AnonymBruker Skrevet 3. november #121 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei. Har ikke hatt jobb etter studier. Anonymkode: 65070...fb9 Nei da vil vel ungdommen fortsatt drive dank.. Anonymkode: 85ca6...3e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 3. november #122 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så hvor skal disse barna uten penger og bolig bo mens de søker på jobber? Du vet at mange med høyere utdanning ofte ikke får jobber som de er overkvalifisert til? Kan man bare plukke jobber, skaffe seg leilighet på dage? Om man tenker det så er det kanskje ikke barna som trenger å lære hvordan verden fungerer? Har ikke lest ett innlegg av de som stiller opp for barna sine skriver at de kan bare komme hjem spille døgnet rundt og leve på meg. Samtlige har skrevet at da må de lete etter jobb, spare penger? Så det er kanskje ikke bare jeg da som sliter med det å lese innlegg? Og jo det er mange innlegg i denne tråden som sier at de ikke skal hjelpe egne barn, de må erfare livet selv. Anonymkode: aa1c8...571 Hvis det funker så er det jo topp. Men både her i tråden og i andre tråder har vi lest om fortvilede foreldre med voksne barn som bor hjemme og som ikke bidrar eller gjør noe for å komme seg ut av situasjonen. Det er lett å si at man må stille krav og at de må betale hjemme og sånt, men det er så og si umulig å håndheve dersom barnet ikke gjør det. På grunn av opplysninger som ts gir får man inntrykk av at dette er en situasjon som lett kan ende på samme måte (aktivitetsplikt som ikke vil følges, spilling på natta, tar ikke hensyn til de han bor sammen med). Jeg mener absolutt at man skal hjelpe barn, søsken og andre i en krise, men i dette tilfellet er ts bekymret for sin egen fremtid. Hun kjenner nok sønnen sin og når hun bekymrer seg for sitt eget velvære ved at han flytter inn, så er det jo en grunn til det. Derfor mener jeg at i dette spesifikke tilfellet syns jeg ts skal si nei, og henvise sønnen til NAV. Man skal ikke ofre egen livskvalitet heller, ts sin helse og trivsel teller den også. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #123 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så hvor skal disse barna uten penger og bolig bo mens de søker på jobber? Du vet at mange med høyere utdanning ofte ikke får jobber som de er overkvalifisert til? Kan man bare plukke jobber, skaffe seg leilighet på dage? Om man tenker det så er det kanskje ikke barna som trenger å lære hvordan verden fungerer? Har ikke lest ett innlegg av de som stiller opp for barna sine skriver at de kan bare komme hjem spille døgnet rundt og leve på meg. Samtlige har skrevet at da må de lete etter jobb, spare penger? Så det er kanskje ikke bare jeg da som sliter med det å lese innlegg? Og jo det er mange innlegg i denne tråden som sier at de ikke skal hjelpe egne barn, de må erfare livet selv. Anonymkode: aa1c8...571 Jeg leser flere skriver at: " du kan ikke vente på jobben du ønsker, du må ta det du får frem til du får drømmejobben". Jeg har selv vært der: jeg hadde ofte flere steder der jeg var satt opp som ringevikar. Det var i perioder utrolig travelt, og andre perioder rolig og meget dårlig betalt. Jeg jobbet i servicebransjen (kro, pizzasted, kiosk og gatekjøkken) og så etterhvert ble jeg ringevikar i butikk. Da jeg ble eldre var jeg ringevikar i flere barnehage og skoler samtidig. Poenget er å holde seg opptatt, få penger inn og holde skipet flytende mens en søker på jobbene en egentlig ønsker seg. Er det dritt? Ja litt, men det må til og er (forhåpentligvis) bare i en overgang. Ts sin sønn har noe jeg ikke hadde: erfaring! Og de vil ha han tilbake neste år! Det betyr både erfaring OG gode referanser. Han kan fortelle tidligere sjef at han trenger jobb, kanskje sjefen lager en stilling til han eller bruker han som ringevikar eller så skriver sjefen et lysende referanse/attest slik at han får jobb i en lignende bedrift. Det som ikke bedre problemet er å gjemme seg hos mamma og snylte av henne. Skal han liksom spare pengene sine og bo med henne og bruke hennes penger?? Det er han alt for voksen til, mannen er 25!! Anonymkode: 4f098...168 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #124 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg har også stått på bar bakke uten noen å støtte meg til og jeg skjønner hva du føler når du skriver dette. Samtidig er det du skriver om milevis unna det jeg skriver om. Jeg er mamma