Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I mangel på graviditetstest nå i helgen så prøvde jeg på eggløsningstest (har lest at det går an). Vet jo at det ikke kan regnes som sikkert og at det jo er en eggløsningstest.

Ikke så inne på hvordan de fungerer egentlig så må høre her. Kan de evnt bli gradvis sterkere hvis man er gravid? Tok en i går som bare viste en veldig svak teststrek, prøvde en ny i dag som var sterkere. Har det noe betydning eller vil de være sånn uansett i syklusen når det evnt nærmer seg mens? 
føler meg grønn på dette med tester 🙃

Anonymkode: 3ce60...16d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei..du kan få positive eggløsning tester før mens også..så nei du kan ikke bruke dette for å se om du er gravid. Om du vet når mensen kommer..kjøp test..og test med graviditet tester 10-14 dpo 

Skrevet
mommyaka skrev (7 minutter siden):

Nei..du kan få positive eggløsning tester før mens også..så nei du kan ikke bruke dette for å se om du er gravid. Om du vet når mensen kommer..kjøp test..og test med graviditet tester 10-14 dpo 

Har lest om flere som mener de får det, men da vet jeg det iallefall. Skal kjøpe test i morgen når apotek åpner 👍🏼

visste ikke at man kan få positiv eggløsingstest før mens også..

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har lest om flere som mener de får det, men da vet jeg det iallefall. Skal kjøpe test i morgen når apotek åpner 👍🏼

visste ikke at man kan få positiv eggløsingstest før mens også..

Jo du vil få positive eggløsning tester om du er gravid..men du kan ikke bruke det som en graviditet test.

Så når jeg fikk positive graviditet test fikk jeg positive eggløsning tester å...

Skrevet
mommyaka skrev (9 minutter siden):

Jo du vil få positive eggløsning tester om du er gravid..men du kan ikke bruke det som en graviditet test.

Så når jeg fikk positive graviditet test fikk jeg positive eggløsning tester å...

Aha skjønner, men vil de på lik linje som graviditetstest bli gradvis sterke for hver dag hvis man er gravid? Siden den er sterke i dag enn i går? 

takk for at du tar deg tid til å forklare en uvitende 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Aha skjønner, men vil de på lik linje som graviditetstest bli gradvis sterke for hver dag hvis man er gravid? Siden den er sterke i dag enn i går? 

takk for at du tar deg tid til å forklare en uvitende 😅

Nei.... igjen...du kan ikke bruke eggløsning for p se om du kanskje er gravid.. uansett om strek blir sterkere. . eggløsning tester tar opp lh hormon som kan gå opp og ned i syklusen. Også bli sterkere når mensen kommer...

Du må kjøpe gravid test imorgen...så får du svar 

Skrevet
mommyaka skrev (2 minutter siden):

Nei.... igjen...du kan ikke bruke eggløsning for p se om du kanskje er gravid.. uansett om strek blir sterkere. . eggløsning tester tar opp lh hormon som kan gå opp og ned i syklusen. Også bli sterkere når mensen kommer...

Du må kjøpe gravid test imorgen...så får du svar 

Ja skjønner, skal gjøre det 👍🏼

• Liker 1
Skrevet

Hvis du går inn på denne tråden    https://forum.babyverden.no/threads/noen-som-har-fått-positiv-el-test-når-de-var-gravid.1927835/

og scroller ned til brukeren som kaller seg Namaste, så ser du hvordan en positiv EL-test ser ut når den slår ut på graviditet. 

At du får en svak teststrek som blir sterkere dagen etter, er fortsatt en negativ test - så sant ikke teststreken er sterkere enn kontrollstreken. 

men jeg var i din situasjon en gang. Hadde ikke g-test, så tok en EL-test. Den var veldig positivt (teststrek klart sterkere enn kontrollstrek), så jeg var ganske sikker på at g-testen ville bli positiv da jeg fikk tak i en dag etter. 

Anonymkode: 9316f...c9d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...