Gå til innhold

Den perfekte vinter kjolen til hverdags?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tips til den perfekte vinter kjolen til hverdags? Jeg er 160 cm og ønsker en kjole jeg kan bruke nå i vinter til hverdags. Helst ikke mer enn 600 kr.

Anonymkode: 9fccb...50f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ca like høy, og har en flott vinterkjole i ull fra Safa. Helsort med litt detaljer i strikket. Den finnes ikke lengre. Jeg har vel hatt min i i hvert fall 6år, tipper litt lengre. Jeg hadde sett etter en god ullkjole, i litt god vevd stoff som ikke strekker seg for mye, og med en fasong som passer din kropp. Sjekket Zalando og der har de ingen i 100% ull i din prisklasse. Begynner på nesten dobbel pris, men du kan jo lagre søket og følge med på tilbud fremover. 

Personlig bruker jeg også noe polyester, og kan du ha det, eller mer blanding, så kan du finne mye på blant annet Zalando. 

Skrevet
Daisy-love skrev (1 time siden):

Jeg er ca like høy, og har en flott vinterkjole i ull fra Safa. Helsort med litt detaljer i strikket. Den finnes ikke lengre. Jeg har vel hatt min i i hvert fall 6år, tipper litt lengre. Jeg hadde sett etter en god ullkjole, i litt god vevd stoff som ikke strekker seg for mye, og med en fasong som passer din kropp. Sjekket Zalando og der har de ingen i 100% ull i din prisklasse. Begynner på nesten dobbel pris, men du kan jo lagre søket og følge med på tilbud fremover. 

Personlig bruker jeg også noe polyester, og kan du ha det, eller mer blanding, så kan du finne mye på blant annet Zalando. 

Tusen takk for tips ☺️

• Hjerte 1
Skrevet

Vil også gjerne ha en vinterkjole, men litt lengre enn denne

• Liker 1
Skrevet (endret)

Legg inn autosøk på ullkjole og din størrelse på finn 🥰

Endret av liil
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg bruker alle kjoler som vinterkjoler, bortsett fra de veldig lyse og absolutt sommerlige i utførelsen. Trikset er ull under. Selve kjolen trenger ikke å være av ull, eller strikket kvalitet. 

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Den var kjempefin og likte også at den var ull ☺️ Bare synd jeg ikke har så god råd 🙈

Kanskje du kan selge noe du ikke bruker av sko eller klær. Jeg gjør det selger for å få råd til noe nytt, men ja den er dyr. Jeg pleier å trøste meg med at det hadde vært dyrere å strikke den selv😅

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Kan fort bli stygg med den blandingen dessverre (i hovedsak polyester og akryl, kun 5% ull).

Anonymkode: 6f881...bf4

Ja, veldig dårlig kvalitet det der. 

Anonymkode: e831d...bf5

Skrevet

Søk på ullkjole på Tise.

Anonymkode: f4221...32f

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg kjøpte nylig en på Cubus i ren merinoull som er kjempegod og fin. Den er helt standard svart, langerma og ca rett over knærne på meg. Høres kanskje kjedelig ut, men den er veldig kledelig på:) 

Anonymkode: e142e...8e7

Skrevet
Kratt_ skrev (På 3.11.2024 den 18.28):

Jeg kjøper egentlig ikke strikk som ikke er i ekte materialer, eier ikke en tråd, bortsett fra denne 😅😅 den var så fin på at jeg kunne ikke dy meg.

Anonymkode: b23cc...9f8

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.11.2024 den 12.19):

Jeg kjøper egentlig ikke strikk som ikke er i ekte materialer, eier ikke en tråd, bortsett fra denne 😅😅 den var så fin på at jeg kunne ikke dy meg.

Anonymkode: b23cc...9f8

Hvordan er kvaliteten da? Har den holdt seg i vask?

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det var jo en grei pris mtp at den er 100% ull.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvordan er kvaliteten da? Har den holdt seg i vask?

Det var jo en grei pris mtp at den er 100% ull.

De har midiskjørt og cardigans i den serien også, og ulltrøyer og undertøy. Kjøpte et sånt sett i grått, litt off topic da. De kommer i beige, brunt sort og grått.

Ribbestrikket cardigan i merinoull. Detail. Model.Ribbestrikket cardigan i merinoull. Modellen er 171 cm og har på seg str. S. 

Anonymkode: c0091...1da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...