Bingodingo Skrevet 3. november 2024 #1 Skrevet 3. november 2024 Kjøpte den dyreste Xplora klokken til 1 klassingen i januar. Nå er GPSen tilnærmet helt utav funksjon. Skolen har mye betong og dårlig dekning i klasserommet, og jeg skjønner at GPS ikke fungerer der, men når småen går hjem vil ikke gps oppdatere seg heller. Sånn er det resten av dagen, og kanskje ila kvelden, eller neste morgen oppdaterer den seg automatisk.. Jeg har dialog med kundeservice på mail. Svarene er forhåndsutfylt av ansatte i utlandet og forklarer hva man skal gjøre. Jeg tror ikke de leser spørsmålet engang. Har noen klart å få ny klokke på garanti/reklamasjon? Hvordan gikk du frem for å klare det? Jeg har ikke kontaktet Elkjøp enda, vet ikke om de kan gjøre noe her? Kjøpsloven gir 1 års garanti og man må forvente at GPS varer ut det første året.. 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #2 Skrevet 3. november 2024 Bingodingo skrev (3 minutter siden): Kjøpte den dyreste Xplora klokken til 1 klassingen i januar. Nå er GPSen tilnærmet helt utav funksjon. Skolen har mye betong og dårlig dekning i klasserommet, og jeg skjønner at GPS ikke fungerer der, men når småen går hjem vil ikke gps oppdatere seg heller. Sånn er det resten av dagen, og kanskje ila kvelden, eller neste morgen oppdaterer den seg automatisk.. Jeg har dialog med kundeservice på mail. Svarene er forhåndsutfylt av ansatte i utlandet og forklarer hva man skal gjøre. Jeg tror ikke de leser spørsmålet engang. Har noen klart å få ny klokke på garanti/reklamasjon? Hvordan gikk du frem for å klare det? Jeg har ikke kontaktet Elkjøp enda, vet ikke om de kan gjøre noe her? Kjøpsloven gir 1 års garanti og man må forvente at GPS varer ut det første året.. Er varen kjøpt på Elkjøp så er det Elkjøp du kontakter. De har verdens dårligste kundeservice på nett, så ta kvittering og klokke med deg i fysisk butikk. Anonymkode: 2765a...c57 1
Bingodingo Skrevet 3. november 2024 Forfatter #3 Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er varen kjøpt på Elkjøp så er det Elkjøp du kontakter. De har verdens dårligste kundeservice på nett, så ta kvittering og klokke med deg i fysisk butikk. Anonymkode: 2765a...c57 Det er planen, men jeg regner med de henviser til Xplora og ber meg kontakte de.. Får prøve det
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #4 Skrevet 3. november 2024 Bingodingo skrev (1 time siden): Det er planen, men jeg regner med de henviser til Xplora og ber meg kontakte de.. Får prøve det Om de henviser deg til produsent, så slår du her og nå opp i forbrukerkjøpsloven på lovdata.no og leser der hvilke rettigheter du har. Trenger du enda mer oppbakking før du drar til Elkjøp så ringer du Forbrukerrådet i morgen før du drar dit, og får dem til å forklare deg rettighetene dine. For så si som forfatteren Anne Holt, foreldre altså! Anonymkode: 2765a...c57 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #5 Skrevet 3. november 2024 Xplora klokke er egentlig dårlig, i flere tilfeller virket ikke klokken i utlande (i Europa), ikke bare GPS, men sist gikk det heller ikke å ringe i Danmark. Klokka har også mange funksjoner som mangler - du får beskjed når klokka slås på, men ikke når klokka slås av. Jeg har sendt mange sms som mitt barn ikke hadde fått uten at jeg viste det. Anonymkode: 94074...197
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #6 Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Om de henviser deg til produsent, så slår du her og nå opp i forbrukerkjøpsloven på lovdata.no og leser der hvilke rettigheter du har. Trenger du enda mer oppbakking før du drar til Elkjøp så ringer du Forbrukerrådet i morgen før du drar dit, og får dem til å forklare deg rettighetene dine. For så si som forfatteren Anne Holt, foreldre altså! Anonymkode: 2765a...c57 Hvilke rettigheter er dette da? Hvis du kjøper en vaskemaskin på Elkjøp som ikke virker, så er det produsentens garanti som gjelder, og du blir raskt satt i kontakt med produsentens serviceavdeling. Det hjelper jo ingen å prate med noen selgere på Elkjøp... Anonymkode: 9e619...582
Brukernavn84 Skrevet 3. november 2024 #7 Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvilke rettigheter er dette da? Hvis du kjøper en vaskemaskin på Elkjøp som ikke virker, så er det produsentens garanti som gjelder, og du blir raskt satt i kontakt med produsentens serviceavdeling. Det hjelper jo ingen å prate med noen selgere på Elkjøp... Anonymkode: 9e619...582 Nei, du har rett til å forholde deg til selger. 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #8 Skrevet 3. november 2024 Har ikke så god erfaring med den klokka. Vær obs på at når den ryker, så dekker ikke garantien ny klokke av samme modell. Pga prisstigning så må man ta til takke med en billigere modell. Anonymkode: ab199...7c7
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #9 Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Hvilke rettigheter er dette da? Hvis du kjøper en vaskemaskin på Elkjøp som ikke virker, så er det produsentens garanti som gjelder, og du blir raskt satt i kontakt med produsentens serviceavdeling. Det hjelper jo ingen å prate med noen selgere på Elkjøp... Anonymkode: 9e619...582 Hvor mange saker har det ikke vært i media de siste månedene om Elkjøp? Elkjøp og reklamasjon, der Elkjøp avviser reklamasjon og kunden går til media. Når media går videre med saken så legger Elkjøp seg paddeflat og beklager fordi de vet at det er selger og ikke produsent som har ansvaret ved reklamasjon. Les loven referert til over, jeg bruker ikke tid på å forklare eller finne lovverket du selv lett kan finne. AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Har ikke så god erfaring med den klokka. Vær obs på at når den ryker, så dekker ikke garantien ny klokke av samme modell. Pga prisstigning så må man ta til takke med en billigere modell. Anonymkode: ab199...7c7 Dette er heller ikke å tråd med forbrukerkjøpsloven. Du skal ha samme eller tilnærmet samme vare, ikke gå krafitg ned å kvalitet. Jeg kjøpte en bukse på salg i en sportsbutikk. Den sprakk i sømmen, om den var slik da den ble kjøpt vet jeg ikke. Gikk tilbake i butikken, og fikk nylig beskjed om at jeg kunne komme og ta ut en bukse til ordinær pris i butikken, selv om den andre var kjøpt på 70% salg. Det er raust og slik det skal gjøres. Det samme har skjedd med dyrt regntøy. I lovverket, så er selger produsentens kontraktsmedhjelper. Kontraktsmedhjelper skal ha samme ansvar for å hjelpe kunden som produsenten har. Selger er produsentens forlengede arm, enkelt sagt. Skal man gjøre det tungvint for seg selv, så går man på produsent i et annet land, som heller ikke kjenner Norsk lov. Anonymkode: 2765a...c57 1 1
Gjest issoras Skrevet 3. november 2024 #10 Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvilke rettigheter er dette da? Hvis du kjøper en vaskemaskin på Elkjøp som ikke virker, så er det produsentens garanti som gjelder, og du blir raskt satt i kontakt med produsentens serviceavdeling. Det hjelper jo ingen å prate med noen selgere på Elkjøp... Anonymkode: 9e619...582 Det er ikke garantien ts skal bry seg om, men reklamasjonsretten (som varer 2 eller 5 år - jeg antar 5), og da har ts rett til å forholde seg til selger. AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har ikke så god erfaring med den klokka. Vær obs på at når den ryker, så dekker ikke garantien ny klokke av samme modell. Pga prisstigning så må man ta til takke med en billigere modell. Anonymkode: ab199...7c7 Også her kan du gi f i garantien og forholde deg til reklamasjonsretten.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #11 Skrevet 4. november 2024 Mulig det er noe feil med gps, de skal rette opp i det, det gjorde de med vår. Men synes batteriet var ekstremt dårlig og rakk ikke gjennom skoledagen. Jeg gav opp tilslutt og kjøpte smart tlf til andreklassingen. Med foreldrekontroll så synes jeg det var mye bedre og til en mye bedre pris. Anonymkode: bbee6...ae9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå