AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #1 Skrevet 3. november 2024 Jeg har alltid husket ansikter, og kan huske om jeg har sett deg før . Hvis jeg ser deg på det lokale kjøpesenteret så kjenner jeg deg igjen hvis jeg ser deg på buss stasjonen i byn noen dager senere. Sånn har jeg hvertfall hatt det. Nå kjenner jeg ikke igjen naboer i nabolaget før de er 3-5 meter fra meg , syns det er så rart dette her. Jeg føler at jeg ser helt klart, ikke blørete eller tåket. Ser farger, hårfrisyre, briller, klærene, tykk eller tynn, men ser altså ikke ansiktet. Det fremstår som utydelig. Er dette vanlig når man begynner å få dårlig syn ? Anonymkode: bf729...ab5
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #3 Skrevet 3. november 2024 Bare å ta en synstest. Ganske mange optikere der ute. Anonymkode: 0a16b...8bc 1
Uanonym bruker Skrevet 3. november 2024 #4 Skrevet 3. november 2024 Når man får dårligere syn, er det vanlig å se dårligere, ja. 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #5 Skrevet 3. november 2024 Lovise78 skrev (2 timer siden): Hvor gammel er du? Er 50 år. Anonymkode: bf729...ab5
Gaia Skrevet 3. november 2024 #6 Skrevet 3. november 2024 Da bør du gå til optiker for å få sjekket synet ditt. Jeg måtte bytte briller ofte i den alderen, og begynte også med progressive briller. 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #7 Skrevet 3. november 2024 Lovise78 skrev (1 time siden): Da bør du gå til optiker for å få sjekket synet ditt. Jeg måtte bytte briller ofte i den alderen, og begynte også med progressive briller. Ja, jeg har lenge vært klar over at jeg må ha briller, men syns bare det er så rart at jeg ikke ser ansikter før de er helt innpå meg. Har lesebriller og unngår å kjøre bil på regnfulle kvelder. Anonymkode: bf729...ab5
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #8 Skrevet 3. november 2024 Hva med å bare ta en synsprøve? Anonymkode: f5bb1...333 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #9 Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva med å bare ta en synsprøve? Anonymkode: f5bb1...333 Joda, det skal jeg selvfølgelig, men mens jeg venter på å komme til, så ville jeg bare høre om dette er vanlig . Altså å ikke se ansiktet til folk skikkelig, det blir en utflytende masse, ellers ser jeg alt klart untatt liten skrift. Anonymkode: bf729...ab5
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #11 Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, jeg har lenge vært klar over at jeg må ha briller, men syns bare det er så rart at jeg ikke ser ansikter før de er helt innpå meg. Har lesebriller og unngår å kjøre bil på regnfulle kvelder. Anonymkode: bf729...ab5 Du skal ikke flytte en bil ti cm før du har vært hos optiker. Du kan ha ulike øyesykdommer som det er viktig å få undersøkt og behandlet før det er for seint. Øynene sjekker man heller en gang for mye enn en gang for lite. Skjer det noe når du kjører bil og du skader noe eller noen, og du vet at her er noe med synet ditt som gjør at du ikke ser som før, eller det blir oppdaget øyesykdom, så dekker i berstefall ikke forsikringen din noe som helst. Da blir du gjeldsslave resten av livet. I tillegg til at du skal leve med å ha påført noe eller noen skade. AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Joda, det skal jeg selvfølgelig, men mens jeg venter på å komme til, så ville jeg bare høre om dette er vanlig . Altså å ikke se ansiktet til folk skikkelig, det blir en utflytende masse, ellers ser jeg alt klart untatt liten skrift. Anonymkode: bf729...ab5 Forklarer du situasjonen når du ringer og bestiller time i morgen, så får du komme til i løpet av meget kort tid. Jeg ser faresignalene lyse rødt her, og det bør optikeren og gjøre inntil han får undersøkt deg og vurdert hva dette er. Anonymkode: 9bda4...300
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå