Gå til innhold

Rydder du like mye når du er syk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er syk og har bare ryddet av bordet og støvsugd , klærne ligger fortsatt i maskinen og jeg orker ikke brette dem , foreløpig orker jeg ikke og vaske eller rydde kjøkkenbenken eller tømme oppvaskmaskinen. Er det innafor og vente til jeg føler meg bedre? Jeg pleier og vaske og rydde morgen og kveld. Er veldig redd får noen skal komme på døra mi når jeg har det så rotete. Er oppvask i vasken som egentlig skal i ny maskin og skulle tatt og pantet pante posten så ligger 2 brus på benken 

Anonymkode: 0bda6...73c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg rydder aldri for noen andre enn meg selv. Ingen har noe de skulle sagt om mitt hjem og nivået av renhold.

Jeg er kronisk syk så noen ting blir gjort selv om jeg er syk, men jeg presser meg ikke gjennom sykdom for å ha det rent og ryddig. Det er alltid en avveing, vil gevinsten av å rydde og vaske være høyere enn tapet av energi.

Vil jeg føle meg bedre av å ha det renere og ryddigere, eller vil jeg bruke opp energien på det heller enn å bli frisk.

Evt, er det så ille at det påvirker meg mer negativt enn å la det ligge til jeg blir bedre.

Anonymkode: 69bae...154

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Absolutt ikke. Tar med oppvask til kjøkkenet og setter i maskin når jeg allikevel skal ut der, ellers ingenting. Prioriterer å pleie kropp. 

• Liker 2
Skrevet

Kommer helt an på hvordan syk jeg er, men hvis jeg er skikkelig forkjølet så er det strødd snytepapir, halspastiller og smertestillende på stuebordet, dyna ligger i sofaen, og godt mulig det tar 10 timer før jeg rydder bort frokosttallerken. Vasker ikke klær, går jo bare i joggebukse uansett. Men skulle vært døden nær før jeg lot rent tøy ligge i vaskemaskinen!

Anonymkode: 291b4...e68

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er syk og har bare ryddet av bordet og støvsugd , klærne ligger fortsatt i maskinen og jeg orker ikke brette dem , foreløpig orker jeg ikke og vaske eller rydde kjøkkenbenken eller tømme oppvaskmaskinen. Er det innafor og vente til jeg føler meg bedre? Jeg pleier og vaske og rydde morgen og kveld. Er veldig redd får noen skal komme på døra mi når jeg har det så rotete. Er oppvask i vasken som egentlig skal i ny maskin og skulle tatt og pantet pante posten så ligger 2 brus på benken 

Anonymkode: 0bda6...73c

Slapp helt av, det rotet du beskriver overlever både du og gjester om det kommer noen på døra.

Det eneste jeg ville gjort, er å ta klærne ut av maskina så de ikke blir ødelagt. Bedre de ligger på gulvet på et håndkle eller en plastikkdetaljer om du har enn i maskina. 
Dette ordner du etterhvert.

Anonymkode: 7592c...cec

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Kommer helt an på hvordan syk jeg er, men hvis jeg er skikkelig forkjølet så er det strødd snytepapir, halspastiller og smertestillende på stuebordet, dyna ligger i sofaen, og godt mulig det tar 10 timer før jeg rydder bort frokosttallerken. Vasker ikke klær, går jo bare i joggebukse uansett. Men skulle vært døden nær før jeg lot rent tøy ligge i vaskemaskinen!

Snytepapir må du da klare å få i do, uansett hvor dårlig du er? Dit skal du vel uansett med jevne mellomrom?

Skrevet

Når jeg er syk gjør jeg ikke mer husarbeid enn jeg absolutt må. Men jeg passer på å henge opp klesvask eller flytte den til tørketrommelen, lar den ikke ligge våt i maskinen. Det meste annet kan vente.

Og det er lov å be eventuelle gjester om hjelp, f.eks ta en runde med støvsugeren, tømme oppvaskmaskinen o.l.

Anonymkode: 219cd...674

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Snytepapir må du da klare å få i do, uansett hvor dårlig du er? Dit skal du vel uansett med jevne mellomrom?

Snytepapir skal IKKE i do... Men joda, er oppe å går litt, men jeg gir faktisk fullstendig faen i om det samler seg 5-10 snytepapir på bordet mellom hver tur jeg har ut av sofaen...

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Snytepapir skal IKKE i do... Men joda, er oppe å går litt, men jeg gir faktisk fullstendig faen i om det samler seg 5-10 snytepapir på bordet mellom hver tur jeg har ut av sofaen...

Papirlommetørkler kan fint gå i do. Her bruker vi i tillegg dorull til snytepapir når vi er forkjølet. 
Bruker du kjøkkenpapir eller andre ting, så er en bossposer i nærheten av der du oppholder deg en god løsning. 
Brekker meg nesten når du skriver at snytepapiret ligger på bordet.  Men det er minkomfortgrense. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...