miamiamia Skrevet 3. november 2024 #1 Del Skrevet 3. november 2024 Vi er familie på fire som skal til Østen. Vi har aldri hatt reiseforsikring før, hvilken bør vi velge? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #2 Del Skrevet 3. november 2024 Jeg bruker Gjensidige og er fornøyd med de. Men hvis dere har resten av forsikringene i et annet selskap så ville jeg brukt det selskapet for reiseforsikringen også. Du får gjerne samlerabatt når du samler forsikringene. Anonymkode: f2373...1af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #3 Del Skrevet 3. november 2024 Østen? Enten er landet greit å reise til. Da har man vanlig reiseforsikring, uansett om det er Danmark eller Kambodsja så er prisen den samme. Ellers er landet frarådet å reise til, da gjelder ikke vanlig reiseforsikring. Anonymkode: edf53...290 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #4 Del Skrevet 3. november 2024 Jeg reiser mye og har lest gjennom vilkårene for mange ulike reiseforsikringer. De meste er ganske likt, men det har vært noen saker i media hvor noen forsikringsselskap har hatt vel strenge vilkår, men hvor Gjensidige kom best ut. Nå finner jeg ikke igjen den ene saken jeg vet jeg leste nylig, men det var om en dame som besvimte og dermed falt og skadet seg på ferie. Paret hadde flere reiseforsikringer, både privat, gjennom jobb og kredittkort, men kun forsikringen i Gjensidige dekket skadeutgiftene. De andre forsikringene hadde unntak for skader som inntraff når personen var bevisstløs. De aller færreste av oss leser vilkårene så nøye at de ville ha lagt merke til noe sånt. Jeg har Reise Pluss hos Gjensidige, som har en stor fordel hvis man skal ha leiebil, sammenlignet med deres standard reiseforsikring. Den inkluderer ubegrenset egenandel på bilskade/tyveri, noe som har spart meg for mange tusen, siden jeg ellers ville betalt ekstra for leiebilen for å få lavere egenandel. Plussforsikringen inkluderer også heltids ulykkesforsikring. Stort sett dekker nok de fleste norske selskap omtrent det samme, og er heller ikke så ulike på pris. Siden dere ikke har hatt reiseforsikring før, anbefaler jeg at dere leser gjennom vilkårene slik at dere vet hva som dekkes. Anonymkode: 7c80e...13b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #5 Del Skrevet 3. november 2024 Har Gjensidige, og er veldig fornøyd. Blitt lagt inn på sykehus flere ganger i utlandet(aldri vært på sykehus i Norge🫣). Måtte opereres den ene gangen også, forsikringen tok hele regningen og var ekstremt behjelpelige med å sende meg til det sykehuset de mente var best, så upåklagelig service på den fronten. Men uansett lurt å ha reiseforsikring hele året, den gjelder hjemme i Norge når du går ut døra hjemme også. Anonymkode: acc70...10f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #6 Del Skrevet 4. november 2024 miamiamia skrev (6 timer siden): Vi er familie på fire som skal til Østen. Vi har aldri hatt reiseforsikring før, hvilken bør vi velge? Jeg antar at dere har andre forsikringer så det beste er å ha helårsforsikring i samme selskap hvor man har de andre forsikringene. Anonymkode: 93ceb...e81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå