Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forrige uke sendte jeg en mail til en selger på finn.no, hvor jeg skrev at dette ville jeg kjøpe. Hun skrev så kjapt og greit, at om jeg satte inn beløpet på hennes konto, noe jeg da gjorde, så skulle hun sende meg det 2 dager senere. (Pga. helg).

Som sagt så var det forrige helg, ikke denne! Men ingen pakke har kommet. Jeg har ventet, og vært tålmodig, for regnet med at siden pakken ble sendt på mandag, så kom den vel til meg ca. torsdag.. (fra østlandet til vestlandet). Men ikke torsdag, eller fredag eller lørdag eller mandag (idag).

Jeg mailet henne torsdag kveld, -ikke svar!

Jeg mailet henne lørdag ettermiddag-ikke svar!

Sendte tekstmelding igår søndag- ikke svar!

Og idag har jeg ringt henne på mob men hun svarer ikke.... Jeg lurer jo bare på hvor pakken blir av???

Kjenner jeg begynner å koke nå... :sinna:

Kan godt være hun er blitt syk eller noe, forsinket fra å sende meg pakken, men man kan da si ifra? :frustrert: Begynner å føle meg lurt, men er det litt tidlig å få litt panic? hmm... skal aldri gjøre opp ang. betalingen på denne måten ihvertfall, og det bør ingen av dere gjøre heller....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi henne ut uka iallefall, har erfaring fra Qxl at betaling kan ta opp til en uke å komme inn på konto, og det kan jo hende hun var bortreist i helgen / syk. Har kun oppgitt noe tlfnr / fullt navn? Prøv å ringe henne.

Skrevet

Ring henne! Hvis du har mobilnummeret hennes, så finner du kanskje ut om hun har hustelefon også?

Hun burde jo virkelig gitt beskjed, eller latt seg kontakte.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg opplevde dette selv en gang og sendte til slutt en melding hvor jeg truet med å anmelde henne hvis hun ikke gjorde noe med saken umiddelbart. Og det hjalp skal jeg si deg;) Jeg var faktisk så forbanna at jeg hadde anmeldt henne hvis jeg ikke hadde fått det jeg hadde betalt for..

Lykke til!

Skrevet

ja gi henne ut denne uka, sånn som været er akkurat nå vet jeg at posten har problemer dem også, som så mange andre.. dessuten er det flere forhold som kan spille inn. jeg har sendt pakke med posten hvor pakka har kommet frem dagen etter, men også hvor pakken har tatt flere dager opptil en uke.... det som lønner seg er å få en kvittering på posten og gjerne et følge nummer på at den er sendt da kan du få den kvitteringen, samtidig som du kan hele tiden sjekke opp nummeret og hvor pakken er til enhver tid...

mange er også skeptisk til det å sette inn penger på en konto før de sender, men jeg som er en flittig bruker av finn.no selger masse og jeg har blitt lurt trill rundt to ganger ved postoppkrav, de sier at de skal ha det jeg sender det og vedkommende henter ikke pakken! gruuusomt irriterende! får ikke tak i vedkommende eller vedkommende sier at han ikke er intr lenger.. takk! da sitte rman der med skjegget i postkassen og må betale nok engang sum fo rå få den tilbake igjen. da blir det dyrt da for noe du egentlig ville kvitte deg med! så når jeg selger noe så sier jeg det at dersom de er intr må de sette inn penger på min konto før jeg sender noen ting! som regel blir de mistenkelige da, og det hadde jeg blitt også! men jeg gir kontonummer, telefonnummer og referanser til tidligere penerson som jeg har gjort det samme med slik at de kan ta kontakt med dem og høre at jeg faktisk ikke lurer dem..... dessuten skaffer jeg kvittering og sender mail jevnt og trutt...

du får avvente noen dager til, så kanskje den kommer... og kommer den ikke, ville jeg ha søkt vedkommende opp ved kontonummer, mobilnummer, funnet adresse og virkelig ståttpå! og eventuelt anmeldt vedkommende.. da blir det nok fart i sakene ja! uansett stå på! ikke gi deg!!!

men kanskje et råd til neste gang, vær litt mer kritisk og be om personalia, kvittering osv

lykke til :)

Skrevet

Jeg vet ikke hva du har kjøpt, en en ting vet jeg helt sikker :

ALDRI kjøp f.eks reima dresser til barn o.l. på finn.no.

