et 4 år stort gap uten jobberfaring. Det vil kreve en særdeles lang opplæringsperiode av en som trolig heller ikke husker noe særlig av studiet sitt. Beklager, men her vil nok absolutt alle arbeidsgivere skygge unna. 

Jeg har en man som har en helt alminnelig inntekt og to små barn. Vi er velsignet med lite lån og får det til å gå rundt. Syns det er dumt at man blir straffet for å ha prioritert barn. Jeg har ikke arbeidserfwring inne det jeg har studert, men jeg har mange gode  egenskaper jeg mener vil være positivt for en arbeidsgiver. Hva mener dere nav kan hjelpe med?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har en man som har en helt alminnelig inntekt og to små barn. Vi er velsignet med lite lån og får det til å gå rundt. Syns det er dumt at man blir straffet for å ha prioritert barn. Jeg har ikke arbeidserfwring inne det jeg har studert, men jeg har mange gode  egenskaper jeg mener vil være positivt for en arbeidsgiver. Hva mener dere nav kan hjelpe med?

4 års pause gjør dessverre at den bacheloren er rimelig verdiløs nå. Hadde bedt NAV om et møte, kanskje de kan hjelpe deg med å tenke nytt.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

4 års pause gjør dessverre at den bacheloren er rimelig verdiløs nå. Hadde bedt NAV om et møte, kanskje de kan hjelpe deg med å tenke nytt.

Og det er overhodet ikke snakk om å straffe noen som har valgt å gå hjemme med barn, men å peke på det faktum at 4 år senere så er jo den bacheloren verdiløs. 

• Liker 1
Skrevet

Hva ville dere gjort i min situasjon?

ts

Skrevet

Utdannelsen din er gått ut på dato.

Søker du kun jobber hvor det kreves utdanning? Eller søker du alt mulig av ufaglærte jobber også?

Anonymkode: 1d7cf...358

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

ts

Gå på jobbsøkerkurs hos NAV. Få praksisplass og skaff deg erfaring. 

Anonymkode: a5855...ab3

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Gå på jobbsøkerkurs hos NAV. Få praksisplass og skaff deg erfaring. 

Anonymkode: a5855...ab3

Er det noen spesielle stillinger jeg burde søke praksisplass på? Hvilke bedrifter er gode å ha på cv?

Skrevet

Utdannelsen er ikke gått ut på dato etter fire år. Men helt sikkert lurt å høre med Nav. Hva med KDA? De ansetter ofte folk til administrasjon. 

Anonymkode: f6927...36a

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Utdannelsen er ikke gått ut på dato etter fire år. Men helt sikkert lurt å høre med Nav. Hva med KDA? De ansetter ofte folk til administrasjon. 

Anonymkode: f6927...36a

Hva er kda?

Skrevet

Ta master 

Anonymkode: e29f1...f99

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

ts

Helt ærlig bør du skaffe deg en hvilken som helst jobb, fremfor å være opptatt av at det skal være en jobb relatert til utdannelsen. Du trenger å bevise at du fungerer i arbeidslivet, dvs møter presis, gjør jobben, kan samarbeide, er en hyggelig kollega, er pålitelig og noen man ønsker å ha i arbeidsstokken. 4 år ute av arbeidslivet, ingen tidligere erfaring og i tillegg to små barn lyser fravær og trøbbel for arbeidsgiver. Det første du må gjøre er å få jobb og referanser som motbeviser det. 

Anonymkode: 12ca6...fd6

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet

Håper du får hjelp til å skrive søknader, for du har mange skrivefeil.

Anonymkode: 085ef...211

• Liker 2
Skrevet

Få arbeidspraksis gjennom nav. Når du har fått arbeidsplass så jobber du ræva av deg og gjør deg selv så uunnværlig du klarer. Så har ikke bedriften noe annet valg enn å ansette deg. Min første jobb fikk jeg som vikar for en annen. Jeg viste mine skills innen andre områder og det resulterte i at de opprettet en stilling for meg når hun jeg var vikar for kom tilbake.

Anonymkode: 35e31...e21

Skrevet

Takk for at dere tar tid til å svare. Ser at det går igjennom at jeg burde søke praksisplass via NAV.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...