for mine barn 110% og gir mine barn det jeg ikke fikk da jeg vokste opp. Det er ikke ensbetydende med at jeg syr puter under armene på dem. Gi en mann en fisk så har han middag for en dag. Lær ham å fiske så har han middag hele livet. ☝️ Anonymkode: 4f098...168 Hvor skal disse barna deres bo og hva skal de spise mens dere lærer de å fiske? Kan man bare skaffe jobb og leilighet? Man får gjøre hva man vil med egne barn, men for meg er det hårreisende å lese at foreldre ikke hjelper egne barn. Nei det er ikke hjelp å si skjønner det er vondt å ikke ha jobb eller mat, men du skjønner du må lære deg livet. Mamma er glad i deg? Eller leser folk noe annet enn meg i hi? For denne mannen er ferdig med studier nå som han er 25 år. Det betyr for meg mest sannsynlig at det er en ganske ressurssterk mann, men det er tøff konkurranse så han har ikke fått jobb i det han er utdannet som enda. Denne mannen har hatt en sommerjobb som tok slutt i august, denne mannen har også sparepenger som han lever på nå, men de tar snart slutt. Lurer da på å komme hjem frem til han har fått ting på plass. Er dette virkelig den slasken som har tenkt å leve på mamma resten av livet, som ikke aner noe om realiteten og skal nå bare utnytte mor? Jeg svarer ut ifra hi jeg, ikke ut ifra mine fordommer som mange gjør her Anonymkode: aa1c8...571 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #125 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Adferdsproblemer hele livet og svært trassig og vanskelig, men kommunen henviser kun til til leiemarkedet. Min lege sier at jeg ikke må ha det slik, for det går ut over min helse. 70 år, sliten og blakk. Har isolert meg totalt. Føler meg mislykket og skammer meg over situasjonen. Anonymkode: eb4df...7ac Du kan ikke noe for at ungdommen ikke skjønner man må bidra for å få penger og trasser imot selv det å bli voksen. Lås døren og la ungdommen be nav om oppfølging og hjelp. Anonymkode: 85ca6...3e6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #126 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg leser flere skriver at: " du kan ikke vente på jobben du ønsker, du må ta det du får frem til du får drømmejobben". Jeg har selv vært der: jeg hadde ofte flere steder der jeg var satt opp som ringevikar. Det var i perioder utrolig travelt, og andre perioder rolig og meget dårlig betalt. Jeg jobbet i servicebransjen (kro, pizzasted, kiosk og gatekjøkken) og så etterhvert ble jeg ringevikar i butikk. Da jeg ble eldre var jeg ringevikar i flere barnehage og skoler samtidig. Poenget er å holde seg opptatt, få penger inn og holde skipet flytende mens en søker på jobbene en egentlig ønsker seg. Er det dritt? Ja litt, men det må til og er (forhåpentligvis) bare i en overgang. Ts sin sønn har noe jeg ikke hadde: erfaring! Og de vil ha han tilbake neste år! Det betyr både erfaring OG gode referanser. Han kan fortelle tidligere sjef at han trenger jobb, kanskje sjefen lager en stilling til han eller bruker han som ringevikar eller så skriver sjefen et lysende referanse/attest slik at han får jobb i en lignende bedrift. Det som ikke bedre problemet er å gjemme seg hos mamma og snylte av henne. Skal han liksom spare pengene sine og bo med henne og bruke hennes penger?? Det er han alt for voksen til, mannen er 25!! Anonymkode: 4f098...168 Hvor leste du at det var planen til sønnen til ts? Jeg har ikke lest det jeg, kun at han gamer når hun sover. Mange som spiller og jobber. Så bra for deg da, har en venninne selv som holder på med det får ikke enormt mye jobber for barnehager har lavt budsjett og om de må ha vikar bruker de helst den samme de har brukt siste årene. Sykehjem dårlig økonomi er ikke flust av jobber, min venninne har også fått beskjed om at hun er overkvalifisert. Du fikk det jo til alle klarer det da Anonymkode: aa1c8...571 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #127 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Hehe alle dere som står med armene vid åpne og proklamerer at barna alltid er velkommen hjem... det er ikke like kult når de plutselig er 35 og på samme sted som da de var 25 fordi ingen stilte krav til dem. Hvorfor streve for å oppnå noe når du får alt servert? Hvorfor spare penger når du aldri har kjent på nøden? Om du behandler dem som barn og unnlater å anerkjenne at de faktisk er VOKSNE på lik linje som deg selv, ja da gjør du dem en stor bjørnetjeneste. Du stagger utviklingen, nettopp det en forelder ikke skal gjøre. Vi skal støtte og tilrettelegge,men på et punkt må vi også lære å gi slipp. Ingenting er så skummelt for en forelder som elsker sine barn, ingenting er så vanskelig, men vi må la dem fly på egne vinger. Husker da minsten syklet uten støttehjul for første gang: han var så stolt! Han var uredd og klar og jeg heiet det jeg var god for.... mens jeg inni meg var redd han skulle falle og slå seg og hadde helt panikk innvendig.. han trengte ikke angsten min: han trengte at jeg heiet på han og at jeg styrket selvtilliten hans. Jobben måtte han gjøre selv og jeg måtte slippe taket og la han finne ut av det selv. Voksenlivet er på samme måte. De må lære selv, vi skal kun være "heiagjeng" og støtte. Anonymkode: 4f098...168 Dersom ts lar 25-åringen bo hjemme noen måneder mens han søker jobb i overgangen fra student til arbeidslivet vil man unngå at denne situasjonen oppstår når han er 35. Anonymkode: da698...16b 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #128 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Adferdsproblemer hele livet og svært trassig og vanskelig, men kommunen henviser kun til til leiemarkedet. Min lege sier at jeg ikke må ha det slik, for det går ut over min helse. 70 år, sliten og blakk. Har isolert meg totalt. Føler meg mislykket og skammer meg over situasjonen. Anonymkode: eb4df...7ac Det er ille, men har veldig lite med ts sin situasjon og gjøre. Det er uansett ikke din lege som kan avgjøre din sønns behov ut i fra din helse. Det din lege kan gjøre om din sønn ikke vil gå til lege, er og sende en bekymringsmelding til kommune/ bydelsoverlege. Det kan komme noen hjem til dere på befaring. Om din sønns adferdsproblemer er alvorlige kan han kanskje komme inn under psykatri/ rus i kommunen og få hjelp til bolig. Anonymkode: ca8a0...4b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 3. november #129 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvor skal disse barna deres bo og hva skal de spise mens dere lærer de å fiske? Kan man bare skaffe jobb og leilighet? Man får gjøre hva man vil med egne barn, men for meg er det hårreisende å lese at foreldre ikke hjelper egne barn. Nei det er ikke hjelp å si skjønner det er vondt å ikke ha jobb eller mat, men du skjønner du må lære deg livet. Mamma er glad i deg? Eller leser folk noe annet enn meg i hi? For denne mannen er ferdig med studier nå som han er 25 år. Det betyr for meg mest sannsynlig at det er en ganske ressurssterk mann, men det er tøff konkurranse så han har ikke fått jobb i det han er utdannet som enda. Denne mannen har hatt en sommerjobb som tok slutt i august, denne mannen har også sparepenger som han lever på nå, men de tar snart slutt. Lurer da på å komme hjem frem til han har fått ting på plass. Er dette virkelig den slasken som har tenkt å leve på mamma resten av livet, som ikke aner noe om realiteten og skal nå bare utnytte mor? Jeg svarer ut ifra hi jeg, ikke ut ifra mine fordommer som mange gjør her Anonymkode: aa1c8...571 Ja, jeg tror det. Jeg leser: - ts har ikke mye penger og er bekymret for at når sønnen som ikke har noen form for inntekt flytter inn vil han naturligvis spise av mat hun kjøper inn og øke strømregningen. - ts er bekymret for nattesøvnen sin da hun forteller at sønnen er oppe hele natten og spiller og ikke er flink til å ta hensyn og dempe seg. - sønnen har fått avslag på sosialhjelp grunnet "noe med aktivitetsplikt", som høres ut som at han ikke er villig til å delta i aktivitetsplikten som kreves for å få utbetalt sosialhjelp. Da ber han heller om å få bo gratis hos mor jeg syns ikke det er rett at ts skal ofre sin økonomi og nattesøvn for en voksen mann som strengt tatt ikke er i en krise. Han kan søke sosialhjelp på nytt og delta i aktivitetsplikten. 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #130 Del Skrevet 3. november Ts. Du har alt gjort deg opp din mening om at du ikke vil han skal flytte inn så hvorfor spør du her om hva du skal gjøre ? Du må bare si til han da at du vil reise på ferie og at du ikke vil hjelpe. Stå for det du mener, da. Anonymkode: da698...16b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #131 Del Skrevet 3. november Hmmmmmm skrev (5 timer siden): Nope. Nå er det din tur. Har kun ett barn som er over 18. Hun får ikke komme tilbake. Huff, så trist holdning til ditt eget barn. Anonymkode: 9dfdb...207 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #132 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du