Det er MANGE av de annonsene som er ren svindel, og hun som driver

og svindler heter Janne og er fra Hakadal...et tips bare.

Skrevet

Herregud, betaler dere før dere har fått varen? Det hadde jeg aldri turt.

Gjest Revenka
Skrevet

Finn har en tjeneste hvor de er "middelmannen". Du kjøper noe, gir penger til Finn, som så gir de til selger når du har fått varen.

Gjest Gjest
Skrevet

enig med personen over meg her. ellers er paypal en grei ting å bruke også.

Gjest gjest1
Skrevet

Beklager men når man er så naiv og betaler for en vare før man mottar den så vær så god....

Gjest Gjest
Skrevet

Snupsi79; har denne Janne vert ute tidligere med andre alias? Kansje noe fransklignende? Vet flere som har blitt svindlet på barnetøy av en østlandsdame/-jente...

Skrevet

Dyrere ting kjøper vi bare face-to-face. Billigere ting deler jeg i to. Det gir en sikkerhet og usikkerhet for både selger og kjøper.

Vi kjøpte billetter til en konsert for litt siden via finn.no. Det var MANGE som ikke ville møte oss og bare én som ville. Resten var altså svindlere som ville ha penger på konto, men ikke hadde noen biletter å selge...

Skrevet

Har hørt om ei dame som driver med svindel av barneutstyr, ja. Mulig på snartmamma.. husker ikke, men husker at jeg leste om henne.. Utrolig.

Den det gikk utover hadde sporet opp familie, og dem var på gråten og beklagde. Virket som om dem visste hva som pågikk.

Gjest Gjest
Skrevet

Derfor det er bedre med postoppkrav.

Skrevet
Derfor det er bedre med postoppkrav.

Like lett å bli svindlet med postoppkrav :P

Gjest Gjest
Skrevet
Snupsi79; har denne Janne vert ute tidligere med andre alias? Kansje noe fransklignende? Vet flere som har blitt svindlet på barnetøy av en østlandsdame/-jente...

Hun derre har jeg hørt om også. Vennina mi ble lurt, skulle kjøpe barneklær billig til sønnen sin, satt inn penger og fikk bare noe billig smågreier som så helt for jævlig ut.

Skrevet (endret)
Hun derre har jeg hørt om også. Vennina mi ble lurt, skulle kjøpe barneklær billig til sønnen sin, satt inn penger og fikk bare noe billig smågreier som så helt for jævlig ut.

Hun bør egentlig være glad for at hun fikk noe som helst...jeg har hørt at som regel så sender hun ingenting i retur og/eller en bunke med blader o.l hvis det er postoppkrav. Jeg har kjøpt endel ting på finn og andre steder, men jeg har aldri blitt lurt. Men jeg følger enkle regler :

1. Fornavn og etternavn bør stå i annonsen

2. Telefonnr. som er oppført i tlf katalog bør stå i annonsen, samme med adresse

3. Hvis det er dyre ting, ring istedet for maile.

Jeg har alltid betalt på forskudd, det ser jeg ikke noe problem med. Noen nevner at postoppkrav er sikkert ovenfor her, men det er det langt ifra. Eneste du taper ved postopkrav er ytterligere 70 kr.

Men husk også at det er de fleste som selger er ærlige sjeler :)

Endret av Snupsi79
Gjest Gjest
Skrevet
Like lett å bli svindlet med postoppkrav :P

Er vel bare å sende en tom pakke det?

Skrevet

Hvis man åpner pakken som er sendt i postoppkrav på postkontoret og finner gamle aviser, eller en tom eske og lignende, kan postkontoret stoppe betalingen. Beløpet/betaolingen kan stoppes på dagen, avsender av pakken kan anmeldes og pakken sendes i retur med innholdet. Posten vet hvordan de skal takle dette, men det er sjelden dette skjer.

Postoppkrav er et produkt som skal være sikkert, men Posten er avhengig av at den som har blitt lurt sier ifra med en gang, og det er lettere for Posten å gjøre noe med saken når pakken åpnes på postkontoret eller post i butikk slik at betalingen kan stoppes uten problemer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...