kan ikke noe for at ungdommen ikke skjønner man må bidra for å få penger og trasser imot selv det å bli voksen. Lås døren og la ungdommen be nav om oppfølging og hjelp. Anonymkode: 85ca6...3e6 Sønnen til hun du siterer er uføretrygdet så nav har nok vært på banen. Mulig 40 er den nye « ungdom «, men da er jo sønnen til ts småbarn og bør kanskje få litt godvilje? Anonymkode: ca8a0...4b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #133 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvor skal disse barna deres bo og hva skal de spise mens dere lærer de å fiske? Kan man bare skaffe jobb og leilighet? han har allerede et sted å bo. Jobb finnes, ta det som er ledig mens du søker på jobben du ønsker. Man får gjøre hva man vil med egne barn, men for meg er det hårreisende å lese at foreldre ikke hjelper egne barn. jeg har aldri sagt at jeg ikke vil hjelpe barna. Det er stor forskjell på å hjelpe dem der de er Vs å la dem flytte inn til mamma. Nei det er ikke hjelp å si skjønner det er vondt å ikke ha jobb eller mat, men du skjønner du må lære deg livet. Mamma er glad i deg? Han har sparepenger og må budsjettere ut i fra dem. Siden kan han søke om sosialstønad på lik linje som alle andre. Kanskje også bostøtte? Lokale velferdsforeninger/frelsesarmeen/blå kors/røde kors deler ut mat til dem som trenger. Er mange som har levd på havregrøt og first price, flere av oss har til og med gjort det samtidig som vi har hatt egne barn. Han har kun seg og sitt og bør finne ut av det, gjerne sammen med mor eller NAV, men han må være voksen nok til å stå i det. Eller leser folk noe annet enn meg i hi? For denne mannen er ferdig med studier nå som han er 25 år. Det betyr for meg mest sannsynlig at det er en ganske ressurssterk mann, men det er tøff konkurranse så han har ikke fått jobb i det han er utdannet som enda. ENIG! Ta en butikkjobb mens du søker.. Denne mannen har hatt en sommerjobb som tok slutt i august, denne mannen har også sparepenger som han lever på nå, men de tar snart slutt. Lurer da på å komme hjem frem til han har fått ting på plass. mamma er sliten og vil være voksen nå. Hun bor trangt og ønsker ikke en romkamerat som forventer at hun skal forsørge han. Mor har rett til sitt eget liv! Alt kan ikke handle om barna hele livet, hun kan velge å hjelpe han der han er. Er dette virkelig den slasken som har tenkt å leve på mamma resten av livet, som ikke aner noe om realiteten og skal nå bare utnytte mor? fare for det, ut i fra første innlegg. Han forventer mor skal forsørge han. Det er vanskeligere å få støtte om han bor hos mor også, det er bedre å hjelpe han å være voksen. Jeg svarer ut ifra hi jeg, ikke ut ifra mine fordommer som mange gjør her Anonymkode: aa1c8...571 Svart i rødt Anonymkode: 4f098...168 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #134 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ts. Du har alt gjort deg opp din mening om at du ikke vil han skal flytte inn så hvorfor spør du her om hva du skal gjøre ? Du må bare si til han da at du vil reise på ferie og at du ikke vil hjelpe. Stå for det du mener, da. Anonymkode: da698...16b Hvorfor kan hun ikke reise på ferie om han bor der, han er vel gammel nok til og være alene hjemme? Skjønner ikke hva dette har med ts sin ferie og gjøre. Anonymkode: ca8a0...4b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #135 Del Skrevet 3. november Gliffy skrev (3 minutter siden): Ja, jeg tror det. Jeg leser: - ts har ikke mye penger og er bekymret for at når sønnen som ikke har noen form for inntekt flytter inn vil han naturligvis spise av mat hun kjøper inn og øke strømregningen. - ts er bekymret for nattesøvnen sin da hun forteller at sønnen er oppe hele natten og spiller og ikke er flink til å ta hensyn og dempe seg. - sønnen har fått avslag på sosialhjelp grunnet "noe med aktivitetsplikt", som høres ut som at han ikke er villig til å delta i aktivitetsplikten som kreves for å få utbetalt sosialhjelp. Da ber han heller om å få bo gratis hos mor jeg syns ikke det er rett at ts skal ofre sin økonomi og nattesøvn for en voksen mann som strengt tatt ikke er i en krise. Han kan søke sosialhjelp på nytt og delta i aktivitetsplikten. Så man kan ikke lage en avtale med egne barn? Og hvor dyr blir den strømmen av at det kommer 1 person inn? Denne sønnen har studert, har jobbet i sommer. Helt udugelig er han nok ikke, men klart ts vil jo ha støtte ut ifra hennes tanker. Og noen her leser jo da at denne slasken blir boende der for alltid, han er en som bare skal hjem å utnytte mor. Om det var slik at ta kun ønsket støtte og ønsker å få andre til å tenke slik om hennes sønn som både jobber og studerer men er i en vanskelig periode nå så burde hun skrevet det i hi. Man får ikke sosial hjelp med sparte penger, hjelper ikke om det var noe med aktivitetsplikten som noen spurte ts om. Anonymkode: aa1c8...571 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #136 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Svart i rødt Anonymkode: 4f098...168 Er det en ny måte og få siste ordet på 😅 Anonymkode: ca8a0...4b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #137 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Svart i rødt Anonymkode: 4f098...168 Mamma burde ikke fått barn når ferie er viktigere enn egne barn, har ho litt penger når ferien er viktig Uten penger mister man bolig, uten penger har man ikke råd til mat. Hvorfor har vi arbeidsledighet i Norge når det kun er å sette seg på vikar liste eller ta en jobb på kiwi? Dummeste tråden noen gang der det lyset hvor egoisistke mennesker har blitt og ikke minst kan lite om det faktisk virkeligheten. Der ferie er viktigere enn å hjelpe egne barn for nå er det mamma sin tur. Anonymkode: aa1c8...571 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
luxifine Skrevet 3. november #138 Del Skrevet 3. november (endret) Mor vet best tenker jeg. Det ligger mer bak her. Endret 3. november av luxifine 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 3. november #139 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så man kan ikke lage en avtale med egne barn? Og hvor dyr blir den strømmen av at det kommer 1 person inn? Denne sønnen har studert, har jobbet i sommer. Helt udugelig er han nok ikke, men klart ts vil jo ha støtte ut ifra hennes tanker. Og noen her leser jo da at denne slasken blir boende der for alltid, han er en som bare skal hjem å utnytte mor. Om det var slik at ta kun ønsket støtte og ønsker å få andre til å tenke slik om hennes sønn som både jobber og studerer men er i en vanskelig periode nå så burde hun skrevet det i hi. Man får ikke sosial hjelp med sparte penger, hjelper ikke om det var noe med aktivitetsplikten som noen spurte ts om. Anonymkode: aa1c8...571 Han har jo ingen inntekt og har fått avslag på sosialhjelp pga han ikke vil følge aktivitetsplikten, det er den opplysningen vi har fått om det teamet så det må man nesten bare stole på. Men dersom grunnen er at han har sparepenger endrer vel ikke det så mye, da kan han jo bruke på de først før han søker sosialhjelp på nytt. Det er ikke sånn at han sulter og blir kasta på gata om ikke han flytter til mor. Strøm blir kanskje ikke så dyrt men mat til en voksen mann koster MYE og hvis han ikke har inntekt, hvor skal maten komme fra om ikke fra skapet til mor? I tillegg til økonomisk belastning er ts også bekymret for nattesøvnen sin. TS kjenner sin sønn bedre enn noen her på KG, og når hun sier han ikke tar hensyn på natta så må vi forholde oss til det. Jeg syns ikke det er rett at ts skal ofre sin nattesøvn og økonomi for en voksen sønn. Vi lever i en velferdsstat og sønnen til ts har mulighet til å klare seg selv. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #140 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Så hvor skal disse barna uten penger og bolig bo mens de søker på jobber? Du vet at mange med høyere utdanning ofte ikke får jobber som de er overkvalifisert til? Kan man bare plukke jobber, skaffe seg leilighet på dage? Om man tenker det så er det kanskje ikke barna som trenger å lære hvordan verden fungerer? Har ikke lest ett innlegg av de som stiller opp for barna sine skriver at de kan bare komme hjem spille døgnet rundt og leve på meg. Samtlige har skrevet at da må de lete etter jobb, spare penger? Så det er kanskje ikke bare jeg da som sliter med det å lese innlegg? Og jo det er mange innlegg i denne tråden som sier at de ikke skal hjelpe egne barn, de må erfare livet selv. Anonymkode: aa1c8...571 Vær så snill og les kommentaren min før du svarer. Og det er jo helt håpløst når du svarer sånn Det er forskjell på å hjelpe barn i en kort overgangsperiode hvor "barna" er aktive med å søke jobber, og det å huse tafatte voksne år etter år. Siterer gjerne innlegg hvor noen sier at førstnevnte også er uaktuelt. Anonymkode: b0182...40e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå